Mercedes-Benz W154: hogyan hódította meg Indianapolist a Harmadik Birodalom egyik szimbóluma
A Mercedes-Benz W154 a háború előtti Európa egyik pályalegendája. A Rudolf Uhlenhout által tervezett autó a Grand Prix két szezonjában, 1938-ban és 1939-ben indult, 1938-ban. megnyeri az Európa-bajnokságot, amelyet Rudolf Caracciola irányít. A W154 megjelenését az AIACR sportirányító testületének szabálymódosítása diktálta, amely 3000 köbcentiméterre korlátozta a feltöltött motorok üzemi térfogatát. cm. Így az 5700 köbcentis kompresszoros motorral szerelt Mercedes W125-re tervezett összes nevezést törölték, de ehelyett a cég úgy döntött, hogy jobb egy teljesen új versenyautót készíteni a W125 alapján, amely megfelel az új előírásoknak, nem pedig a meglévőt módosítani. Így jelent meg a W154, amely az 1939-es szezonban. más karosszériával szerelték fel, és a régi M154-es motort az M163-asra cserélték bobina aprindere ngk pret.

A háború után egyetlen Mercedes W154-et fedeztek fel Csehszlovákiában, 9-es sorozatszámmal. Don Lee amerikai vállalkozónak adták el, akinek ugyanakkor saját versenycsapata is volt. Ezzel kapcsolatban érdekes megjegyezni, hogy már 1938 Az Indianapolis 500 mostantól az Európa Nagydíjon induló autók részvételét is lehetővé teszi. Ez a szabály a háború utáni években és 1947-ben is érvényben maradt. Don Lee felbérelte Duke Nalon pilótát, hogy csapata nevében versenyezzen a W154-ben. Eközben Nalon felveszi a kapcsolatot Riley Bretttel, az Offenhauser egyik szerelőjével, aki valamilyen módon megszerezte a Mercedes versenymotorjának tervrajzait. Nalonnak sikerül másolatokat készítenie, és segítségükkel Lee csapata előkészíti a motort.
Valamivel a verseny kezdete előtt a szerelők beindították, de túl sokáig hagyták alapjáraton, amitől az üzemanyag lecsapódott az elosztóban. A ferdén szerelt motor miatt a hátsó hengerek megteltek üzemanyaggal, aminek következtében a hajtórudak és az egyik dugattyú eltörött. A súlyos károk ellenére döntés született egy új dugattyú készítéséről, amelyet sebtében homokba öntöttek, még a futam idejére. Bár Nalon a második legnagyobb sebességet érte el a kvalifikáción, a pontozási rendszer alapján a 18. rajthelyre került.
119 kör után a pótdugattyú meghibásodott, és az autó kilépett a versenyből. Nalont 1948-ban nem jegyezték el újra. helyét Ralph Hepburn vette át. Később azonban áttért Lew Welch csapatához, de időközben egyik versenytársa, Chet Miller beleegyezett, hogy vezesse Don Lee szerencsétlenül járt W154-esét. A 19. pozícióban kvalifikálta magát, de a verseny elején a segédpilótájára, Ken Fowlerre kellett hagyatkoznia, aki a 30. kör után átvette az irányítást, és az 50. helyen átadta Louis Tomei-nek. Tomei egészen a 108. körig folytatta, amikor az autó olajproblémák miatt kiállt.
1949-ben Don Lee eladja W154-esét Joel Thorne-nak, egy másik csapattulajdonosnak, aki az eredeti motort egy hathengeres Sparksra cseréli. Thorne egyedül vezette az autót, de nem sikerült kvalifikálnia magát. Az 1949-es versenyen A Mercedes-Benz legendás sportmenedzsere, Alfred Neubauer is jelen volt, hogy megvizsgálja egy új, gyári gyártású Mercedes versenyautó Indianapolisba való bejutását. A tőle kapott információk alapján a stuttgarti mérnökök megpróbálták a W154-et az 1951-es Indianapolis 500-as versenyzéshez igazítani. Az új Mercedes autók abban az évben két versenyen is indultak Argentínában, ahol két második helyezést értek el Hermann Lang, Karl Kling és a hazai kedvenc Juan Manuel Fangio vezetésével. A Mercedes azonban befejezte a programot, és Don Lee autója 1957-ben rajtolt el utoljára Indianapolisban.
- 2025-03-03 - A világ legextrémebb Cybertruckja
- 2025-03-01 - A FIAT 62%-os növekedésről számol be a bolgár piacon
- 2025-02-28 - Visszatekintés: a legendás Dodge Viper Coupe második generációja
- 2025-02-27 - Első képek az új Audi A6 Avantról
- 2025-02-26 - BMW M4 CS Edition VR46: exkluzív kiadás Valentino Rossi születésnapjára
- 2025-02-25 - A villamosítás ellenére: a Mercedes visszatér a V8-as és V12-es motorokhoz
- 2025-02-23 - A Stellantis növekedésről számol be az elektromos járművek terén, és továbbra is vezető szerepet tölt be a könnyű teherautók terén
- 2025-02-22 - Rekord üzemi nyereséggel büszkélkedhet a Renault
- 2025-02-21 - Nikola Solov először járt barcelonai teszteken
- 2025-02-20 - A parkolóhelyekért folytatott háború sötét krónikája Szófiában: a levágott gumiktól a halálokig
