Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
Amit Bulgária írt 20 évvel ezelőt magazin online piese auto Citroen.
Az Xsara utódja az egyszerű C4 nevet viseli. Az új modell két változata azonban minden, csak nem egyszerű...
A legendás francia márka újjáéledő szelleme végre elérte a kompakt osztályt. Az új Citroën C4, amely a Párizsi Autószalonon ünnepli premierjét, mindenekelőtt modern és szokatlan formáival nyűgöz le – ezzel a látványsal fokozatosan megszoktuk, hogy az emblémát viselő autókat a két chevronnal társítjuk. Ezzel a 90-es években a Citroën-kínálatban uralkodó stilisztikai unalom végleg a történelembe vetődik.
A kupé változatot a hátsó avantgárd dizájn jellemzi
Az év végén a C4 mindkét változata egyszerre jelenik meg a piacon – a lekerekített ötajtós változat és a sportorientált változat háromajtós, szinte teljesen üvegezett hátsó résszel, egészen eredeti formákkal. A Citroën mindkét változatnál kiemelkedően jó aerodinamikai teljesítményt ígér – a mindössze 0,28-as légellenállási együttható valóban rekordalacsony érték a kompakt osztályban.
Még örömtelibb, hogy a külső eredetiség mellett a Citroën jó néhány meglepetéssel is készült az új modellek belsejében. Ebben természetesen a műszerfalé a főszerep – a franciák már senkit sem tudnak meglepni a felső rész közepén elhelyezett műszerfallal, de a fix középső résszel ellátott kormány még nem látott a sorozatgyártásban egészen mostanáig. Az új modell megalkotói szerint számos egyéb előnye mellett ez a konstrukció lehetővé teszi, hogy a légzsák mindig optimálisan legyen elhelyezve a vezető testéhez képest.
A Citroën második jelentős áttörése a sorozatgyártású autótechnológiában a sávtartó rendszer. Az első lökhárító alatt található infravörös érzékelők érzékelik a vízszintes jelölés fehér vonalait, és jelzést küldenek a vezetőnek, ha a jármű elhalad mellettük, elhagyva a sávot. 80 km/h sebességig a figyelmeztetés nem hangjelzéssel, hanem enyhe rezgéssel történik a vezetőülésben.
A harmadik innovatív ötletnek növelnie kell az autóban való tartózkodás kényelmét és élvezetét. A Citroën mérnökei a műszerfalba épített dezodort készítettek, amely gondoskodik az utastér kellemes hangulatának folyamatos fenntartásáról. Az aromadiffúzor a műszerfal felső részén található, és fokozatmentesen állítható. Kiderül, hogy az eddig népszerű "szagos" gyártói hogyan néznek majd erre az újításra...
Végül, de nem utolsósorban feltűnő, hogy általánosságban véve az új modell mindkét változatának felszereltsége egészen friss kiegészítéseket kapott a felsőbb autóosztályból - a C4-et "forgató" bixenon fényszórókkal és radarvezérléssel is kínálják majd. sebességtartó automatika, valamint gumiabroncsnyomás-szabályozó rendszerrel.
A modell piaci debütálását öt benzinmotorból álló 88 és 177 LE közötti teljesítmény, valamint három modern, 90 és 136 lóerő közötti dízelmotor kíséri majd. A két legerősebb dízelmotort (109 és 136 LE-vel) alapfelszereltségként részecskeszűrővel is felszerelik.
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem útján 70 éve
- 2025-01-28 - DS Automobiles: a kényelem felé vezető úton 70 éve
- 2025-01-27 - Mely autók érdemelték ki a díjat a TEST THE BEST-ben?
- 2025-01-27 - Az automatikus leállító rendszerek meghibásodnak a fényvisszaverő ruházaton
- 2025-01-25 - Eladó egy gyönyörű 1988-as Toyota Supra Turbo kézi váltó
- 2025-01-24 - Németország és Franciaország lehúzza a teljes elektromosautó-piacot az EU-ban
- 2025-01-23 - A brazil Ventura: a Volkswagen kikerült az irányítás alól
- 2025-01-22 - Defender Octa 635 lóerővel: igazi terepjáró (TESZT)
- 2025-01-21 - A rejtélyes Saab 98 prototípus, amelyet fél évszázaddal ezelőtt készítettek
- 2025-01-20 - A B8 GT lesz az Alpina utolsó házon belüli modellje?