MZ ETZ 125/150: a Sotsa kétkerekű hőse
1985-ben a Chopau motorkerékpár-gyár megkezdi az új MZ125/150 modellek sorozatgyártását, amelyek egyben az utolsók is Kelet- és Nyugat-Németország újraegyesítése előtt termostat swag pret auto.
Az első MZ 125/150 motorkerékpárok 1962-ben debütáltak. és az idő múlásával dinamikus technikai fejlődést tapasztal. 1964-ben 1969-ben jelentek meg a széles hengerbordák és a karburátor bevezető berendezés. a maximális teljesítményt a 125 köbcentis változatoknál 7,35 kW-ra, a 150 köbcentis változatoknál 8,45 kW-ra emelték, és bemutatták az első teleszkópos villát. 1973-ban új típusú, teleszkópos villával felszerelt motorkerékpár került bemutatásra, és 1977 az 50:1 benzin/olaj keverék arányú forgattyús mechanizmust továbbfejlesztették. A stilisztikai változások az MZ minden következő generációjának is jellegzetes és emlékezetes megjelenést kölcsönöznek.
A pontosan 40 éve piacra dobott új MZ ETZ számos technológiai és szerkezeti fejlesztéssel büszkélkedhet, de vonzó, a nyugati versenytársakéval teljesen egyenrangú dizájnja különleges benyomást kelt. A keret automatizált és gépesített hegesztéssel készül. A 60 mm-es rövidítés és a 16 colos hátsó abroncsok bevezetése révén a kisebb modellek tengelytávja 90 mm-rel csökkent a 250 köbcentishez képest, a teljes hossza pedig 200 mm-rel. A kis és nagy MZ-n belüli technológiai hasonlóság lehetővé teszi a rendelkezésre álló termelési létesítmények ésszerű felhasználását. Az eddig használt préselt kerethez képest a szerkezet stabilitása 100%-kal nőtt. A teljes elülső rész, beleértve a teleszkópos villát, a kormányt, a szerelvényeket és a sárvédőket, megegyezik az MZ 250-ével, de a 125/150-es modellek további fejlesztéseket is láthatnak, mint például a kerek tükör, a tompított és távolsági fények kombinált kapcsolója, kürt, fénykürt és irányjelzők, műszerfal fordulatszámmérővel, sebességmérővel és gyújtáskapcsolóval.
Az első tárcsafék az MZ 250-ből származik, míg a hátsó egy 150 mm átmérőjű dob, külső hajtókar elhelyezéssel. A hengerelt acél gyűrűket öntöttvasra cserélték, ami növeli a működési minőséget és a tartósságot.
Különösen a 125/150-es modellekhez fejleszt a heidenaui gyár új hátsó gumiabroncsokat 3,25-16 méretben és új futófelületet. A hajtóláncot 6,4 mm-ről 7,75 mm-re hosszabbították meg, és egy védőcsőben helyezték el.
A motorburkolatot úgy módosították, hogy illeszkedjen az új 5-fokozatú sebességváltóhoz. A kapcsolódási mechanizmust úgy tervezték, hogy megakadályozza a hibás kapcsolódást a bekapcsolt sebességfokozat reteszelése közben. A hengerbetéteket megváltoztatták, szinte téglalap alakúak, a bordák száma pedig 9-ről 11-re nőtt. A dugattyú két dugattyúgyűrűvel rendelkezik, és 5,5 mm-rel meghosszabbították. A fordulatszámmérőt közvetlenül a főtengely hajtja. A kuplung többtárcsás, kinyomórugós, amely biztosítja annak jó működését és csökkenti a szükséges kézi erőt.
Ez az MZ motorkerékpárok utolsó modellje, amelyet az NDK-ban gyártottak. 1991-ben a vállalkozást 1992 és 1999 között privatizálták. minden új modell MuZ márkanéven került piacra (Motorrad und Zweiradwerk - "motorkerékpárok és kétkerekű járművek gyára"). 1999-ben helyreállították az MZ márkát.
- 2025-01-17 - Visszatekintés: az új Volkswagen Bora a Los Angeles-i Autószalonon
- 2025-01-16 - Lancer, gyorsabb, mint a Carrera GT
- 2025-01-15 - A BYD megelőzi a Toyotát az elektromos járművek értékesítésében Japánban
- 2025-01-14 - Előzésgátló csapokat helyeznek el a Szófia-Várna út 70 kilométeres szakaszán
- 2025-01-13 - A BMW új iDrive-jának titkai (VIDEO)
- 2025-01-11 - A 2025-ös Brüsszeli Autószalonnal az Alfa Romeo eddigi egyik legintenzívebb évét kezdi
- 2025-01-10 - A Volvo Cars új globális értékesítési rekordot döntött 2024-ben
- 2025-01-09 - Ilja Csubrikov születésének 90. évfordulója: emlékezzünk a legendára
- 2025-01-08 - Osram Night Breaker LED: jobb világítás tükröződés nélkül
- 2025-01-07 - Škoda 105/120/130 M sorozat: a legenda, hűen a hátsó motorhoz