A villamosítás ellenére: a Mercedes visszatér a V8-as és V12-es motorokhoz

Míg más gyártók már temetik a klasszikus belső égésű motort, a Mercedes a visszatérésére fogad alternator bosch pret.

A villamosítás ellenére: a Mercedes visszatér a V8-as és V12-es motorokhoz

Vissza a jövőbe: A Mercedes hű marad a belső égésű motorhoz! Míg sok gyártó temeti a belső égésű motort, a Mercedes ezzel ellentétes stratégiát választ: a V8-as és V12-es motorok továbbra is a modellpaletta szerves részét képezik – és még tovább is fejlesztik őket!

A stuttgarti gyártó legutóbbi éves sajtótájékoztatóján "Mastering the Transformation" mottóval bejelentette, hogy az autóipar átalakulásával gazdaságosabb, gyorsabb és erősebb belső égésű motorokon dolgozik majd - és nem fogad a teljesen elektromos jövőre.

A tizenkét hengeres motor kedvelőinek különösen örülniük kell: a legendás, 6 literes V12-es biturbó továbbra is a márka kínálatában marad. Bár csak bizonyos piacokon, továbbra is fenségesen dübörög a fényűző Mercedes-Maybach S 680 vagy a páncélozott S-osztályú gárda – még akkor is, amikor a fő cél a CO₂ csökkentése.

A 12 henger: a Mercedes utolsó bástyája

Míg a BMW már rég visszavonta a 12 hengeres modellt (a limitált szériás, csak az Egyesült Államokba szánt M760i-t 2022-ben szüntették meg), az Audi pedig 2017-ben búcsúzott a W12-től az A8-ban, a Mercedes továbbra is az egyetlen német prémiumgyártó, amely megőrizte a V12-es legendát. És nem csak ez: az Affalterbach 12 hengeres egységét továbbra is az olasz hiperautó-specialista Pagani szállítja – az új Utopia szuperautóhoz.

Az AMG bemutatta az új V8-ast

A stuttgartiak azonban nem csak a múltbeli sikerekre hagyatkoznak: a V8-ast modernizálják. Az AMG pedig már dolgozik egy teljesen új, 8 hengeres motoron, elektromos rásegítéssel az új AMG.EA platformot használó jövőbeli modellekhez. Ennek az egységnek nemcsak erősnek kell lennie, hanem meg kell felelnie a jövőbeli Euro 7 szabványnak is.

A soros "hat" marad - 4 hengeres 48 voltos "enyhe hibrid" rendszerrel

Bár nem tettek hivatalos nyilatkozatokat az inline-6 motor jövőjével kapcsolatban, néhány bizonyíték arra utal, hogy ezt az egységet megtartják. Ezzel egy időben a Mercedes bejelentette, hogy új, 1,5 literes, négyhengeres motort vezet be, amely egy 48 voltos "enyhe hibrid" rendszer része.

A kicsi, erős motor hamarosan az új CLA-ban ünnepli premierjét – 8 sebességes duplakuplungos sebességváltóval kombinálva. A meghajtót Stuttgartban fejlesztették ki egy kínai partnerrel közösen.

Egy biztos: a nagy villamosítási tervek egyelőre függőben maradnak. Míg más gyártók továbbra is teljes mértékben az elektromos hajtásokra támaszkodnak, a stuttgarti székhelyű vállalat 2027-re számít. A vásárlók 70 százaléka továbbra is belső égésű motorral és 48 voltos technológiával felszerelt modelleket választ. Addigra az elektromos járművek és a konnektorról tölthető hibridek az eladások mintegy 30 százalékát teszik majd ki.

A stuttgarti székhelyű cég eredetileg 2030-tól csak elektromos autók értékesítését tervezte. kezdve – „ahol a piac engedi”. De tekintettel a jelenlegi igényekre, ez a terv (legalábbis egyelőre) már történelem.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Vissza a jövőbe: A Mercedes hű marad a belső égésű motorhoz! Míg sok gyártó temeti a belső égésű motort, a Mercedes ezzel ellentétes stratégiát választ: a V8-as és V12-es motorok továbbra is a modellpaletta szerves részét képezik – és még tovább is fejlesztik őket!

A stuttgarti gyártó legutóbbi éves sajtótájékoztatóján "Mastering the Transformation" mottóval bejelentette, hogy az autóipar átalakulásával gazdaságosabb, gyorsabb és erősebb belső égésű motorokon dolgozik majd - és nem fogad a teljesen elektromos jövőre