Az európai autóipar a CO2-bírságok ellen
Ola Källenius lágyabb klímavédelmi szabályokat szeretn filtru ulei clean filters pret.
Lazább környezetvédelmi intézkedések és a kereskedelmi korlátozások megszüntetése: Ola Källenius, az ACEA autógyártók szakszervezetének elnöke, a Mercedes főnöke nagyobb rugalmasságra buzdítja az EU vezetőit.
Az autóipar az európai gazdaság szíve, és szüksége van Európa legmagasabb rangú politikusainak támogatására. Az EU-nak Trumpot és Kínát kell célba vennie. Így fordul az Európai Bizottsághoz és az Európai Parlamenthez Ola Källenius, az Európai Gépjárműgyártók Szövetségének (ACEA) új elnöke. Az EU vezetőségéhez intézett nyílt levele a címen érhető el.
A Mercedes főnöke Európa egyik legbefolyásosabb autóipari személyisége, és van oka az elégedetlenségre. Jelenleg erős szelek fújnak az európai autóipar ellen: értékesítési válság, szigorodó környezetvédelmi intézkedések, Kínából államilag támogatott autók beáramlása és Donald Trump új amerikai elnök (aki szintén büntetővámokkal fenyegeti Európát) ). Vagyis az európai autóipar válságban van. A svédországi születésű, német útlevéllel rendelkező Källenius most az európai autóipar érdekeiért küzdő ACEA elnöki posztját veszi át.
Källenius rugalmasabb uniós szabályokat szorgalmaz
A vezető európai politikusokhoz intézett felhívásában több mint egyértelmű: az átalakulási folyamat során az Európai Bizottságnak és az Európai Parlamentnek megfelelő keretfeltételeket kell teremtenie ahhoz, hogy az autóipar fellendüljön. A gazdaság hét százalékát képviseli, több mint 13 millió embert foglalkoztat, és több mint 390 milliárd euró adóbevételt hoz. Az autóipar központi szerepet játszik a jólét, az innováció és a jövőbeli kilátások szempontjából – írja Källenius nyílt levelében, mert: „Európa gazdasága és iparunk válaszút előtt áll: itt az ideje, hogy megteremtsük a megfelelő keretet egy sikertörténet új fejezeteinek megírásához. . Pontosabban: az európai autóipar az EU politikai támogatásától függ az átalakulási folyamat során.
Elengedés a bírság alól a flotta CO₂-kibocsátásának megsértése esetén
Ezért Källenius az EU korábbi, a szén-dioxid-kibocsátáson alapuló flottaszabályozási tervétől való eltérést szorgalmazza, amelynek megsértése komoly pénzbírságot rótt volna ki az autógyártókra. „Reális útra van szükségünk az európai autóipar szén-dioxid-mentesítéséhez – olyanra, amely piacvezérelt, nem pedig büntető jellegű.” Az EU-nak ezért rugalmasabban kell fellépnie a zöld megállapodással. A szén-dioxid-kibocsátási határértékek megsértéséért kiszabott pénzbírság úgyszólván új technológiák kifejlesztésére fordítana pénzt, és elriasztaná a beruházásokat – különösen az „átalakítás kritikus szakaszában”. Kelenius nem kommentálta a belső égésű motorok 2035-ig történő végét, de rugalmasabb megközelítést szorgalmazott. Wopke Hoekstra, az új éghajlat-politikai biztos a közelmúltban a tervek megőrzése mellett szólalt fel.
Az átalakítási sebesség túl nagy.
Az elektromos mobilitásra való átállásban az ütemet az autóvásárlók és a piaci feltételek határozzák meg, nem az EU. Vagyis a zéró emissziós mobilitás elősegítésére inkább egy ösztönző rendszer lenne alkalmas, ezek lehetnek pénzbeli vagy nem anyagi ösztönzők. Ez lehetővé teszi, hogy a piac maga hajtsa végre a változást.
Dekarbonizáció, a megújuló energia népszerűsítése és a CO₂-kibocsátás ára
A szén-dioxid-mentesítés sikeréről Källenius ezt írja: „A hangsúly a megfizethető energia jó elérhetőségén van.” Ez pozitív hatással lenne az európai autógyártásra. A CO₂-kibocsátási díjakra vonatkozó szabályoknak, amelyeket csak 2026-ig határoznak meg, hosszabb távon kötelezővé kell tenni, hogy az autóipar alkalmazkodni tudjon hozzájuk.
A jelenlegi előrejelzések elavultak – kevesen tudták volna megjósolni a jelenlegi geopolitikai és gazdasági körülményeket. Ezért Európában a politikai szabályokat a valósághoz kell igazítani, amely nemcsak a személygépkocsikra, hanem a nehéz tehergépjárművekre vonatkozó CO2-kibocsátási szabályokat is magában foglalja.
Hálózatépítés fontos iparágakkal
Källenius bírálja az iparpolitika alagútszerű gondolkodását: „Be kell vonnunk az energiaszolgáltatókat, a hálózati szolgáltatókat, a távközlési és informatikai cégeket, hogy csak néhányat említsünk.” Fontos lenne a legfontosabb alapanyagok biztosításában is.
Jobb kereskedelmi kapcsolatok az Egyesült Államokkal és Kínával
Az ACEA elnöke szerint jelenleg fennáll annak a veszélye, hogy az EU, az USA és Kína politikailag és kereskedelmileg eltávolodik egymástól. Európának a megfelelő utat kell választania az együttműködés és a konfrontáció között: "Mi, európaiak nyertünk az elmúlt évtizedekben a piacok megnyitásával és a szabad kereskedelemmel, Európa sokat veszítene, ha ez a fejlemény most megfordulna, vagyis a piacok bezárnának és a kereskedelem lenne." korlátozott. Senkinek sem lesz haszna a protekcionizmusból – írja Källenius, ami csak Donald Trumphoz intézett harsány felhívásnak tekinthető. A kínai elektromos autókra kivetett uniós büntetővámok körüli vita a Mercedes főnökét is aggasztja. A vita gyors és pozitív megoldását kéri.
Az EU-nak most merész reformokat kell elfogadnia annak érdekében, hogy a gazdaság és az ipar alkalmas legyen a jövőre. Az ACEA és az autóipar készen áll arra, hogy aktívan alakítsa az átalakulást és javítsa Európa versenyképességét.
- 2025-02-05 - Az 5 ajtós Jimny egy másik piacot támad meg
- 2025-02-04 - Az új BMW M3 CS Touring: a családdal és 550 LE-vel a pályán
- 2025-02-02 - Üzlet 2024-ben: A piac lelassítja a Bosch növekedését
- 2025-02-01 - Az ABB felvásárolja a Sensorfactot, kibővítve digitális energiamenedzsmentjét
- 2025-01-31 - 1995-ig a Nissant Görögországban gyártották.
- 2025-01-30 - Pannónia P12: az utolsó magyar motorkerékpár, amelyet 50 éve gyártottak
- 2025-01-29 - Kicsi agresszív "vágó"
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem útján 70 éve
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem felé vezető úton 70 éve
- 2025-01-27 - Mely autók érdemelték ki a díjat a TEST THE BEST-ben?