Megoldották az elektromos járművek akkumulátorainak téli töltését
A hideg évszakban jelentősen megnőhet az elektromos járművek töltési ideje az állomásokon. Amerikai kutatók most erre a problémára találtak megoldás vas expansiune febi pret.

Számos tanulmány szerint az elektromos járművek magas ára és nem megfelelő választéka gátolják elsősorban értékesítésüket. De vannak más akadályok is, amelyek jelenleg sok embert eltaszítanak. Az egyik ilyen a töltési idő. A modelltől és az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően legalább 20-30 percig egy gyorstöltő állomáson kell lógnia, amíg az akkumulátor 80 százalékra vagy még magasabbra nem töltődik. Télen, amikor a hőmérséklet fagypont alatt van, azonban jelentősen tovább tarthat, amíg az akkumulátor teljesen feltöltődik. Az amerikai kutatók most olyan technológiát fejlesztettek ki, amely ezt a problémát kívánja kiküszöbölni.
Egy új akkumulátor gyártási folyamat, amelynek könnyen megvalósíthatónak kell lennie
A Michigani Egyetem mérnökei elmondták, hogy olyan eljárást fejlesztettek ki az elektromos járművek akkumulátorainak gyártására, amely lehetővé teszi, hogy akár (-10) fokos hőmérsékleten is ötször gyorsabban töltsenek fel. Feltételezhető, hogy az új gyártási technológiát viszonylag könnyen be tudják vezetni az autógyártók. „Ezt a megközelítést úgy képzeljük el, mint amilyet az elektromos járműakkumulátorok gyártói alkalmazhatnak anélkül, hogy jelentős változtatásokat végeznének a meglévő üzemekben” – magyarázza Neil Dasgupta, a Michigani Egyetem gépészmérnöki és anyagtudományi professzora és a tanulmány társszerzője.
A kémiai réteg megakadályozza a gyorsabb töltést hideg időben
Egy sajtóközlemény szerint a kutatók a problémát egy kémiai rétegben azonosították, amely az elektrolittal való reakció eredményeként képződik az elektródák felületén, ami hideg időben csökkenti a töltési sebességet. Dasgupta ezt a reakciót a vajhoz hasonlítja: melegen és hidegen is vághatja késsel, de hidegen sokkal nehezebb. Ha ezen a rétegen keresztül próbál gyorsan tölteni, lítium rakódik le az anódon. A lítium bevonat megakadályozta a teljes elektróda feltöltődését, ami viszont csökkentette az akkumulátor energiakapacitását.
A megoldás: a kutatók megtalálták a módját, hogy megakadályozzák ennek a felületi rétegnek a kialakulását. Ennek érdekében lítium-borát-karbonátból készült, körülbelül 20 nanométer vastag üveges anyaggal vonják be az akkumulátort. Ez a bevonat jelentősen felgyorsítja a töltést hideg időben. Egy speciálisan kezelt elektródával kombinálva a tesztcellák 500 százalékkal gyorsabban töltöttek fel nulla alatti hőmérsékleten.
- 2025-04-19 - Dacia 1300: az autó, amely a Renault 12 prototípusa előtt debütált
- 2025-04-17 - ADAC: az elektromos autók kevésbé romlanak, mint a belső égésű autók
- 2025-04-16 - Az Audi bemutatta az A6 szedánt is
- 2025-04-15 - Úgy néz ki, mint egy Lego modell, de ez egy igazi autó
- 2025-04-14 - Új motorkerékpárok 2025: Moto Guzzi V7 Sport
- 2025-04-13 - Új motorkerékpárok 2025: Triumph Tiger 660
- 2025-04-12 - Volkswagen Passat Variant: 50 éves, de olyan friss, mint valaha (TESZT)
- 2025-04-11 - Elektromos forradalom Szófiában: az első Kia EV3 a Yellow flottában!
- 2025-04-10 - 83 éves lezuhan a Lamborghini Countach-on
- 2025-04-09 - Használt Ford modellek: Ford Kuga
