Honda Accord Coupe: az első zárt fényszórókkal

1986-ban, pontosan 10 évvel az első Accord premierje után, a Honda Európában és Amerikában piacra dobta ennek a legendás modellnek a harmadik generációját, amely sokkal tetszetősebb dizájnnal, valamint sokkal szélesebb motorválasztékkal, opciókkal és felszereléssel büszkélkedhet. Ennek eredményeként az új Accord fajtiszta sportautóvá válik, miközben sokkal fényűzőbbé is válik. Ez tulajdonképpen a teljes cégkínálatról elmondható, beleértve a kompakt Civicet is piese etrier topran pret.

Honda Accord Coupe: az első zárt fényszórókkal

Az új Honda Accordot 1985. június 4-én mutatták be a japán piacon, és ugyanebben az évben az "Év Autója" lett Japánban. Az autót vadonatújnak hirdetik, ami a legtöbb esetben sosem teljesen igaz, itt viszont 100%-ban igaz. Az egyetlen érintkezési pont az előző generációval egy 4 hengeres, keresztben szerelt motor, elsőkerék-hajtással.

Az 1983-ban Toshi Oshika céges stylist által tervezett merész dizájn stílusa ferde elsővel és fényszóróburkolatokkal, valamint a megnövelt méretek (talp, hosszúság és szélesség) nemcsak nagyobb használható térfogatot biztosítanak, hanem teljesen új arculatot is kölcsönöznek az autónak. Kisebb hátránya az enyhén megnövekedett önsúly.

A harmadik generációs Accord szedán dizájn érdekessége, hogy a burkolatok alá rejtett, automatikusan nyíló fényszórós változatok csak Japánban, az USA-ban, Kanadában és Ausztráliában kaphatók, míg Európában és más piacokon a fényszórók alapfelszereltségnek számítanak. Az Aerodeck, a ferdehátú és a kupé karosszériákon a fényszórók burkolatok.

A motor lökettérfogata 1,8-ról 2,0 literre nőtt, az Lxi változatot „Programozott üzemanyag-befecskendező” elektronikus befecskendező rendszerrel szerelték fel, amelynek köszönhetően a teljesítmény eléri a 110 LE-t. – a márka csúcsteljesítménye azokban az években. A többi, kétkamrás karburátorral felszerelt változatban a teljesítmény eléri a 98 LE-t.

Bizonyos kellemetlenség az Accord kétliteres változatának tulajdonosai számára Japánban, hogy a helyi törvények szerint az autó a luxusosztályba tartozik, és ez a köbméter jóval magasabb éves útadóval terheli őket.

A hátsó felfüggesztés is dupla lengőkarral rendelkezik, mint az első, de annak ellenére, hogy drágább (a versenytárs autókhoz képest, ahol MacPherson típusú), jobb stabilitást és sportosabb vezetési érzést biztosít.

A fékek többnyire tárcsafékek mind a négy keréken, de van olyan változat is, ahol a hátsó fékek nagyobb átmérőjű dobfékek.

Mindkét kínált motortípushoz ötfokozatú kézi sebességváltó tartozik, de opcióként négyfokozatú automata is rendelhető. További technikai újítások az LX és Lxi esetében az automata antenna és elektromos tükrök, az LXi pedig automatikusan nyíló üvegtetővel is kapható, ami a többi modellnél nem elérhető.

1987-ben, amikor a fotókon látható autót gyártották, néhány apróbb fejlesztést hajtottak végre az Accord termékcsaládon, beleértve egy új típusú biztonsági öv bevezetését, amely megfelel az Egyesült Államok új szövetségi szabályozásának. Az ajtó zárásakor a szíjak automatikusan megfeszülnek és a megfelelő helyzetbe kerülnek, kinyitáskor pedig kioldódnak. Ugyanettől az évtől a modell új színválasztékkal és központi ajtózárral is elérhető. A kínált belső megoldások a legegyszerűbb, spártai berendezési tárgyaktól egészen a nagyon luxus változatokig terjednek olyan extrák teljes csomagjával, mint a fűthető tükrök, a digitális kijelző, az üvegtetős tető, a tempomat és a klíma. Az észak-európai modellek egy része fűthető első ülésekkel és fényszórótörlővel is rendelhető.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az új Honda Accordot 1985

Az 1983-ban Toshi Oshika céges stylist által tervezett merész dizájn stílusa ferde elsővel és fényszóróburkolatokkal, valamint a megnövelt méretek (talp, hosszúság és szélesség) nemcsak nagyobb használható térfogatot biztosítanak, hanem teljesen új arculatot is kölcsönöznek az autónak