A történelem legerősebb Renault-ja egy 540 lóerős elektromos autó.

Az 1980-as évek Renault 5 Turbo és Turbo 2 modern elektromos újjáélesztéseként a Renault 5 Turbo 3E a márka innovatív, merész és versenyképes szellemét testesíti meg aerisitor vaico pret.

A történelem legerősebb Renault-ja egy 540 lóerős elektromos autó.

"Egy brutális autó, amelyet rallykra, driftekre és versenyzésre építettek, az utakhoz igazítva." Ez a néhány szó röviden összefoglalja a Renault 5 Turbo 3E fejlesztésének és megépítésének feladatát. A Renault legerősebb és legfejlettebb személyautója megtestesíti a márka szellemiségét, valamint a sport és a verseny iránti elkötelezettségét.

A Renault 5 Turbo 3E feleleveníti az 1980-as évek Renault 5 Turbo és Turbo 2 ikonikus örökségét, két olyan autót, amelyek modernitásukat lenyűgöző rally képességekkel jelölték meg, és amelyek ma már gyűjtőautóként is keresettek. Ezek voltak az első francia modellek, amelyeket turbófeltöltős benzinmotorral szereltek fel – ezt a technológiát a Renault sikeresen bevezette a Forma-1-ben –, és ma már gyűjtőautóként nagyon keresettek.

De ez is valami több. Korszerűsített, innovatív, elektromos és még elődeinél is temperamentumosabb és erőteljesebb, megerősíti identitását egy új autóosztály: a mini-szuperautók között. Csakúgy, mint a nagyobb járművek, a Renault 5 Turbo 3E is lenyűgöző műszaki jellemzőkkel büszkélkedhet (540 LE, 0-100 km/h kevesebb, mint 3,5 másodperc alatt, karbon felépítmény stb.), miközben magas szintű személyre szabást kínál, hogy minden követelménynek megfeleljen. Minimális hosszúság/szélesség aránya ráadásul 2,01, amivel a szuperautók ligájában szerepel, de kompakt sport ferdehátú formájában.

Az ambícióihoz és teljesítményéhez szabott speciális platformra épített Renault 5 Turbo 3E a mini-szuperautó, amely a Renault 5 E-Tech elektromos (városi autó) és az Alpine A290 (a városi sportkocsi) mellett foglal helyet. Ily módon a Renault-csoport az 1980-as évek óta ismert formulát alkalmazza a Renault 5, Renault 5 Alpine és Renault 5 Turbo esetében: a Renault merész imázsát és erőteljes karakterisztikáját, az Alpine versenyszellemével és tapasztalatával kombinálva.

Ugyanakkor más kiegészítő erők is megjelennek, mint például az Ampere a szoftver és az elektronikus architektúra és a Mobilize a kétirányú töltéshez (V2L és V2G), valamint számos olyan szolgáltatás, amely megkönnyíti az elektromos vezetést: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass és Plug & Charge. Egyes partnerek szakértelmüket és know-how-jukat is biztosítják olyan kulcsfontosságú alkatrészekhez, mint a kerékbe épített motorok és a szénszálas felépítmény. A Renault 5 Turbo 3E így teljes mértékben kihasználja a Renault-csoport renaulúciós terv által vezérelt átalakulását.

„Az elektromos „mini-szuperautók” új kategóriájának létrehozásával a Renault 5 Turbo 3E-vel a Renault ismét megmutatja a szenvedélyt és a bátorság és az innováció szellemét, amely mindig is vezérelte. Ez a buja, merész modell mindössze 4 méteres hosszában ígéri a legjobb tulajdonságokat és érzéseket, amire a piacon még nem volt példa. Ezzel a járművel a Renault továbbra is egyre kívánatosabbá teszi az elektromos járműveket, tovább bővítve azon képességét, hogy minden igényre és kívánságra megoldást kínáljon.”

