Volkswagen Passat Variant: 50 éves, de olyan friss, mint valaha (TESZT)
Egy évvel a limuzin után, 1974-ben megjelent a Volkswagen Passat Variant. Most kilencedik generációként érkezik az intelligens kombi – Bulgáriával a volán mögöt supapa freccia pret.

1973 óta több mint 34 millió Passat kelt el. Erre a hihetetlen számra tekintettel a Volkswagen újabb esélyt adott a céges autókat szállító cégek kedvencének, valamint a nagycsaládosoknak. Ez a kilencedik kiadás (B9) – de most csak Variantként.
A kombi változatok ínyencei értékelni fogják. A wolfsburgi klasszikus 4,91 méteres hosszával 14,4 cm-t nőtt elődjéhez képest, a B8-hoz képest. A tengelytáv 5 cm-rel 2,84 m-re bővült, ami a második sor utasainak több helyet biztosít, a csomagtartó pedig 690-ről 1920 literre nő, korábban 650-ről 1780 literre.
A jövőbeli Passat-vezetőknek azonban legalább 73 174 BGN-t kell befektetniük. Az általunk tesztelt 1,5 eTSI 150 LE-vel. Hétfokozatú, duplakuplungos DSG automata sebességváltóval szerelték fel, amely a 250 Nm-es maximális nyomatékot késedelem nélkül továbbítja az első kerekekre. Komoly terhelés nélkül a fedélzeten a Passatunk mindössze 1,5 tonnát nyom, és így gyorsan, mindössze 9,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, és akár 222 km/órás maximális sebességet is elérhet. Mivel ez az 1,5-ös eTSI 48 voltos szíjas indító-generátorral rendelkezik, az autó kis villanymotorral (13,5 kW/18 LE) támogatja a rendelkezésre álló belső égésű motort, ha nagyobb teljesítményre van szükség, valamint teljesen leállítja a benzinmotort, és hagyja szabadon forogni. Ennek a technológiának köszönhetően a wolfsburgiak akár 0,5 liter üzemanyag-megtakarítást és 100 km-enként 5,4 literes átlagfogyasztást ígérnek.
Aki még gazdaságosabb akar lenni, az kihasználhatja a 2 literes TDI-t. A bejelentett dízelfogyasztás átlagosan 4,9 liter (WLTP), és nagylelkű, 360 newtonméteres nyomatékkal és működés közbeni lenyűgözően alacsony zajszinttel vesztegel. A Business felszereltségi szintű dízel ára 81 012 BGN-tól kezdődik.
Árban valószínűleg ez lesz a Plug-in hibridek év közepén várható szintje is. Az 1,5 eTSI motor ICE-alapját használó ikerturbós motorok 204, illetve 272 LE teljesítményt adnak. A 19,5 kilowattórás akkumulátorral (nettó) várhatóan akár 100 km-t is teljes egészében csak elektromos árammal lehet majd megtenni. Egy 50 kW-os gyorstöltő állomáson 10-80 százalékos töltés 23 percet vesz igénybe.
Végső soron azonban nem mindegy, hogy milyen hajtásláncot választ, az tagadhatatlan tény, hogy az új Passattal a Volkswagen még több prémiumra tippel, és immár a Mercedes C-osztály és a BMW 3-as sorozat ellenfeleként tekint rá.
Ahhoz, hogy pályájukra kerüljenek, nyilvánvalóan sok erőfeszítést tettek az anyagok megmunkálásába, amelyeket különös gonddal válogattak ki, különösen a belső térben. Bármihez is nyúl, minden valódi minőségi érzetet kelt. Hogy jó ötlet volt-e az ID tartományhoz hasonlóan a váltókart a kormányoszlopra tolni, azt mindenkinek magának kell eldöntenie.
Mindenesetre így a középkonzol sokkal rendezettebbnek és zsúfoltabbnak tűnik, teret nyitva a mobiltelefonnak és a cégnek.
Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy az olyan arisztokratikus kiegészítők, mint az új adaptív felfüggesztésvezérlő DCC Pro, a kifogástalan ergoActive ülések vagy a 15 hüvelykes átlójú központi monitor gondosan gondoskodnak az alapár jelentős megugrásáról. Mindenki maga ellenőrizheti, hogy a számla értéke továbbra is alatta marad-e azoknak a modelleknek, amelyek ma már a fél évszázados múlttal rendelkező modell új vetélytársainak bizonyulnak. Az első rövid tesztünk után viszont egyáltalán nem kételkedünk afelől, hogy az új 9-es Passat komoly prémiumot tartalmaz.
KÖVETKEZTETÉS
A Passat ismét beszáll a versenybe, ezúttal a BMW-vel és a Mercedesszel versenyez. Erre a célra adottak a lehetőségek. Az idő, és mindenekelőtt az extrák listáján szereplő dögök döntik el, hogy ki kerül ki győztesen.
Műszaki adatok: VW Passat Variant 1.5 eTSI
Motor 4 hengeres, turbó lökettérfogat 1498 cm3 Teljesítmény 110 kW (150 LE) Max. nyomaték
250 Nm 1500 ford/perctől Elsőkerék-hajtás/ 7 sebességes DSG L/W/H 4917/1849/1497 mm Tömeg (üres) 1572 kg Csomagtartó 690-1920 l 0-100 km/h 9,2 mp Max. sebesség 222 km/h Fogyasztás 5,4 l A95H/100 km (WLTP) CO2 kibocsátás 122 g/km Ár 73 174 levától
- 2025-04-11 - Elektromos forradalom Szófiában: az első Kia EV3 a Yellow flottában!
- 2025-04-10 - 83 éves lezuhan a Lamborghini Countach-on
- 2025-04-09 - Használt Ford modellek: Ford Kuga
- 2025-04-08 - A VW fejleszti az új Amarokot – Ford nélkül
- 2025-04-07 - Használt Ford modellek: Ford S-Max
- 2025-04-06 - Nincs brit autó az amerikaiaknak!
- 2025-04-05 - Mazda RX-7: az extrém rotor
- 2025-04-04 - Eladó Schumacher legendás Ferrarija a Monacói Nagydíjon
- 2025-04-03 - A Renault Austral vezetői arcfelismerő rendszert kapott
- 2025-04-02 - A Jeep Avenger 4xe a terepen is uralja
