200 ezer levát fektettek ebbe az egyedülálló 6 literes W 126 AMG-be!

Ez a Blueberry kódnéven ismert Mercedes 500 SEL 5.0 AMG nemcsak egyedülálló, hanem történelmi jelentőségű autó is az AMG márka számára. Az egyedülálló 500 SEL hamarosan árverésre kerü compresor supraalimentare bts turbo pret.

200 ezer levát fektettek ebbe az egyedülálló 6 literes W 126 AMG-be!

A Sealed Drop részeként a híres RM Sothebys aukciósház első ízben kínálja a nagyközönségnek a Mercedes 500 SEL 5.0 AMG-t. A pillanatot nagyon okosan választották ki, mert különösen az USA-ban az eufória körül az ún A Pre-Merger-AMG jelenleg nagyon komoly: az elmúlt években a korai AMG-k igazi vonzerővé váltak a gyűjtők számára – akik hajlandóak rekordösszegeket fizetni. Ez esetben azonban nem egy "hétköznapi" AMG-ről beszélünk, hanem inkább egy történelmi jelentőségű autóról. Ismerje meg ennek az egyedülálló gépnek a teljes történetét!

Az AMG karácsonyi ajándék volt

Az 1980-as évek elején az AMG társalapítója, Hans Werner Aufrecht szoros üzleti kapcsolatot ápolt egy bizonyos Richard Buxbaummal. Buxbaum, az AMG North America alapítója gyakran látogat Affalterbachba. Az Aufrechttel folytatott egyik találkozóján megemlítette, hogy az Egyesült Államokban sehol nem volt érdekesebb színben Mercedes 500 SEL.

Ez a beteljesületlen kívánság az a szikra, ami "gyújtotta" a Blueberry projektet. 1984 júliusában Az Aufrecht vásárolt egy 500 SEL-t a ritka Lapis kék metálban (festési kód: DB 932 H) – azzal a szándékkal, hogy értékes üzlettársának, Buxbaumnak módosítsa – és karácsonyi ajándékba küldte neki az autót!

Mivel a pazar W 126-nak meglepetést kellett volna okoznia, az Aufrecht szokatlan lépést tett: felajánlotta, hogy eladja Buxbaumnak a szokásos 500 SEL-t, amelyet a Karl Russ márkakereskedéstől vásárolt. Buxbaum beleegyezett, és az autó átadását 1985 elején várta. – és ez azt jelenti, hogy már nincs sok idő a limuzin elkészítésére.

1984 őszén. az AMG csapata munkához lát, és megalkotja az általuk Blueberrynek nevezett egyedi darabot. Először is, a szürke velúr belsőt teljesen bőrre cserélték, még a SEC elektromosan állítható üléseit is. 4 küllős AMG kormány, új műszerek és új díszítőelemek is beépítésre kerültek. A zebrano fát kézzel fehérítik, majd szürkére festik. Ezt az összetett folyamatot minden alkatrészre alkalmazzák, mint például a középkonzol, a sebességváltó kar és az ajtópanelek.

Kívül a módosítások még kiterjedtebbek. A teljes AMG karosszériakészlet mellé a korabeli jellemző, jelenleg rendkívül keresett 16 colos AMG Penta kerekek kerültek beépítésre. A csillag az autó színére van festve, ahogy az összes krómozott alkatrész is. Még az „500 SEL” feliratot is felfestették.

Befejezés 1985 januárjában

De az optikai hangolás önmagában nem volt elég. Affalterbachban a Bilstein sportfelfüggesztést, egy átdolgozott, korlátozott csúszású differenciálművet és egy teljesen új generációt is beépítenek, új elosztókkal és kettős kipufogócsövekkel. Röviden: az 500 SEL megkapja a fejlesztések teljes csomagját az AMG-től.

Egy számla bizonyítja, hogy a Blueberry 1985. január 11-én készült el. Így a kezdeti célt, hogy az AMG-t karácsonyig véglegesítsék és kézbesítsék, nem sikerült elérni. De, ha kis késéssel is, de 1985 elején. Az Aufrecht emberei faxon küldik el a számlát az AMG North America-nak. Kis cetli van rajta, hogy karácsonyi ajándék a Buxbaum családnak, akiket elborított a németek nagylelkűsége.

1985 márciusában Az egyedülálló limuzin megérkezett Buxbaum amerikai otthonába, és a következő 15 hónapban céges autóként, „iskolabuszként” és gyorstaxiként használták. Ezalatt a W 126 szorgalmasan gyűjtötte a mérföldeket – és 15 hónap elteltével a műszerfal már 15 365 mérföldet mutatott (ez 24 728 kilométernek felel meg).

A Buxbaum család valószínűleg még egy ideig vezette volna az AMG-t, de 1986 júniusában. Rick Cohen milliárdos hatalmas kéréssel fordul az AMG North America embereihez: találjanak neki egy különleges színű S-osztályt. Mivel akkoriban a Blueberry volt az egyetlen vonzóbb színű W 126-os, Buxbaum a családjával folytatott konzultációt követően úgy döntött, megválik az autótól.

Cohen a következő öt évben napi sofőrként használta a SEL-t, és sok mérföldet tett rá. Rendszeres szervizelésre viszi a limuzint a Mercedes specialistájánál, John Quaynél. Amikor 1991 Cohen új autót kezd keresni, Quay úgy dönt, hogy él a lehetőséggel – és néhány nappal később megveszi a különleges 500 SEL 5.0 AMG-t.

Buxbaum azonban hiányolja az S-t – és a továbbértékesítés után évente egyszer megkéri Quay-t, hogy adja vissza neki az autót –, de hiába. Az új tulajdonos ismeri az autót és annak egyedi karakterét. 1991 és 2022 között csak hétvégén vezette az AMG-t. és ennyi idő alatt mindössze 19 000 kilométert tett meg.

Magas becsült ár

2022 októberében. Buxbaum már feladta a reményt, hogy valaha is visszakapja az AMG-jét – de meglepetésszerűen felhívja Quay, aki felajánlja neki az autót –, de azzal a feltétellel, hogy visszaadja egykori dicsőségét. Buxbaum hálával fogadta az ajánlatot, és azonnal munkához látott.

2024-ig Az 500 SEL 5.0 AMG költségmentesen helyreállították. Több mint 50 000 dollárt költöttek csak a motorháztető alatti felszerelésre, és további 46 000 dollárt kozmetikai javításokra. Összesen körülbelül 120 000 dollárt fektettek be az egyedülálló AMG limuzinba, amelynek órája jelenleg mindössze 183 938 kilométer (114 294 mérföld).

A komoly beruházásra való tekintettel a becslések szerint 150-200 ezer. Az a dollár, amelyet az RM Sotheby's ad, már nem tűnik olyan csillagászatinak. Főleg ennek az egyedülálló AMG-modellnek a történelmi jelentőségét tekintve.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Sealed Drop részeként a híres RM Sothebys aukciósház első ízben kínálja a nagyközönségnek a Mercedes 500 SEL 5

Az AMG karácsonyi ajándék volt