Eladó egy gyönyörű 1988-as Toyota Supra Turbo kézi váltó
Soros 6 hengeres turbómotor, kézi sebességváltó, felugró fényszórók: ez a Toyota Supra egy igazi álomautó a 80-as évekbő pompa de apa valeo pret.
A Toyota Supra harmadik generációját 1986-ban mutatták be. Az MA70/MA71 jelzéssel ellátott Supra azonban a mai napig a legendás, JZA80 rövidítésű negyedik generáció árnyékában marad, amely a „Gyors és dühös” film miatt vált különösen népszerűvé. Az ikon harmadik generációja nagyszerű – és mindenekelőtt: nagyon gyors!
De kezdjük elölről. Németországban a Supra csak levehető tetős Targaként volt kapható, 1987 őszétől soros 6 hengeres turbómotorral is kapható, amely lenyűgöző 235 LE-t ad le. és 344 Nm 3 literes üzemi térfogatból, ami mindössze 6,5 másodperc alatt teszi lehetővé a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsulást. A 245 km/órás végsebessége mellett pedig a Toyotának nincs oka elbújni német versenytársai elől.
Jelentős kiemelés még a bordás kialakítás, felugró fényszórókkal (minden gyerek álma a 80-as és 90-es évekből), hátsókerék-hajtás és 5 fokozatú kézi váltó (volt 4 sebességes automata változat is, de ez hamarabb a laza „cirkózáshoz”). És mivel a Supra egy igazi Toyota, a 4,63 méter hosszú, 1550 kilogrammos sportautó meglehetősen megbízható hírnevet vívott ki magának. Kiváló teljesítménye ellenére a Supra nem tudott teret nyerni Németországban egészen a modell 1992-es leállításáig. Ez 30 év elteltével sem változott, mert még használt autóként sem a Supra a bestseller.
Használt Supra mindössze 142 000 kilométerrel
Ennek az az előnye, hogy még a megőrzött példányok is viszonylag alacsony áron beszerezhetők - főleg ha az elmúlt években szó szerint robbanásszerűen megnőtt MKIV árakat vesszük figyelembe. A tuning nélküli kézi váltóval szerelt Supra MKIII-kat azonban a legnehezebb megtalálni.
A kölni Scuderia Sportiva Colonia autókereskedés jelenleg éppen ilyen példát kínál. Első pillantásra minden rendben van a sötétvörös Suprával kapcsolatban: az autó harmadik tulajdonosa, 1988 februárjában adták át első tulajdonosának Mönchengladbachba. és 2005-ig vele maradt. A Suprát ezután egy duisburgi férfinak adták el, és 2013-ban utolsó tulajdonosához kerül Krefeldbe. Az elmúlt 37 évben a sportautó körülbelül 142 000 kilométert tett meg – ez elfogadható futásteljesítmény, különösen egy Toyota esetében.
Igaz, a Suprát egyszer már átfestették. De ami ennél is fontosabb, mindhárom korábbi tulajdonos eredeti formájában hagyta el az autót – ami ezt a példányt igazi egzotikussá teszi a piacon. Ráadásul 2023 augusztusában. alapszerviz történt, beleértve a vezérműszíj cserét is, összesen mintegy 14 000 BGN értékben (német áron). Az eladó szerint a keresett 5 sebességes manuális váltóval szerelt Supra azonnal használatra kész és kiváló állapotban van - legalábbis a rengeteg fotós galéria ezt tanúsítja.
A meghirdetett ár - 50 ezer. leva
Mindezek hátterében a meghirdetett 25 000 eurós (kb. 50 000 BGN) ár több mint jónak tűnik. Ugyanis, mint már említettük, a modell kínálata nagyon korlátozott: a legolcsóbb példányok egyenként 20 000 BGN körüliek, de általában ezeket az automata váltós példányokat "megöli a vezetés". A jól karbantartott Supra MKIII-ok legalább 40 ezerbe kerülnek. BGN, bár egyesekért 60 ezret kérnek. Ezek az összegek azonban kifejezetten nevetségesek annak a pénznek a hátterében, amit egy tuning nélküli Supra MKIV-re "keresnek".
Következtetés
Igaz, a harmadik generációs Supra nem annyira keresett, mint az MKIV, de sokkal olcsóbb – és ugyanolyan egzotikus. A lényeg az, hogy a Toyota Supra egy pompás autó, legyen szó MKIII-ról vagy MKIV-ről.
- 2025-01-30 - Pannónia P12: az utolsó magyar motorkerékpár, amelyet 50 éve gyártottak
- 2025-01-29 - Kicsi agresszív "vágó"
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem útján 70 éve
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem felé vezető úton 70 éve
- 2025-01-27 - Mely autók érdemelték ki a díjat a TEST THE BEST-ben?
- 2025-01-27 - Az automatikus leállító rendszerek meghibásodnak a fényvisszaverő ruházaton
- 2025-01-24 - Németország és Franciaország lehúzza a teljes elektromosautó-piacot az EU-ban
- 2025-01-23 - A brazil Ventura: a Volkswagen kikerült az irányítás alól
- 2025-01-22 - Defender Octa 635 lóerővel: igazi terepjáró (TESZT)
- 2025-01-21 - A rejtélyes Saab 98 prototípus, amelyet fél évszázaddal ezelőtt készítettek