BMW M4 CS Edition VR46: exkluzív kiadás Valentino Rossi születésnapjára
A #46 most 46 éves, és a BMW M tökéletes születésnapi ajándékot kapott Valentino Rossinak (ITA) a kilencszeres motoros világbajnok és jelenlegi BMW M-es versenyzőnek: BMW M4 CS Edition VR46 (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,2 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 232 g/km a WLTP tesztciklusban, CO2-osztály: G) *. Ez az exkluzív kiadás, amelyet a BMW Group dingolfingi gyárában gyártottak, két jellegzetes kiviteli változatban érhető el: Sport és stílus. Maga a "Doktor" személyesen is részt vett mindkét változat tervezési folyamatában, mindkettőt 46 darabos korlátozott sorozatban gyártják majd. A világhírű szám, amely Rossi védjegye, több helyen is megtalálható a BMW M4 CS Edition VR46 külsején és belsejében – például a szénszálas kompozitból (CFRP) készült ajtókon és tetőn bieleta directie cap de bara meyle pret stanga si dreapta.

A BMW M4 CS Edition VR46 megvásárlása exkluzív élménnyel jár, beleértve a személyes találkozást Valentino Rossival az otthonában – a VR46 motoros farmon Tavulliában (ITA) – és egy BMW M Driving Experience-t a misanói versenypályán (ITA).
„Nincs még egy olyan márka, amelynek DNS-ében a motorsport olyan mélyen gyökerezik, mint a BMW M-nél. Büszke vagyok arra, hogy BMW M pilóta lehetek, és osztozhatok ebben a szenvedélyben. Büszke vagyok arra, hogy most van egy VR46-os különkiadás, amelyben a tervezési folyamat kezdetétől részt vettem. Amikor később meglátom a BMW M4 CS Edition VR46-ot az úton vagy a versenypályán, nagyon izgalmas lesz” – mondja Valentino Rossi a különleges modellről és a BMW M-mel való együttműködésről.
Exkluzív BMW Individual fényezések és különleges külső és belső részletek
Az egyik mód, amiben a BMW M4 CS Edition VR46 különbözik a BMW M4 CS-től (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,2 l/100 km; kombinált CO2-kibocsátás: 232 g/km a WLTP ciklusban, CO2-osztály: G)*, a két exkluzív BMW Individual fényezés, amelyek tökéletesen illeszkednek a számos exponált karbon felülethez, mint például a recesse. További megkülönböztető jellemzők közé tartozik a számos kivételes külső és belső részlet. Mindkét dizájnváltozat átfogó színkoncepcióját Valentino Rossi preferált tónusai és kifejező vizuális stílusa ihlette. Például a „Sport” változat Marina Bay Blue Metallic színben készült, a sötétebb Tanzanite Blue Metallicban pedig egy hatalmas „46” található az autó mindkét oldalán. A „Style” dizájnváltozatban a karosszéria matt Frozen Tanzanite Blue metál, a „46” ezúttal Frozen Marina Bay Blue metál színben érhető el. Rossi által kedvelt színséma mellett élénk sárgára festették a BMW M veserács körvonalát és a V Spoke kovácsolt M kerekek egyik küllőjét, amely a gumiszelep helyzetét jelzi, csakúgy, mint az M logóval ellátott fékeket, valamint a „Sport” változat ajtókeretei feletti kiemelő csíkot. A karbontetőt – akárcsak az autó kézzel festett oldalait – egy nagy VR46 logó (természetesen szintén sárga színben) és Rossi aláírása díszíti. A csomagtartó fedelén a VR46 felirat látható.
A sárga akcentusok folytatódnak a BMW M4 CS Edition VR46 belsejében, amely túlnyomórészt éjszakai kék színben pompázik. Az M Carbon kagylós ülések Merino bőrkárpittal kaphatók fekete/éjkék színkombinációban. A Sao Paulo sárga akcentusa az Alcantara váll területén kiemelkedő kontrasztot teremt. A fejtámlákon, akárcsak a küszöbborításon, látható sárga VR46 logó látható. Ezenkívül a ferde peremmel ellátott, háromküllős M Alcantara kormánykerék sárga kontrasztvarrással és sárga középső markerrel kapható. Az egyes VR46-os kiadású autók szénszálas középkonzolján egy „1/46” feliratú jelvény található, amely minden egyes Sport vagy Style példát a limitált szériás modellek egyikeként azonosít.
Hathengeres soros motor 405 kW/550 LE teljesítménnyel
A BMW M4 CS Edition VR46 dobogó szíve a nagy fordulatszámú, 3,0 literes hathengeres soros motor, M TwinPower Turbo technológiával. Kivételes potenciáljának középpontjában a motorsportból származó technológiák állnak. A két Mono-Scroll turbófeltöltő maximális töltési nyomásának 2,1 bar-ra emelése és a modellspecifikus motorvezérlési beállítások lehetővé teszik, hogy 405 kW/550 LE maximális teljesítményt fejlesszen ki, amelyet nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltó, az intelligens M xDrive összkerékhajtás és az Active M differenciálmű továbbít az útra.
A villámgyors erőleadás és az optimalizált tapadás lehetővé teszi, hogy az autó 0-ról 100 km/h-ra 3,4 másodperc alatt, 0-ról 200 km/h-ra 11,1 másodperc alatt gyorsuljon fel. Az „1-Foot – Rollout” gyorsulásmérési módszerrel** a számok 3,1 másodpercet mutatnak a 0–100 km/órás sprint esetén, és 10,8 másodpercet 0–200 km/órás sebességnél. A 80-ról 120 km/órára gyorsulás negyedik fokozatban 2,6, ötödikben 3,3 másodperc alatt történik. Az alapfelszereltségként mellékelt M Driver's Package-hez tartozó modell maximális sebessége elektronikusan 302 km/h-ban van korlátozva.
A modell-specifikus motorrögzítés megnövelt rugófrekvenciával hozzájárul a kiváló motorválaszhoz. Az erőegység és a jármű szerkezete közötti merev kapcsolat lehetővé teszi, hogy az erő különösen közvetlen átvitelét a hajtáslánchoz minden alkalommal, amikor a vezető megnyomja a gázpedált. Az olajellátó rendszert – akárcsak a hűtőrendszert – úgy tervezték, hogy megbirkózzanak a pályavezetés sajátos kihívásaival, beleértve az állandóan magas fordulatszámot és az extrém oldalirányú gyorsulást. A motor teljesítményét érzelmileg felkavaró hang kíséri, amelyet a kettős kipufogórendszer generál, amely elektromosan vezérelt csappantyúkkal, súlyra optimalizált titán hátsó hangtompítóval és a tipikus M két pár mattfeketére festett kipufogócsővel rendelkezik.
Modell-specifikus tuning az alváztechnikához és vezérlőrendszerekhez
Az új BMW M4 CS Edition VR46 alváztechnológiája pontosan a motor teljesítményjellemzőihez, a jármű általános koncepciójához és a kiegyensúlyozott súlyeloszláshoz van hangolva. Az egyedi felfüggesztési kinematika, valamint a meghatározott dőlésszögek, lengéscsillapítók, kiegészítő rugók és stabilizátorok optimalizálják a kormányzás pontosságát, az oldalirányú vezérlési erőátvitelt, a felfüggesztési és lengéscsillapító reakciókat, valamint a kerékvezérlést. Az adaptív M felfüggesztés elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói is modellspecifikus beállításban kaphatók, csakúgy, mint az elektromechanikus M Servotronic változtatható áttételű kormányzás és az integrált fékrendszer.
