Ilja Csubrikov születésének 90. évfordulója: emlékezzünk a legendára
Ilja Csubrikov még 17 éves korában kezdett el versenyezni édesapja 125 köbcentis DKW motorján, és igazi versenyen először 1952-ben, a Stoletov-hegyhez vezető országúti versenyen indult. Az első nagyobb győzelmét bolgár területen már az 1956-os Shipka-hegy alatti nemzetközi motocross-versenyen való debütáló részvételével könyvelték el. Az 1960-as évek első felében folytatódott az eufória, amelyet a nézők és a versenyzők körében okozott, és a győzelmek végeláthatatlan sorozata. Akkoriban az őshonos motorsport olyan sikereket jelentett, amelyekre ma is emlékeznek ulei motor.

Iliya Chubrikov első találkozása versenyautóval a DSP "Bulet" akkori igazgatójának, Emil Razlogovnak volt köszönhető. Az 1960-as évek közepén ez a rövid életű üzleti vállalkozás megszervezte a Bulgarreno 8 és 10 gyártását, majd nem sokkal ezután megvásárolta a különösen sikeres Alpine A110 sportautók licencét. Addig a pillanatig Csubrikovnak eszébe sem jutott, hogy megváljon a motorozástól, de elfogadta ezt az új kihívást, ami hamarosan meghozta első eredményeit.
Első autóversenyen 1967 tavaszán vett részt a „Transbalkania” rallyn. Az 1300 köbcentiméteres motorral szerelt Bulgarreno 8 autó, amely a csúcsra kerül és vitathatatlan győzelmet arat az ilyen típusú autós maratonon. Az eset örökre megmarad a bolgár motorsportok történetében, nemcsak amiatt, hogy Ilja Csubrikov most debütált a motoros színpadon, hanem azért is, mert ez az első bolgár győzelme egy nemzetközi rallyn.
Néhány hónappal később, Franciaország hivatalos meghívására, Ilja Csubrikov már a Monte Carlo Rallyn versenyzett a világ legnagyobb ralipilótái mellett. Első fellépésén egy normál Alpine-nal volt, de 1969-ben. egy 1300 köbcentis Bulgaralpinnal érkezett Monte Carlóba, amivel összesen 200 legénységből a legjobb 20-ba futott be, de meghibásodás miatt kiesett. Iliya Chubrikov harmadik és egyben utolsó részvétele ezen a rangos versenyen 1971-ben volt, amikor autója ismét Bulgaralpin volt. Ezt követően sikerült elérnie a 28. helyet az összetettben, az összesen 220 résztvevő legénység közül.
Iliya Chubrikov első győzelmét a "Bulgaralpin"-nel 1969-ben szerezte. az ötödik törökországi Balkán-rali során.
A Golden Sands Rally második alkalommal, 1971-ben. Iliya Chubrikov az Alpine 1600-al indult, és ő lett az első (és sajnos hosszú évekig az utolsó) bolgár versenyző, aki valaha is elfoglalta a legrangosabb bolgár rali díját.
Az 1970-es években és az 1980-as évek elején 12 első helyezést ért el a legrangosabb európai raliversenyek általános besorolásában, mint például a "Kordatic" (1972), a "Tatri" (1973), a "Ruska winter" (1974), "Duna" 1976-ban és 1978-ban, valamint győzelmek egész sorozata a Gunaidin Rallyn 1978-ban, 1979-ben, 1980-ban és 1983-ban, ahol a Renault 5 Turbóval versenyzett. A korszak egyik különösen érdekes epizódja Ilja Csubrikov 1978-as „Földközi-tengeri túra” maratoni részvételével kapcsolatos. Addig is és utána is sokáig csak a Renault-val versenyzett, de itt kivételesen egy egészen hétköznapi Lada 1300-as volt az autója. Az erős nyugati verseny ellenére is ő került ki az élre, és megnyerte a ralit.
1983-ban Ilja Csubrikov a rali Európa-bajnokságon az ötödik helyet érte el, majd egy évvel később ő lett az első és egyetlen bolgár, aki „A” elsőbbséget kapott. 1989-ben a rali-Európa-bajnokság B csoportjában összetettben a hatodik, a második helyen végzett, 1990 ugyanezen a versenyen az általános besorolásban harmadik helyezést ért el, a „B” csoportban pedig az elsőt.
- 2025-04-26 - Egy vezető bolgár cég a Silver Star különleges változata mellett döntött a Mercedes Tourismo mellett
- 2025-04-25 - 20 évvel ezelőtt a Honda Civic visszatért a sportos stílushoz
- 2025-04-24 - Stiláris változások a VW Polo-nál 20 évvel ezelőtt: több hasonlóság a "nagy testvérrel"
- 2025-04-23 - A Dacia Jogger megkapja a Nissan emblémát
- 2025-04-22 - Fuss el a VW T5 és T6 legerősebb dízelei elől!
- 2025-04-22 - Honda Accord Coupe: az első zárt fényszórókkal
- 2025-04-21 - Fiat Cronos – már a bemutatótermekben már a premier előtt
- 2025-04-20 - Pirin-Fiat 850: a bolgár Fiat története
- 2025-04-19 - Dacia 1300: az autó, amely a Renault 12 prototípusa előtt debütált
- 2025-04-18 - Megoldották az elektromos járművek akkumulátorainak téli töltését
