Defekt: jobb javítás, mint új?

A sérült gumiabroncshoz nem mindig kell újat vásárolni vagy annak cseréjét A DEKRA szakértője az ilyen abroncs javítását javasolja Disc frana Textar pret.

Defekt: jobb javítás, mint új?

A defekt az egyik olyan dolog, amit az ember határozottan nem akar, hogy megtörténjen vele - idegekbe, időbe és pénzbe kerül.

Az abroncs sérülése esetén azonban nem mindig kell újakra cserélni. Ezt mondja a DEKRA, a hitelesítési, ellenőrzési és tanúsítási szakértői szervezet. A gumiabroncs javítása jövedelmezőbb és erőforrás-takarékosabb megoldásnak bizonyul.

„Elvileg az abroncs javítható” – magyarázza Christian Koch, a DEKRA gumiabroncs-szakértője. Kisebb sérülések nem feltétlenül vezetnek abroncscseréhez. A megfelelő javítás garantálja a gumiabroncs hosszú élettartamát. Természetesen minden attól függ, hogy "mekkora a sérülés a gumiabroncson és milyen állapotban van".

Soha ne vezessen defektes gumival

Defektes abroncsot soha nem szabad teljesen lapos állapotban vezetni. Annak megállapításához, hogy a gumiabroncs javítható-e, le kell venni a felniről, és szakértővel meg kell vizsgálni, hogy az oldalfal sértetlen-e.

A DEKRA szakértője azt javasolja, hogy laikusok ne próbálkozzanak a sérült abroncs megjavításával – az abroncsok javításához manapság a tudás mellett technikai eszközök is szükségesek.

A tömítőanyag spray zavarja a javítást

„Ha az abroncsot tömítő spray-vel töltjük fel, hogy a lyukat belülről betömjük, akkor utána már nem tudjuk megjavítani a gumit, ki kell cserélni egy újra” – magyarázza Christian Koch.

Defektes gumival nem szabad tovább vezetni, még rövid távon sem.

KÖVETKEZTETÉS

Defekt esetén a legjobb megoldás – ha van az autóban – a pót- vagy vészhelyzeti gumira cserélni. Így megőrzi a hibás gumiabroncs javításának lehetőségét.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A defekt az egyik olyan dolog, amit az ember határozottan nem akar, hogy megtörténjen vele - idegekbe, időbe és pénzbe kerül

Az abroncs sérülése esetén azonban nem mindig kell újakra cserélni