Defekt: jobb javítás, mint új?
A sérült gumiabroncshoz nem mindig kell újat vásárolni vagy annak cseréjét A DEKRA szakértője az ilyen abroncs javítását javasolja Disc frana Textar pret.

A defekt az egyik olyan dolog, amit az ember határozottan nem akar, hogy megtörténjen vele - idegekbe, időbe és pénzbe kerül.
Az abroncs sérülése esetén azonban nem mindig kell újakra cserélni. Ezt mondja a DEKRA, a hitelesítési, ellenőrzési és tanúsítási szakértői szervezet. A gumiabroncs javítása jövedelmezőbb és erőforrás-takarékosabb megoldásnak bizonyul.
„Elvileg az abroncs javítható” – magyarázza Christian Koch, a DEKRA gumiabroncs-szakértője. Kisebb sérülések nem feltétlenül vezetnek abroncscseréhez. A megfelelő javítás garantálja a gumiabroncs hosszú élettartamát. Természetesen minden attól függ, hogy "mekkora a sérülés a gumiabroncson és milyen állapotban van".
Soha ne vezessen defektes gumival
Defektes abroncsot soha nem szabad teljesen lapos állapotban vezetni. Annak megállapításához, hogy a gumiabroncs javítható-e, le kell venni a felniről, és szakértővel meg kell vizsgálni, hogy az oldalfal sértetlen-e.
A DEKRA szakértője azt javasolja, hogy laikusok ne próbálkozzanak a sérült abroncs megjavításával – az abroncsok javításához manapság a tudás mellett technikai eszközök is szükségesek.
A tömítőanyag spray zavarja a javítást
„Ha az abroncsot tömítő spray-vel töltjük fel, hogy a lyukat belülről betömjük, akkor utána már nem tudjuk megjavítani a gumit, ki kell cserélni egy újra” – magyarázza Christian Koch.
Defektes gumival nem szabad tovább vezetni, még rövid távon sem.
KÖVETKEZTETÉS
Defekt esetén a legjobb megoldás – ha van az autóban – a pót- vagy vészhelyzeti gumira cserélni. Így megőrzi a hibás gumiabroncs javításának lehetőségét.
- 2025-04-28 - Ismerkedjen meg az új V-osztály elődjével (VIDEO)
- 2025-04-26 - Egy vezető bolgár cég a Silver Star különleges változata mellett döntött a Mercedes Tourismo mellett
- 2025-04-25 - 20 évvel ezelőtt a Honda Civic visszatért a sportos stílushoz
- 2025-04-24 - Stiláris változások a VW Polo-nál 20 évvel ezelőtt: több hasonlóság a "nagy testvérrel"
- 2025-04-23 - A Dacia Jogger megkapja a Nissan emblémát
- 2025-04-22 - Fuss el a VW T5 és T6 legerősebb dízelei elől!
- 2025-04-22 - Honda Accord Coupe: az első zárt fényszórókkal
- 2025-04-21 - Fiat Cronos – már a bemutatótermekben már a premier előtt
- 2025-04-20 - Pirin-Fiat 850: a bolgár Fiat története
- 2025-04-19 - Dacia 1300: az autó, amely a Renault 12 prototípusa előtt debütált