Fabrice Camboliv, a Renault márka vezérigazgatója

Temperamentumos kialakítás az aerodinamikai hatékonyság érdekében

Kívülről úgy tervezték, hogy a Renault 5 Turbo 3E úgy néz ki, mint egy szuperautó: temperamentumos – amint azt a kiemelkedő első lökhárító és a kiszélesedő hátsó sárvédők is bizonyítják – anélkül, hogy bármiféle eltérést mutatna az agilitásra és az optimalizált aerodinamikára való törekvéstől. Az elektromos autókban a tömeg mellett az aerodinamika is fontos szerepet játszik a hatékonyságban.

A Renault 5 Turbo 3E dizájnját természetesen az eredeti Renault 5 Turbo és Turbo 2 ihlette. Egyes jellemzők és jellemzők felismerhetők a legújabb Renault 5 E-Tech Electric-ből, mint például a hátsó lámpák és az oldalsó tükrök, de a projekt fő gondolata e két modell ikonikus örökségének felelevenítése, a 80-as évek legmodernebb technológiáinak felhasználásával. Ez az a retro-futurisztikus formatervezési koncepció, amelyet már a Renault 5 és Renault 4 esetében alkalmaztak, Renault 5 E-Tech elektromos és Renault 4 E-Tech Electric néven.

„A legendás Renault 5 Turbo és Turbo 2 újraalkotása merész kihívás. Megőriztük merészségüket és versenyszellemüket, miközben integráltuk a modern technológiát és az elektromos korszakra optimalizált aerodinamikát. Minden sor, minden kötet az előadás és a karakter egyensúlyát fejezi ki. A Renault 5 Turbo 3E több, mint tisztelgés, az érzések és érzelmek gépe, amelyet bárki végtelenül személyre szabhat.”

Gilles Vidal, a Renault és az Ampere tervezési részlegének alelnöke

A Renault 5 Turbo és Turbo 2 génjeinek újraélesztése érdekében a Renault 5 Turbo 3E egy új platformra épül, speciálisan kifejlesztett hátsókerék-hajtású architektúrával. A Renault 5 E-Tech elektromoshoz (3,92 m hosszú és 2,54 m tengelytáv) képest a szélvédőt visszatolták, a tengelytávot pedig megnövelték (2,57 m), hogy valóban figyelemre méltó méreteket (4,08 m hosszú, 2,03 m széles, 1,38 m magas) érjünk el, amelyek kiemelik a kifinomult vonalakat. A szélvédőoszlop például úgy tűnik, hogy belefolyik az első kerekekbe. Ezekkel a méretekkel a Renault 5 Turbo 3E hossza egy városi autóé és egy szuperautóé. Ezzel a kombinációval létrehozza a "mini-szuperautók" kategóriáját.

Elöl a Renault 5 Turbo 3E ugyanazt az elrendezést tartja meg, mint elődei: négyszögletes fényszórók – immár LED technológiával – egyesülnek a motorháztető szélével, elegáns csík három középső résszel és további két négyszögletes lámpával, az eredeti távolsági fényszórókat most LED-es nappali menetfény váltja fel.

Az első lökhárító körül elhelyezett aerodinamikai elosztó és a motorháztetőn található nagy légbeömlő segít optimalizálni a leszorítóerőt az első és a hátsó közötti tökéletes egyensúly érdekében. A légáramlás hatékonyságának maximalizálása érdekében a lökhárító oldalán található légbeömlők a kerekek elé irányítják a levegőt, míg a hátsó sárvédők oldalsó légbeömlői a lámpák alá, az autó mögé irányítják az áramlást. Ez a magasabb oldali légbeömlő nyílásokra vonatkozik. Az alsók hűtik a fékeket. A bal oldali légbeömlő az üzemanyag-betöltő nyílást is elrejti.

