DS Automobiles: a kényelem felé vezető úton 70 éve

A DS Automobiles kiemelkedő örökséggel rendelkezik, amelyet az 1955-ben bemutatott DS ihletett. Ez az ikonikus modell sokkal több, mint egy aut� pompa de apa ruville pret.

DS Automobiles: a kényelem felé vezető úton 70 éve

1938-ban indult. Pierre Boulanger, a Citroën főnöke által vezetett, majd utódja, Pierre Bercot által 1950-ben folytatva a VGD ("Véhicule à Grande Diffusion" vagy "tömeggyártású jármű") projekt 17 évvel később, a DS 19 1955 októberében történő bemutatásával ért véget.

Három személy játszik kulcsszerepet az autó tervezésében és fejlesztésében:

AZ 1955-ÖS PÁRIZI MOTORShow: A DS BEMUTATÁSA

1955. október 6-án A DS 19 a Párizsi Autószalonon debütál. A Grand Palais fenséges boltíves teteje alatt ennek az addig titkos autónak a leleplezése egyszerre ámulatot és csodálatot vált ki. Avantgárd és mégis elegáns vonalai azonnal új mércét állítanak fel. A látogatók és az újságírók szó szerint megbabonázzák, a versenytársak pedig csak tapsolni tudnak az új autó zsenialitásáért. Az akkori beszámolók szerint a nap végére 12 000 DS 19-et adtak el, és amikor 10 nappal később a bemutatót lezárták, körülbelül 80 000 rendelést adtak le.

A DS gyártása 1955. október 7-én kezdődött. a párizsi Quai de Javel gyárban (Franciaország), egy nappal a Párizsi Autószalonon való debütálás után. Annyira innovatív volt az első modellek megjelenése, hogy gyakran tömegek gyűltek össze, hogy megnézzék őket. Az autó úttörő műszaki és esztétikai megoldásai olthatatlan kíváncsiságot ébresztenek, hiszen a DS nem csupán egy igazi autószobor, hanem a technológiai vívmányok csúcsát is képviseli. Például kivételes hidropneumatikus felfüggesztése soha nem látott szintű stabilitást és kényelmet biztosít. Egy másik új biztonsági funkció az erőteljes, hidraulikus rásegítésű fékrendszer első tárcsafékekkel, amelyek olyan rövid féktávolságot biztosítanak, hogy még a tapasztalt vezetőket is megzavarják az első DS-élményen.

A DS 19 kezdettől fogva rendkívül nemzetközi karriert futott be. Az autót 1956 óta Nagy-Britanniában és Belgiumban szerelik össze. Dél-Afrikában pedig 1959 óta. A francia elegancia és avantgárd szimbólumaként az autót Nyugat-Európa-szerte exportálták, szinte az összes Nemzetközösség országába, köztük Kanadába és Ausztráliába, valamint az USA-ba, ahol gyorsan nagy hűséges rajongótáborra tett szert.

GYŐZELEM MONTE CARLOBAN: EGY NAGYON VERSENYAUTÓ

1956 januárjában, három hónappal a bemutatása után, a DS 19 debütált a legrangosabb rallyn. Az autó az első helyet szerezte meg kategóriájában, ezzel az első francia autó lett, és mind a hat regisztrált autó befejezte a versenyt. 1959-ben a Coltelloni-Alexandre-Desrosiers csapata az összesített besorolásban az első helyet szerezte meg ID 19-cel, és számos lenyűgöző csúcsteljesítmény következett a következő években. 1966-ban a DS "21" változata második győzelmet arat Monacóban a finn Toivonen-Mikander csapattal. A DS nemcsak kiváló távolsági autó, hanem figyelemre méltó versenytárs is a világ színpadán!

1962 szeptemberében A DS első frontlift-jén esik át. A nagyméretű sárvédő szellőzőnyílásokat eltávolították és két nyíl alakú gumi lökhárítóra cserélték, az alsó lökhárítót pedig újratervezték. Ez a fejlesztés tovább optimalizálja az autó aerodinamikáját, csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és 160 km/h-ra növeli a végsebességet.

1965 októberében, egy évvel a DS Pallas 1964-es piacra dobása után, egy új DS-t mutattak be erősebb, 2175 köbcentis motorral. cm, 109 LE teljesítményű. és 175 km/h maximális sebességet biztosít! Az 1955 óta kapható DS 19-en kívül. és 1911 köbcentis motorjáról kapta a nevét. cm, a kínálat a DS 21 modellel gazdagodik.

1967-ben A DS arculatváltáson esik át, amely amellett, hogy hangsúlyozza a már általánosan jóváhagyott kialakítását, egy új biztonsági funkciót is tartalmaz – a híres kanyarfényszórókat, amelyek már alapfelszereltségnek számítanak a Prestige, Pallas és Cabriolet csúcsmodelleknél. Mostantól a DS megvilágítja a kanyarok belsejét, még mielőtt bemennénk!

Mind a képernyőn, mind az úton a DS gyorsan lenyomja a bélyegét. A mozi világa olyan főszerepeket oszt neki, amelyekre ma is emlékeznek. A krimifilmektől a vígjátékokig, mint a nagy sztárok, a DS minden műfajban ragyog. Látható például Brigitte Bardot-val A párizsiban (1957), Alain Delonnal A szamurájban (1967), Jean-Paul Belmondóval és Bourville-lel az Agyban (1969), Jean Gabinnal és Fernandellel az Ez a pályázatban. Age (1964), sőt Louis de Funes-szal a Jacob rabbiban (1973). És itt a DS az eleganciát, a gyorsaságot és az erőt szimbolizálja.

2014: A DS AUTOMOBILES MÁRKA BEVEZETÉSE

A 2014. június 1-jén Párizsban alapított DS Automobiles önálló márkaként honosítja meg magát. Célja a DS-től 1955 óta örökölt innováció és megkülönböztetés értékeinek fejlesztése, valamint a francia utazási művészet megtestesítése. 2025-ben A DS Automobiles globális és változatos választékot kínál a DS 3, DS 4, DS 7 és N°8 modellekkel.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

1938-ban indult

Három személy játszik kulcsszerepet az autó tervezésében és fejlesztésében: