A brazil Ventura: a Volkswagen kikerült az irányítás alól

A Volkswagen évek óta folyamatosan őrzi hírnevét megbízható és olcsó járműveket kínáló gyártóként. Vannak azonban olyan cégek, amelyek a régi Volkswagen mechanikára épülő, könnyen összeszerelhető és nagyon lenyűgöző dizájnkészletű autókkal próbálnak változtatni ezen a status quo-n. Az 1970-es években alapított számos ilyen cég egyike a L'Automobile Distribuidora de Veículos Ltda. és Brazíliában, Sao Paulóban található pompa de apa skf pret.

A brazil Ventura: a Volkswagen kikerült az irányítás alól

Az 1930-as évek veterán autóinak többféle másolatát kínálja, mint a Ford, a Bugatti és az Alfa Romeo, de legérdekesebb modellje kétségtelenül a Ventura sportkupé, amely a brazil autópiac fejlődésének nehéz időszakában jelent meg. .

Az 1970-es és 1980-as években az ország gazdasága részben bezárult, és ilyen körülmények között kisvállalatok tucatjai jöttek létre, hogy a VW-től könnyen elérhető mechanikán alapuló egzotikus házon belüli modellekkel pótolják az autóipar hiányosságait. A jól bevált karosszéria és egy szabványos brazil Volkswagen alváz kombinálásának bevált receptje alapján a L'Automobile egy vonzó sportautót hozott létre a maga korában nagyon modern dizájnnal, amely fel tudta venni a versenyt a kor legjobb brazil kupéival, mint pl. Puma és a VW SP2.

Az első Venturát 1978-ban a Sao Paulói Nemzeti Autószalonon mutatták be, és kompletten és könnyen összeszerelhető készletként is elérhető volt, amelyet néhány nap alatt otthon is össze lehetett készíteni. A korszerű Volkswagen teljesítmény modernebb, korszerű alternatívájaként tervezték, a futurisztikus üvegszálas karosszériát a Dodge Polara nagy, négyszögletes fényszóróival és az Alfa Romeo GTV-től kölcsönzött hátsó lámpákkal szerelték fel. Valójában első pillantásra nagyon nehéz elhinni, hogy az üvegszálas karosszéria alatt egy szabványos VW-alváz (és méghozzá négykerék-dobfék) van.

Az autó két fő változatban kapható: az SLE 1,6 literes VW négyhengeres motorral, iker Weber karburátorral, az RS pedig egy 1,6 literes vízhűtéses VW Passat TS motorral. Az 1990-es évek elejéig gyártották, a későbbi verziók erősebb, 1,8 literes léghűtéses motort kaptak, amely 84 lóerőt fejlesztett, és (a cég sajtóközleménye szerint) 185 km/órás maximális sebességet is elérhetett.

A Ventura sok tekintetben hasonlít a Pumára. De míg a VW-alapú Puma GT a valaha Brazíliában gyártott egyik legsikeresebb sportautó lett, a Ventura a mai napig az egyik kevésbé ismert GT-modell, amelyről kevesen hallottak. Sajnos a Venturát meglehetősen elhamarkodottan besorolták a kit autók nem túl presztízsű kategóriájába, pedig nem csak a megjelenése, de a viselkedése is egy igazi sportautóé. A legyártott darabokról egyelőre nem sikerült pontos információt találni, de a szerény eladásokból ítélve valószínűleg nagyon korlátozottak voltak. Bár a L'Automobile más országokba is exportálta a Venturát (főleg összeszerelő készletek formájában), köztük az Egyesült Államokba, Németországba és Argentínába, a legtöbb példa Brazíliában maradt, ami megmagyarázza, hogy az autó még mindig alig ismerhető fel hazáján kívül.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az 1930-as évek veterán autóinak többféle másolatát kínálja, mint a Ford, a Bugatti és az Alfa Romeo, de legérdekesebb modellje kétségtelenül a Ventura sportkupé, amely a brazil autópiac fejlődésének nehéz időszakában jelent meg

Az 1970-es és 1980-as években az ország gazdasága részben bezárult, és ilyen körülmények között kisvállalatok tucatjai jöttek létre, hogy a VW-től könnyen elérhető mechanikán alapuló egzotikus házon belüli modellekkel pótolják az autóipar hiányosságait