Dinamikus és sokoldalú karakter: az Audi Q5 Sportback második kiadása
A Q5 Sportback-kel az Audi egy sportos, kupé megjelenésű változattal bővíti a Q5 modellkínálatát. Progresszív és dinamikus sziluettjével a modell új változata olyan vásárlókat vonz, akik nagyra értékelik a dinamikus dizájnt, ugyanakkor nem akarják elveszíteni a SUV gyakorlati előnyeit.
Az Audi Q5 Sportback még dinamikusabb sziluettel egészíti ki a tipikus SUV-jellemzőket, a rugalmasságot és a teret. Az összetéveszthetetlenül felismerhető dizájn a jellegzetes lejtős hátlappal és az elegáns vonalakkal sportos megjelenést biztosít. A Q5 Sportback második generációja akár 515 literes csomagteret kínál, az SQ5 Sportback esetében pedig 470 litert. Lehajtott üléssel a Q5 Sportback csomagtere 1415 literre, az SQ5 Sportback esetében pedig 1388 literre nő. A Q5 Sportback vontatási kapacitása akár 2400 kilogramm is lehet.
Sportos kialakítás a lejtős tetővonalnak köszönhetően
Elődjéhez képest az új Audi Q5 Sportback dizájnja sokkal feszesebb. A széles Singleframe első hűtőrács magasan ül, és függőleges, funkcionális légfüggönyök szegélyezik. A rendkívül kifinomult és szobor alakú fényszórók agresszív megjelenést kölcsönöznek. A Singleframe elülső rács alatt egy nagy levegőbeömlő és számos érzékelő található. A küszöbök felett emelkedő dinamikus vonal vezet a sárvédőkön át a hátsó lökhárítóig, így álló helyzetben is dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A vízszintes vállvonal, mint összekötő elem az első és a hátsó lámpák között, kissé a Sportback hátsó lámpái fölé emelkedik, hogy vizuálisan illeszkedjen a tetőívhez a ferde hátsó ablakhoz. A Q5 Sportback hátulja vizuálisan maximálisan hátra van húzva, hogy a B-oszloptól visszafelé dőlő tetővonalat érjen el. A klasszikus SUV arányok még dinamikusabbak lettek az elegáns Sportback formában. Az opcionális tetősínekkel a dinamikus tetővonalak kibővülnek a hasznos érték növelése érdekében. Az elegáns hátsó ablak grafikája az utastér vizuális meghosszabbítását is segíti.
A hátlap rendkívül világos kialakítású, minimális vonalvezetéssel. A hátsó ablaktól a szoborszerű fénysáv alsó széléig egy sima felület van, amelyet éles szél határol az autó teljes szélességében. Alul egy széles, vizuálisan nyugodt terület húzódik. A sportos, jellegzetes csomagtérfedél él teszi teljessé a progresszív dizájnt. A diffúzor egyfajta szigetként van beépítve a hátsó lökhárítóba. A kipufogócsövek alatta helyezkednek el, míg az S modellnél az ikonikus kettős kerek kipufogócsövek új, sportosabb kivitelben.
A továbbfejlesztett külső a Q5 Sportback alapfelszereltségének része
A Q5 Sportback Advanced és S line felszereltségi szinten kapható. Ezenkívül az SQ5 Sportback saját egyedi külsővel rendelkezik. A továbbfejlesztett külső dinamikus dizájnelemeket kínál stílusos akcentussal az alapfelszereltséghez képest. Az elülső hűtőrács és a légbeömlő betétek Scandium Grey, míg az alsó vonal kontrasztos Tambora Grey lakkozású. A diffúzor matt fekete szemcsés felülettel rendelkezik, a hátsó betétek pedig szelenit ezüst színűek. Vannak 18 colos ötküllős könnyűfém keréktárcsák is.
Az S line külső változaton és az S modellen az első szellőzőnyílások nagyobbak, a hátsó diffúzor pedig sokkal sportosabb. Ezen kívül a Singleframe hűtőrácsot matt antracit króm optikával (S vonal külsőhöz) és matt ezüst króm optikával (S modellnél) díszített keret veszi körül, a nagy L-szárny alakú oldalsó aerodinamikai elemek pedig a sportos dizájnt hangsúlyozzák. . Az S modellben a Singleframe hűtőrács még moduláltabbnak tűnik a függőlegesen behelyezett L-alakú matt ezüst króm díszeknek köszönhetően. A dinamikus karakterhez a matt antracit króm optikával díszített küszöbborítások az S vonalhoz, az S modellnél pedig matt ezüst króm optikával díszítettek. Az ablakok díszlécei alapkivitelben alumínium optikájúak. Hátul a második generációs digitális OLED hátsó lámpák és a hátsó ablak feletti légterelőben található új vetítőlámpa fokozott biztonságot nyújt. Ez a vetítőlámpa grafikát vetít a hátsó ablak felső részére, ezáltal növeli a féklámpa területét.
Harmóniában a külsővel: a belső tervezési filozófiája
Az új Q5 Sportback belseje következetesen az utasok igényeihez igazodik, és követi az Audi új tervezési filozófiáját. Az anyagtulajdonságok már a fejlesztési folyamat nagyon korai szakaszában beépülnek a belső kialakításba, és az Audi MMI panorámakijelzővel és az MMI utaskijelzővel kombinálva vizuálisan áttekinthető digitális jelenetet biztosítanak.
