ADAC: az elektromos autók kevésbé romlanak, mint a belső égésű autók

Az elektromos autóknak is vannak hibái – de az ADAC szerint ritkábban, mint a hagyományos belső égésű motoros modelleknél. A legsérülékenyebb komponens azonban mindkét típusú gépben ugyanaz burduf planetara skf pret.

ADAC: az elektromos autók kevésbé romlanak, mint a belső égésű autók

A fogyasztók továbbra is sok fenntartással élnek az elektromos autókkal kapcsolatban. Jelenleg a legtöbb potenciális vásárlót taszítja az elektromos autók magas ára – sokak számára azonban a korlátozott hatótáv akadályt jelent. És mi a helyzet a meghibásodás kérdésével? Amint az ADAC legújabb elemzései azt mutatják, az elektromos autóknak átlagosan kevesebb műszaki problémájuk van, mint a hagyományos belsőégésű motoros autóknak – a különböző típusú hajtásláncok összehasonlítása azonban még mindig nem olyan egyszerű.

Probléma az összehasonlításban: a flotta átlagéletkora magasabb, mint a legtöbb elektromos autóé

Összességében nőtt az elektromos járművek meghibásodásának száma az előző évhez képest. A magyarázat azonban egészen egyszerűnek bizonyult: egyre több elektromos jármű közlekedett az utakon. Az elektromos modellek meghibásodási érzékenységét a hagyományosakéval összehasonlítani nem könnyű mindkét járműtípus kora miatt. Az ADAC a Szövetségi Közúti Közlekedési Hivatal (KBA) adataira hivatkozva kifejti, hogy a Németországban regisztrált összes autó átlagéletkora tíz év. De az "elektromos" általában lényegesen újabb. Ha tehát az elektromos és ICE modelleket a teljes flotta alapján hasonlítanánk össze, az nem lenne fair a hagyományos modellekkel szemben, mivel az életkor előrehaladtával nő a műszaki probléma kockázata.

Ezért az ADAC csak a 2020-tól 2022-ig tartó kezdeti regisztrációval rendelkező autókat értékeli. Az eredmények azt mutatják, hogy míg a belső égésű motoros modelleknél 9,4 meghibásodás történt 1000 autónként, addig az elektromos autók csak 3,8 meghibásodást regisztráltak 1000 autónként – ami lényegesen alacsonyabb.

Első számú probléma: az akkumulátor

A meghibásodás leggyakoribb oka mindkét hajtástípusnál ugyanaz: az indítóakkumulátor, azaz a hagyományos akkumulátor. Az elektromos autók meghibásodásának 50 százalékában ez az oka annak, hogy a sofőrök hívják a közúti segélyt, míg a hagyományos ICE modelleknél ez az arány 45. De ha összehasonlítjuk a meghibásodások 1000 járműre jutó arányát, akkor az ICE modelleknél ez magasabb (1,2).

Az elektromos járművek mely alkatrészei sérülnek meg lényegesen ritkábban?

A meghibásodási gyakoriság különbsége a „motor, motorvezérlés, nagyfeszültségű rendszer” komponenseknél a legnagyobb: az ebbe a csoportba tartozó alkatrészek lényegesen gyakrabban hibásodnak meg a belső égésű motorokban, mint az elektromos modellekben. Az ADAC szerint ez a villanymotor jóval egyszerűbb kialakításának köszönhető: míg a belső égésű motorok több száz alkatrészből, például dugattyúkból, szelepekből és turbófeltöltőkből állnak, az elektromos egységnek gyakran csak egy mozgó alkatrésze van – a forgórész. És minél kevesebb alkatrész van, annál kisebb a kopás és elhasználódás lehetősége. Az autóklub arra is felhívja a figyelmet, hogy az elektromos autóknak nincs szükségük motorolajra, amely idővel felhalmozódhat a szennyeződésekkel, amelyek károsíthatják a motort. Ezenkívül az elektromos motorok kevesebb hulladékhőt termelnek, mint a belső égésű motorok, amelyek magas hőmérsékleten működnek és nagyobb kopást tapasztalnak.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A fogyasztók továbbra is sok fenntartással élnek az elektromos autókkal kapcsolatban

Probléma az összehasonlításban: a flotta átlagéletkora magasabb, mint a legtöbb elektromos autóé