1995-ig a Nissant Görögországban gyártották.
Bár az 1960-as évek elején Bulgáriához viszonylag közel, pontosabban a görög Volos városában nyílt meg az egyik első hivatalos Datsun és Nissan márkakereskedés Európában, a japán autók ekkor még távoli és ismeretlen ázsiai egzotikumnak számítottak a bolgárok körében. autókedvelők. A helyzet nem sokat változott az 1980-as évek elején, amikor Európa egyik első Nissan összeszerelő üzemét helyezték üzembe közvetlen szomszédságunkban. Az 1924-ben Nikolaos Theocarakis által alapított, nagy teljesítményű Theocarakis Group konzorcium építette, amely autótartozékokat és üzemanyagokat értékesítő kis cégként kezdte meg tevékenységét. Pireuszban. Az üzlet nagyon sikeresen fejlődött, és röviddel a második világháború kezdete előtt a Theocharakis már az autóipari alkatrészek legnagyobb importőre volt Görögországban. 1937-ben Gyárt alapított autófékek és -kárpitok gyártására, ugyanakkor egy közlekedési irodát is birtokolt, nagy autóbuszflottával. Nem sokkal a háború vége után belépett az abroncsüzletbe, és 1957-ben. a Yokohama Rubber Company kizárólagos görögországi forgalmazójává válik. 1959-ben Ez vezetett az első részvénytársaság, a Theocarakis SA létrehozásához, amelynek fő tevékenysége a Yokohama gumiabroncsok forgalmazása volt filtru aer mann-filter pret.
A csoport történetének mérföldköve volt 1961, amikor Nikolas Theocharakis és két fia, Ioannis és Vasilis, akik fiatal koruktól kezdve aktívan részt vettek a családi vállalkozásban, a Nissan hivatalos görögországi képviselőivé váltak, így ők lettek a Nissan első képviselői. a japán márka Európában. Az általuk létrehozott új autókereskedő cég neve Nic. J. Theocarakis SA
Kivételes megbízhatóságuknak, magas minőségüknek és versenyképes áraiknak köszönhetően a Nissan személygépkocsik és kisteherautók (akkoriban még Datsun márkanév alatt árultak) különösen keresettek lettek a görög piacon.
Ennek eredményeként 1976 Megalakult a TEOCAR Kft., amely megkezdte a Datsun kisteherautó-modellek rakodóplatformjainak gyártását, és ennek érdekében a régi athéni fékgyár helyén egy modern vállalkozás épült. Nem sokkal később a TEOCAR Kft. lett a csoport fő ipari vállalata és 1978-ban. Megkezdődik egy nagy összeszerelő üzem építése Volos ipari övezetében, a TEOCAR Kft. 100%-ban görög tőkével működő részvénytársasággá alakult. Ebben az időszakban a Theocarakis Group Görögország egyik legnagyobb ipari és kereskedelmi csoportja lett.
Az első autó 1980 februárjában gördült le a futószalagról. az üzem pedig 1995-ig működött, amikor is az autópiac gazdasági körülményei drámaian megváltoztak, és működését kénytelen volt beszüntetni. Ebben az időszakban 170 000 személygépkocsit és kisteherautót gyártottak, ami megerősítette a Nissan sikeres jelenlétét a görög autópiacon, majd 1979 után. 14 egymást követő évben az élen helyezte el.
1982-ben Megalakult a TECOM SA cég, amelynek a volosi TEOCAR közelében található gyára autóülések és fém alkatrészek és alkatrészek gyártására specializálódott.
A TECOM és a TEOCAR jelenleg egy fotovoltaikus erőművet üzemeltet a Volos régióban, amely 2007 óta termel áramot. errefelé.
- 2025-01-30 - Pannónia P12: az utolsó magyar motorkerékpár, amelyet 50 éve gyártottak
- 2025-01-29 - Kicsi agresszív "vágó"
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem útján 70 éve
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem felé vezető úton 70 éve
- 2025-01-27 - Mely autók érdemelték ki a díjat a TEST THE BEST-ben?
- 2025-01-27 - Az automatikus leállító rendszerek meghibásodnak a fényvisszaverő ruházaton
- 2025-01-25 - Eladó egy gyönyörű 1988-as Toyota Supra Turbo kézi váltó
- 2025-01-24 - Németország és Franciaország lehúzza a teljes elektromosautó-piacot az EU-ban
- 2025-01-23 - A brazil Ventura: a Volkswagen kikerült az irányítás alól
- 2025-01-22 - Defender Octa 635 lóerővel: igazi terepjáró (TESZT)