A belső tér nagy kontrasztú szerkezete szándékosan az előtérbe vagy a háttérbe helyezi az elemeket, így háromdimenziós térbeli architektúrát hoz létre, amely az utasok igényeihez igazodik és ergonomikusan igazodik. A belső atmoszféra az otthoni kényelem érzését szolgálja. Az úgynevezett soft shell az ajtóktól a teljes pilótafülkén át egészen a középkonzolig terjed, és így homogén és körülölelő térérzetet teremt. A belső tér nem csak kifejezetten felhasználó-orientált, hanem fenntartható kialakítású is. Az olyan anyagok, mint a Kaskade kárpit vagy a Dinamica mikroszálas anyag elsősorban újrahasznosított poliészterből állnak. Az Audi a Q5 Sportback jövőorientált és hatékony erőforrás-felhasználására is támaszkodik.
Csúcstechnológiás motorok belső égésű és MHEV plus technológiával
Az új Audi Q5 Sportback a Premium Platform Combustion (PPC) platformon alapul, amely a hagyományos hajtású, hosszirányban szerelt belső égésű motorokkal rendelkező modellekhez készült platformarchitektúra, és már az értékesítés kezdetétől a rendkívül hatékony MHEV plus technológiával lesz felszerelve. Az új MHEV plus technológia 48 voltos elektromos rendszerrel támogatja a belső égésű motort, csökkenti a CO2-kibocsátást, ugyanakkor növeli a teljesítményt és a vezetési kényelmet. Tisztán elektromos manőverezés és parkolás is lehetséges korlátozottan.
Az új vontatási generátor (TSG) további 230 newtonméter nyomatékot és akár 18 kW (24 LE) teljesítményt generál. A 48 voltos rendszer elektromos klímakompresszor használatát is lehetővé teszi. Ez azzal a nagy előnnyel jár, hogy még leállított motornál is – például szabadonfutásnál vagy piros lámpánál – a légkondicionáló továbbra is teljes teljesítménnyel működik, és kellemes hőmérsékletet tart fenn a belső térben.
Az MHEV plus technológiás modellek lítium-ion akkumulátora lítium-vas-foszfát technológián alapul, kapacitása 1,7 kWh. A szíjindító-generátor (RSG) átveszi a motor indításának és az akkumulátor elektromos áramellátásának elsődleges feladatait. A TSG lehetővé teszi az elektromos vezetést, tehermentesíti a belső égésű motort és segít csökkenteni a fogyasztást. Lassításkor a TSG akár 25 kW teljesítménnyel is visszaadja az energiát az akkumulátornak (visszanyerés). A Premium Platform Combustion fokozatos villamosítást tesz lehetővé enyhe hibridek formájában. Az új Audi Q5 Sportback életciklusának későbbi szakaszában a nagy akkumulátorral és külső töltési lehetőséggel rendelkező plug-in hibridek is követni fogják.
Az Audi Q5 Sportback három motorral jelenik meg Európában, és további hajtáslánc-lehetőségekkel érkezik. Induláskor minden változat MHEV plus technológiával van felszerelve, amely rövid időre akár 18 kW (24 LE) többletteljesítményt biztosít. Minden modell hétfokozatú, duplakuplungos S tronic sebességváltót is használ. Az alapmotor egy 2.0 TFSI, 150 kW (204 LE), 340 Nm maximális nyomatékkal és elsőkerék-hajtással. A Quattro négykerék-hajtás opcióként rendelhető. Az Audi Q5 Sportback 2.0 TDI változata az EA288 evo motorgenerációval kapható. Ez az egység 150 kW (204 LE) teljesítményt és 400 Nm nyomatékot termel, és csak quattro hajtással kapható. Az Audi piacra dobásakor az Audi SQ5 Sportbacket kínálja a csúcsmodellnek. A háromliteres lökettérfogatú V6-os TFSI motor teljesítménye 270 kW (367 LE), maximális nyomatéka pedig 550 newtonméter.
Piaci bevezetés és árak
Az új Q5 Sportback és SQ5 Sportback 2024 decemberétől rendelhető meg a márka bulgáriai márkakereskedői hálózatában és az audi.bg weboldalon
- 2024-12-26 - A Honda és a Nissan megerősítette az egyesülési terveket
- 2024-12-25 - Valami baj van ezzel az S-osztállyal.
- 2024-12-24 - Ezt a Rolls-Royce-ot egymillió Swarovski kő borítja
- 2024-12-23 - Porsche Macan karácsonyi kormánnyal
- 2024-12-22 - GAZ-3101: a „Volga” beteljesületlen álma V-alakú motorral
- 2024-12-21 - Brüsszelben debütál a DS új, 100%-ban elektromos zászlóshajója
- 2024-12-20 - Symbioz: ez a Renault gyönyörködteti az érzékeket (VIDEO)
- 2024-12-19 - VAZ-2105: a bestseller 45 éves
- 2024-12-18 - Visszatekintés: A Hummer NZ szerénységet mutat
- 2024-12-17 - A Mercedes új elektromos V-osztályának első előzetese