Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
Egyre nő az egy főre jutó autók száma Németországban. Ugyanakkor kiderül, hogy tovább maradnak egy helyen. 10 év alatt az átlagos futásteljesítményük körülbelül 13 százalékkal csökken piese auto noi originale.
Németországban az emberek egyre több autótulajdonossá válnak. Mivel az új gépjárművek regisztrációja gyorsabb ütemben nő, mint a népességnövekedés, az év elején a Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint 580 autó jutott 1000 lakosra. Ez 2 autóval több 2023-hoz képest, sőt 37-tel több, mint 2014-ben. 2022-ben azonban 1000 lakosra jutó 583 autó rekordot állítottak fel.
Érdekes módon Németország jelenlegi 49,1 millió autója az utóbbi időben egyre ritkábban közlekedik. A Szövetségi Autóközlekedési Szolgálat adatai szerint 2023-ban összesen 591 milliárd kilométert "utaztak". Ez az ötödik egymást követő éves csökkenés. 2018-ban a kilométerek teljes száma 39 milliárddal több volt. Az autók Németországban átlagosan 12 320 kilométert tettek meg tavaly, 150 kilométerrel kevesebbet az előző évinél és 1 791 kilométerrel kevesebbet, mint 2014-ben (-13%).
Az autók tartósabbak lettek
Minden mítosz és legenda ellenére az "autópopuláció" Németországban még nem érte el csúcspontját - véli Ferdinand Dudenhofer iparági szakértő. Bár a növekedés lelassult, az Egyesült Államokkal való összehasonlítás jól mutatja Németország felfelé ívelő potenciálját. Az óceán túloldalán 1000 lakosra körülbelül 800 autó jut. Ezenkívül az európai országokban, például Lengyelországban vagy Olaszországban lényegesen több autó van, mint nálunk. Az új technológiák, mint például az autonóm vezetés és az elektromos hajtások is jelentősen kényelmesebbé és vonzóbbá teszik az autókat az emberek számára.
Az ipar is hozzájárult az autópark folyamatos növekedéséhez, mivel az autók most tovább tartanak, mint néhány évtizeddel ezelőtt. A Németországban regisztrált autók átlagosan 10,3 évesek. Az 1980-as években sok ilyen korú modell már rég berozsdásodott volna Brat suspensie roata Meyle.
Stefan Bratzel, a Bergisch Gladbach-i Autóipari Menedzsment Központ szakértője az autók számának növekedését hosszú távú tendenciának tekinti, amely még korántsem ért véget. Ebben az esetben is érvényes az USA-val való összehasonlítás: "Az emberek megengedhetik maguknak, hogy több autójuk legyen, ha meggazdagodnak, azonban például Los Angelessel ellentétben Németország nagyvárosaiban nem kell feltétlenül mindenhova autóval menni." .
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-14 - Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
- 2024-11-07 - Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések