Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
A következő generációs Mercedes-Benz CLA "szíve" Kínából érkezik! A Mercedes Geely partnereinek láthatóan sikerült elnyerniük a németek bizalmát annyira, hogy új, 2 literes, 4 hengeres turbómotort biztosítanak a harmadik generációs CLA-hoz. A Celestial Empire cég a világ legrégebbi autógyártójának legnagyobb részvényese Oglinda exterioara Blic.
A CarNewsChina értesülései szerint az új hajtáslánc a Geely és a Horse Powertrain Limited, a Geely és a Renault által 2024. május 31-én 50 százalékos részesedéssel létrehozott társaság együttműködésének eredménye. A 250 lóerős és 360 Nm-es csúcsnyomatékú gépeket Kínában gyártják, majd Németországba szállítják, ahol a szigorú uniós károsanyag-kibocsátási előírásoknak megfelelő katalizátorokat kapnak. A benzines egységet a 48 voltos "mild hibrid" rendszerbe integrálják, amelybe integrált indító-generátor lesz.
Az új Benz kínai technológiája azonban nem korlátozódik a hajtásláncra: a CLA debütál egy intelligens városi vezetést segítő rendszert, mesterséges intelligenciával, amelyet a Mercedes közreműködésével induló, 2017-ben alapított Momenta biztosít.
Az új CLA a Mercedes MMA architektúráját fogja használni, így a vásárlók választhatnak egy enyhe hibrid és egy teljesen elektromos hajtáslánc között (de nem plug-in hibrid opció). A teljesen elektromos változat 175 kW-os hátsótengelyes motorral, 89,6 kWh-s akkumulátorral és elképesztő 750 km-es WLTC-hatótávolsággal rendelkezik, köszönhetően a mindössze 12 kWh/100 km-es energiafogyasztásnak. A 800 voltos technológia pedig 400 km-es hatótávot ígér mindössze 15 perc töltés alatt.
A vadonatúj CLA 2025-ben jelenik meg.
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem útján 70 éve
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem felé vezető úton 70 éve
- 2025-01-27 - Mely autók érdemelték ki a díjat a TEST THE BEST-ben?
- 2025-01-27 - Az automatikus leállító rendszerek meghibásodnak a fényvisszaverő ruházaton
- 2025-01-25 - Eladó egy gyönyörű 1988-as Toyota Supra Turbo kézi váltó
- 2025-01-24 - Németország és Franciaország lehúzza a teljes elektromosautó-piacot az EU-ban
- 2025-01-23 - A brazil Ventura: a Volkswagen kikerült az irányítás alól
- 2025-01-22 - Defender Octa 635 lóerővel: igazi terepjáró (TESZT)
- 2025-01-21 - A rejtélyes Saab 98 prototípus, amelyet fél évszázaddal ezelőtt készítettek
- 2025-01-20 - A B8 GT lesz az Alpina utolsó házon belüli modellje?