Renault 21: az 1980-as évek divatjának erős visszhangja

Közel 40 éve, egészen pontosan – 1985. november 20-án mutatkozott be először egy rendkívül stílusos európai autó – a Renault 21. Ennek köszönhetően az állami tulajdonú francia cég megőrizte vezető pozícióit a legvitatottabb piaci kategóriában. Ez váltja fel a nyolc éve veterán Renault 18-at, amelynek népszerűsége a kereskedelmi pályafutása erőteljes kezdete ellenére fokozatosan csökken. A 21-es dizájnját éles és nagyon letisztult vonalak jellemzik, amelyek szemmel láthatóan kontrasztot alkotnak a korszak legtöbb bestsellerével, mint például a Ford Sierra és az Opel Kadett E. És ez nem csak egy teljesen új megjelenésű modell, hanem egy sor autó, különböző motorokkal, felszereltséggel és nagyon széles választékkal. A fő különbség a motor elhelyezésében van, amely modelltől függően akár keresztben, akár hosszirányban is felszerelhető set lant de distributie febi pret.

Renault 21: az 1980-as évek divatjának erős visszhangja

A Renault 21 fejlesztése öt évig tartott, ezalatt a cég teljesen megújította kínálatát, kezdve a 80-as évek elején a 9-es és 11-es modellekkel, majd valamivel később következett a 25-ös és az ötös második generációja, végül az Alpine GTA és a vonzó Espace kisbusz.

A 21-es modellt kezdetben négyféle motorral kínálták – egy keresztben szerelt 1,7 literes benzinmotorral és három hosszanti motorral – egy kétliteres benzinmotorral és egy 2,1 literes dízel- és turbódízellel, 76 és 120 LE közötti teljesítménnyel. benzinhez és 67-88 LE-hez. dízelmotorokhoz.

A Saint-Cyr Aerotechnical Institute adatai szerint a Renault 21 légellenállási együtthatója 0,21, ami a jelenlegi mércével is nagyon jó eredmény. Az autó tömege típustól függően 954-1160 kg, a maximális sebesség 163-184 km/h, a 0-tól 100 km/h-ig terjedő gyorsulás 15,6-10,7 másodperces tartományba esik. Nem sokkal a gyártás megkezdése után az új modellt napi 1400 példányban nyomtatták.

1989 májusában Az autót műszakilag és stílusilag is teljesen felújították – az új, letisztult megjelenés immár nagyon hasonlított az ezzel egy időben frissített Renault 25-höz, és felkerült a kínálatba egy liftback karosszéria (amely hamar népszerűbb lett a francia piacon még a szedán változatnál is), valamint a sportos 2.0 literes Turbo változat. A TXi 2.0 12v és 2.0 Turbo szedánok Quadra négykerék-hajtású váltóval kaphatók. A Nevada kombi kocsikban a 8 szelepes 2,0 literes motorral szerelt változatban és a szívó 2,1 literes dízelben is megtalálható. Itt meg kell jegyezni, hogy a Renault 21 Turbo elsőkerék-hajtású változata lenyűgöző 227 km/h-t ér el.

A Frankfurti Autószalonon 1989-ben. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel ellátott 2.2i modellt eleinte a német piacnak szánták, ahol a biztosítási és adózási előírások kedvezőbbek voltak a nagyobb, kisebb teljesítményű motorok számára. A befecskendező motorok a Renault és a Bendix vegyesvállalata által kifejlesztett Renix vezérlőegységgel vannak felszerelve. Ez a változat négykerék-hajtással is elérhető, főként a nevadai kombi modellben.

Az utolsó benzines Renault 21 liftback és szedán modellek 1994 elején gördültek le a futószalagról, a vadonatúj Laguna liftback megjelenése után, de a dízelek és a Nevada/Savanna még egy ideig a piacon maradtak, míg le nem váltották őket hasonló Laguna változatokkal (1994 végén a dízeleknél és a Nevada/Savanna 1995 végén).

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Renault 21 fejlesztése öt évig tartott, ezalatt a cég teljesen megújította kínálatát, kezdve a 80-as évek elején a 9-es és 11-es modellekkel, majd valamivel később következett a 25-ös és az ötös második generációja, végül az Alpine GTA és a vonzó Espace kisbusz

A 21-es modellt kezdetben négyféle motorral kínálták – egy keresztben szerelt 1,7 literes benzinmotorral és három hosszanti motorral – egy kétliteres benzinmotorral és egy 2,1 literes dízel- és turbódízellel, 76 és 120 LE közötti teljesítménnyel