Barkas B1000: az első és egyetlen

1955-ben Kelet-Németország teljes szuverenitást szerzett, és e régóta várt kiváltság eredményeként érdekes és dinamikus politikai és gazdasági változások időszakába lépett. Teljes mértékben befolyásolták az autóipar fejlődését is, amely új pályára állt, a háború előtti koncepciók történelemmé váltak, és minden, ugyanabból az időszakból örökölt védjegy megváltozott. Így a BMW/EMW Wartburg lett, a DKW/IFA Trabant nevet kapta, a Phänomen felvette a Robur nevet, a Framo pedig a Barkas nevet. Az 1950-es évek második felében és az 1960-as években az új nevek mellett ezeknek az autógyáraknak a termékei is sokkal korszerűbb dizájnt kaptak a korukhoz képest, az egyik utolsó vállalkozás, amely a gyártást frissítette, a Barkas volt. 1961-ben Bemutatták a teljesen új B 1000-es modellt, amely a korabeli többi keletnémet járműhöz hasonlóan modern megjelenésével, megbízhatóságával és funkcionalitásával tűnt ki. Gyártását a chemnitzi (akkori nevén Karlmarkstadt) a nulláról felépített gyárban kezdték meg, amely a régi Framo gyár helyén épült, amelynek létesítményeit a háború után leszerelték, és háborús jóvátétel keretében a Szovjetunióba szállították alternator valeo pret.

Barkas B1000: az első és egyetlen

Kezdetben a B 1000-et a Wartburgban is használt háromhengeres, 45 LE teljesítményű kétütemű motor hajtotta, amelynek koncepciója hasonló volt a háború előtti DKW-éhoz.

A B 1000 a maga idejében érdekes és nagyon praktikus modell volt, köszönhetően a nagy hasznos teherbírásának, az elsőkerék-hajtásnak és a szokatlan felfüggesztésnek, amely hasonló a Wartburghoz, amely ritkán található meg a nyugati hagyományos analógok között.

Az állami keletnémet autóipar teljes története során a Barkas maradt az egyetlen hasonló funkciójú és képességű jármű, ezért ennek alapján különféle változatok és variációk születtek. Változatok fedélzeti platformmal, kisteherautóval, mikrobusszal, mentőautóval és más speciális változatokkal is elérhetők. Az elöl szerelt motornak és az elsőkerék-hajtásnak köszönhetően a raktér kihasználtsága sokkal hatékonyabb, és sokkal több konfigurációt tesz lehetővé.

A Barkast elsősorban állami és állami szervek igényeire állítják elő, de korlátozott mennyiségben egyéni vásárlókhoz is eljutnak. Ebben az esetben azonban a szállítási idő hősies szintet ér el, a Trabant várakozási idejéhez mérhető, amely tíz és tizennégy év között változik.

A 60-as években teljesen új keletnémet modellek (például a Barkas B 1000 1961-es, a Trabant 601-es 1964-es és a Wartburg 353-as 1966-os) piacra dobásával összefüggő ambiciózus kezdés ellenére ez a kedvező tendencia nem alakult ki, elsősorban a pénzhiány miatt. A korszerűbb változataikra tervezett csere elmaradt, jelentős külső változtatások nélkül a 90-es évek elejéig gyártásban maradtak.

Az egyik másik, a múltból örökölt fő probléma az archaikus kétütemű motorok megőrzésével kapcsolatos, melyek cseréjére csak az 1980-as évek végén, Nyugat-Németország aktív közreműködésével került sor. Nem sokkal a Barkas-gyártás 1991-es befejezése előtt elkezdték szerelni egy 1,3 literes, Volkswagen licenc alapján gyártott négyütemű motorral, és a típusmegnevezést B 1000/1-re változtatták. 1961 és 1991 között összesen 175 740 darab Barkas B 1000-et gyártottak kétütemű motorral és körülbelül 1900 darabot Volkswagen motorral.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Kezdetben a B 1000-et a Wartburgban is használt háromhengeres, 45 LE teljesítményű kétütemű motor hajtotta, amelynek koncepciója hasonló volt a háború előtti DKW-éhoz

A B 1000 a maga idejében érdekes és nagyon praktikus modell volt, köszönhetően a nagy hasznos teherbírásának, az elsőkerék-hajtásnak és a szokatlan felfüggesztésnek, amely hasonló a Wartburghoz, amely ritkán található meg a nyugati hagyományos analógok között