Defender Octa 635 lóerővel: igazi terepjáró (TESZT)
Változatában az Octa Defender versenyautó és kalandterepjáró kombinációj pompa de apa airtex pret.
Első életében kalandor, munkaállat és mindenekelőtt státuszszimbólum volt. Mert több mint 60 éve a Land Rover Defender nem kapott jelentős változást – ikonná vált. De végül is szinte nem maradtak kegyelmesek, akik meg akarták venni a sár hősét.
De aztán újra feltalálta magát, és anélkül, hogy megcsalta volna az eredetit, dizájnerautó lett belőle, amely a vásárlók szélesebb köre számára bizonyult megfelelőnek. A lépés pedig sikeresnek bizonyult: bár a modell ára több mint kétszeresére nőtt, az eladások megugrottak – és ez a közel öt évvel ezelőtti generációváltás után történt.
Annak érdekében, hogy a konverziók a jövőben is magasak maradjanak, a Land Rover az Octa változatot is felveszi a kínálatba. Nevét az oktaéderről kapta – a gyémánt kristályformájáról, amely a természet legkeményebb anyaga. A britek büszkék arra, hogy az új módosítással szemben nemcsak az 1948-as premier óta a legerősebb Defendert mutatják be, hanem a történelem legtehetősebb modelljét is. És figyelembe véve Defender múltját, ez sokat jelent.
Defender Octa 4,4 literes motorral a BMW-től
Ennek elérése érdekében a britek három irányban hajtottak végre módosításokat: mindenekelőtt természetesen a meghajtón. Míg eddig a V8-as a maga "csak" 500 LE-vel. volt a "hab a tortán", most az Octa 635-öt mozgósít. És mivel a britek "nyolcasa" nem tud megbirkózni az Euro 7-es szabvány követelményeivel, az 5 literes motort egy 4,4 literes BMW váltja fel. (mint ahogy a Range Rover is régóta használja).
A Range Rover Sport villámgyorsan reagáló hidraulikus felfüggesztésének meg kell akadályoznia a billenést, billegést és dőlést – és jobb kezelhetőséget kell biztosítania az autó közúton és terepen a szélesebb nyomtáv, a csaknem négy centiméterrel megnövelt hasmagasság és jobb támadási szögek.
És ne felejtsük el: minden remekül néz ki: az összesen hét centiméteres sárvédő kitörésével a Defender kiállása még lenyűgözőbb. A karbonból készült feliratoknak és dekoratív betéteknek köszönhetően ez a terepjáró vonzóbbnak bizonyulhat, mint számos sportautó.
A meglehetősen egyszerűnek tűnő gyémánt a gyűrűben szimbólum, amelyet a Land Rover az Octa logójához választott, valami misztikust rejt magában: inkább emlékeztet egy Bondot megtámadó gazembercsoportra, mintsem egy geometriai trükkre. Kár, hogy ilyen halk a motor – és még Octa módban sem árulja el akusztikusan a motorháztető alatt megbúvó brutális erőt. Ezt még a hangtól vibráló új ülések sem tudják pótolni.
De érezni fogod a motort: ha nehéz túrabakancsokkal a földre nyomod a gázpedált, akár 800 Nm nyomatékot is mozgósítasz, és a Defender orrszarvúként rohan előre támadásban. A V8-as modellnek 4 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/h-ra katapultálja a kolosszust, és csak 250 km/h-nál győz a mérnökcsapat józan esze a hajtás erején.
És míg a régi Defenderrel néhány manőver után néha dupla sebességgel elállhat a lélegzet, az új modell lenyűgözően pontosan tartja magát a kitűzött ideális pályához: kormányzása "élesebb", felfüggesztése feszesebb, az autó pedig magabiztosan támad. a legélesebb kanyarokat.
Természetesen lenyűgöző, mire képes az Octa aszfalton. De az AMG vagy az M GmbH nem rosszabbul megbirkózik ugyanazokkal a gyakorlatokkal. De az összes többi nagy teljesítményű SUV-tól (vagy inkább SUV-tól) eltérően a Defender órája csak akkor jön el, amikor véget ér az aszfalt.
Egy fürge szamár
Matt Becker fejlesztési menedzser ahelyett, hogy kompromisszumot kötne a sárkezelés terén, még egy lépéssel tovább megy: az Octa terepjáró teljesítményét még tovább is javították. A járművet az alapfelszereltségű Defenderhez képest megnövelt gázolási mélység jellemzi – és komolyabb lejtőkre is képes. De mindenekelőtt olyan lenyűgöző sebességgel képes lerohanni a kavicsot vagy a homokot, és a hátsó végével olyan fürge egy négykerék-meghajtású autóhoz, hogy szótlanok.
És még ha elveszíti is a tapadást, ami néha kívánatos, az új repülési mód felismeri a talajról leszálló kerekeket, és azonnal beállítja a hidraulikus felfüggesztést a lágy landolás érdekében. Aztán úgy érzi magát, mint egy pilóta egy különleges Dakar szakaszon. Nem csoda, hogy a britek hivatalosan is elküldik az Octát, hogy részt vegyenek a 2026-os legrangosabb sivatagi versenyen.
Gyorsabb és feszesebb az úton, vadabb terepen és még vonzóbb a körúton: mindez nem csak a legerősebb, de egyben minden idők legsokoldalúbb Defenderjévé is teszi az Octát. A britek azonban sokat akarnak érte: 370 000 BGN-s alapáron közel 120 000 BGN-rel kerül többe, mint a normál 8 hengeres változat.
- 2025-01-21 - A rejtélyes Saab 98 prototípus, amelyet fél évszázaddal ezelőtt készítettek
- 2025-01-20 - A B8 GT lesz az Alpina utolsó házon belüli modellje?
- 2025-01-19 - Nem hagy közömbösen
- 2025-01-18 - Ez az új VW T-Roc?
- 2025-01-17 - Visszatekintés: az új Volkswagen Bora a Los Angeles-i Autószalonon
- 2025-01-16 - Lancer, gyorsabb, mint a Carrera GT
- 2025-01-15 - A BYD megelőzi a Toyotát az elektromos járművek értékesítésében Japánban
- 2025-01-14 - Előzésgátló csapokat helyeznek el a Szófia-Várna út 70 kilométeres szakaszán
- 2025-01-13 - A BMW új iDrive-jának titkai (VIDEO)
- 2025-01-12 - MZ ETZ 125/150: a Sotsa kétkerekű hőse