A legjobb 30 éves klasszikusok top 3-a

A 30-as szám szent a retró szerelmeseinek körében. Mindannyian várják azt a pillanatot, amikor egy új autó 30 éves lesz, és automatikusan klasszikus járművé válik. Így nem csak a státusza változik, de az értéke ismét emelkedni kezdhet, és az ínyencek ma már azzal a tisztelettel bánnak vele, amilyet minden érdemes veterán, ha még ifjúkor is megérdemel.

A legjobb 30 éves klasszikusok top 3-a

Az 1994-es debütáló modellek példaértékű rangsorában, amelyek nemrégiben szintén az elit classic klubhoz tartoznak, természetesen sokféle márka és modell szerepelhet, bármilyen szempont szerint válogatva. Ezért az itt kínált választékban van egy bizonyos szubjektív elem, amely azonban még mindig megfelel néhány alapvető követelménynek. Az egyik, hogy 30 éve Bulgáriában is árulta őket hivatalos képviselőjük, és ma is elterjedtek az ország útjain.

Audi A4 B5 (1994-2001)

Az Audi 80-nak köszönhetően Ingolstadt figyelemreméltó áttörést ért el egy nagyon versenyképes piaci szegmensben, amelyet addig a 3-as BMW és a Mercedes-Benz 190E uralt. Az autó meglehetősen jól fogyott, és sikeresen demonstrálta a dízel előnyeit ebben a szektorban, de az új BMW E36 és a Mercedes C-osztály érkezésével sürgősen változtatásra volt szükség.

Az Audi 80 számos elvét átveszi az új A4, de feltűnően alacsony felszereltségi szint jellemzi, melynek fő célja a legvonzóbb alapár elérése. A dizájn inkább evolúciós, mint forradalmi, de kiélesíti az előző modell vonalait, csúcspontját az Avant kombi változatban érte el, amely nagyon markáns kialakítással tűnik ki. Az Audi számára az A4 jelentette a modern korszak kezdetét, amikor a márka valóban kihívta a korabeli kategóriavezetőket, és a legerősebb, 2,7 literes duplaturbós változat a BMW M3 egyenrangú riválisának bizonyult.

BMW 7-es sorozat (E38) (1994-2001)

Miután sokáig az S-osztály árnyékában volt, a BMW úgy döntött, hogy a 7-es sorozat új E38-as generációjával Stuttgartot helyezi a helyére. Az új autó látványos dizájnjával és kifogástalan minőségével hihetetlen benyomást kelt. Az E38 először mutatta be a függönylégzsákokat sorozatgyártású autókban, valamint az első műholdas navigációs rendszert. Emellett az E38 a maga idejében példátlan, 322 lóerős, 5,4 literes V12-es motorral is elérhető, amely hihetetlen dinamikával párosul kifogástalan kifinomultsággal.

A BMW E38-at nem véletlenül gyártották rekordszámú, 340 ezres darabszámban ebben az osztályban, és ma, mivel már az elit retróklub része, folyamatosan emelkedik az ára.

Jaguar XJ X300 (1994-1997)

A régi retro stílus erőteljes adagolása egy nagyon jó marketingstratégia, amely képes újraéleszteni a Jaguart és visszahozni a játékba. Amikor a Ford felvásárolta a Jaguart, tudta, hogy az XJ40 elődmodell hírnevét nem lehet megmenteni. A sürgős rehabilitációs program eredményeként minden jó alkatrésze megmaradt, de a felépítési minőség jelentősen javult, az új karosszéria-elrendezés pedig a régi dicsőség minden ínyencejét büszkeséggel tölti el. Végtére is, a Ford 200 millió fontos befektetése a termelési létesítmények felújításába az utolsó fillérig is megtérül.

Az X300 belseje is retro stílusú, lekerekítettebb ülésekkel, karcsúbb kormánykerékkel és új kárpittal. A kényelem és az agilis kezelhetőség fantasztikus kombinációja nagyon magas minőséggel kombinálva visszahozza a márkát a hullám csúcsára. A sorozat legerősebb motorja a 6 literes V12-es, 322 lóerős teljesítménnyel.

Rendkívül vonzó X300-as modelljének köszönhetően a Jaguar visszatért a pályára, és rövid hároméves élettartama ellenére sokan a valaha készült legjobb XJ-nek tartják.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az 1994-es debütáló modellek példaértékű rangsorában, amelyek nemrégiben szintén az elit classic klubhoz tartoznak, természetesen sokféle márka és modell szerepelhet, bármilyen szempont szerint válogatva

Audi A4 B5 (1994-2001)