46 – egy kivételes versenytárs védjegye
A 46-os szám Valentino Rossit végigkísérte kivételes motoros és pilóta karrierje során, és védjeggyé vált, amely jobban felismerhető, mint a "The Doctor" vagy az "Il Dottore" beceneve. Valentino pályafutása elejétől a 46-ot választotta édesapja, Graziano Rossi példájára, aki ezzel a számmal versenyzett, még akkor sem cserélte le az 1-esre, amikor világbajnok lett és megkapta ezt a jogot.
Valentino Rossi 1997-ben nyerte meg első világbajnoki címét a 125 köbcentisek között. Két évvel később megszerezte a címet a 250 köbcentis osztályban. 2000-ben Feljutott a legmagasabb Grand Prix kategóriába, az 500 köbcentis osztályba, amelyben 2001-ben világbajnok lett. A következő évben ezt a kategóriát felváltotta a MotoGP osztály, és Rossi maradt a domináns erő. 2005-ig További négy világbajnoki címet szerzett, 2008-ban és 2009-ben nyolcas és kilences számmal. Ezzel a kilenc világbajnoki címmel és nem kevesebb, mint 115 Grand Prix-győzelemmel a történelem három legsikeresebb motorosának egyike, és a motorsport világának globális ikonja. A VR46 lett a globális védjegye, és Rossi szülővárosa, Tavullia tiszteletére még a szokásos 50 km/h-ról 46 km/órára csökkentette a város sebességkorlátozását.
BMW M sofőrként dolgozik 2023 elejétől.
Miután a 2021-es szezon végén befejezte motoros pályafutását, Valentino Rossi kizárólag az autóversenyzés felé fordult, számos teszten vett részt Forma-1-es versenyautókban, valamint vendégszerepelt rally- és állóképességi versenyeken. A 2023-as szezon kezdete óta a BMW M pilótája, tudása legjavát nyújtva a BMW M4 GT3 volánjánál a BMW M Team WRT számára különböző sorozatokban, beleértve a GT World Challenge Europe-ot és a FIA tartós világbajnokságot (FIA WEC), amely magában foglalja a 24 órás Le Mans-i versenyt (FRA). 2025 február elején. második lett a BMW M4 GT3-mal a 12 órás Bathurst-i (AUS) versenyen, az Intercontinental GT Challenge (IGTC) idei szezonjának nyitófordulóján.
Exkluzív találkozó Valentino Rossival Olaszországban
A BMW M4 CS Edition VR46 megvásárlásának exkluzív bónusza a lehetőség egy egészen különleges kétnapos olaszországi élményre. Az első napon meglátogatjuk a VR46 motoros farmot Tavulliában, grillezéssel és magával a Valentino Rossival való beszélgetés lehetőségével. A második nap a Misano World Circuit Marco Simoncelli, ahol egy különleges BMW M Driving Experience zajlik a legújabb BMW M modellekkel, a BMW M4 GT3 volánja mögött Rossi megnyeri a GT World Challenge Europe Sprint Cup versenyeit 2023-ban és 2024-ben.
- 2025-03-03 - A világ legextrémebb Cybertruckja
- 2025-03-01 - A FIAT 62%-os növekedésről számol be a bolgár piacon
- 2025-02-28 - Visszatekintés: a legendás Dodge Viper Coupe második generációja
- 2025-02-27 - Első képek az új Audi A6 Avantról
- 2025-02-25 - A villamosítás ellenére: a Mercedes visszatér a V8-as és V12-es motorokhoz
- 2025-02-24 - Mercedes-Benz W154: hogyan hódította meg Indianapolist a Harmadik Birodalom egyik szimbóluma
- 2025-02-23 - A Stellantis növekedésről számol be az elektromos járművek terén, és továbbra is vezető szerepet tölt be a könnyű teherautók terén
- 2025-02-22 - Rekord üzemi nyereséggel büszkélkedhet a Renault
- 2025-02-21 - Nikola Solov először járt barcelonai teszteken
- 2025-02-20 - A parkolóhelyekért folytatott háború sötét krónikája Szófiában: a levágott gumiktól a halálokig