Az oldalakon egy speciális keret fut végig a szélvédő oszlopokon és a tetővonalon, összeolvadva a hátsó légterelővel – utalás az eredeti Renault 5 Turbóra és Turbo 2-re. A két hátsó lámpa között aerodinamikai elosztó keresztezi a karosszériát. A lökhárító alatt egy diffúzor található, melynek hatékonyságát a lökhárító kialakítása maximalizálja, amely mindkét oldalon kifelé nyúlik.

Kétségtelenül 2 üléses, 2 ajtós autó, a Renault 5 Turbo 3E 20 colos, egyenként villanymotorral felszerelt kerekeket rejt a sárvédő hosszabbítók alatt. Az összes teljesítményelektronika közöttük található, míg az akkumulátor a padló alatt található. Ez az architektúra sok helyet szabadít fel a csomagtartóban – egyedülálló ajánlat egy ilyen sportautó esetében –, miközben a súlypontot is lejjebb helyezi.

A műszaki architektúra a teljesítményre összpontosít

A Renault 5 E-Tech elektromoshoz hasonlóan a Renault 5 Turbo 3E is kifejezetten elektromos járművekhez készült platformon és architektúrán készült, azzal a céllal, hogy kompromisszumok nélkül érje el a legmagasabb szintű teljesítményt. A cél az, hogy az autó a lehető legkönnyebb legyen a páratlan agilitásra és sebességre törekedve a szuperautó-szabványoknak megfelelően, i.e. 0-100 km/h kevesebb, mint 3,5 másodperc alatt.

„A Renault 5 Turbo 3E, a csoport valaha kínált legerősebb és legnagyobb teljesítményű személyautója fantasztikus lehetőség az Alpine számára, hogy bebizonyítsa szakértelmét az agilitást és vezetési élményt nyújtó elektromos sportautók tervezésében, felépítésében és fejlesztésében. Ez a modell egyben az innováció vektora is, bizonyítva a kiválóságra és innovációra való törekvésünket a jövő elektromos autói terén.”

Philippe Krieff, az Alpine márka vezérigazgatója és a Renault-csoport műszaki vezérigazgató-helyettese

Ezzel a feladattal az Alpine céget bízták meg, amelynek mérnökei speciális szakértelmet fejlesztettek ki az A110 E-ternity, A290 és A390 típusú elektromos sportautók terén. A mérnökök egy speciális alumínium platformot fejlesztenek, amely bármilyen architektúrát képes befogadni. Meghajtáshoz a hátsó kerekekre szerelt motorokat választják (hátsókerék-hajtás architektúra), négyszeres előnyük miatt:

Az akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, lejjebb helyezve a súlypontot, és lehetővé teszi az Alpine tuning- és felfüggesztési mérnökei számára, hogy teljesen szabadjára engedjék az autóval kapcsolatos elképzeléseiket, maximális mozgékonyságot, lenyűgöző teljesítményt és lenyűgöző sodródási képességeket érve el (a speciális sodródást segítő funkcióval és a rally-stílusú függőleges kézifékkel), hogy igazi vezetési izgalmat teremtsenek. Ugyanezen okból az autó felépítménye szénszálból készült – ez egy erős, kis tömegű anyag.

A Renault 5 Turbo 3E össztömege a 70 kWh-s akkumulátorral együtt nem haladja meg az 1450 kilogrammot. 540 lóerős erőforrással. (2 x 200 kW) kivételes, 2,7 kg/LE teljesítmény-tömeg aránnyal büszkélkedhet, hasonlóan az ikonikus szuperautókéhoz. A várható gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra kevesebb, mint 3,5 másodperc, hatótávolsága pedig meghaladja a 400 km-t az úton (WTLP kombinált ciklus, homologizáció függőben). Az AC akkumulátor teljes feltöltése körülbelül nyolc órát vesz igénybe a 11 kW-os beépített töltővel.

A sportosabb vezetési élmény érdekében a Renault 5 Turbo 3E 800 voltos architektúrájának köszönhetően több gyors kört is képes megtenni akár 270 km/h végsebességgel, mielőtt elkezdené a gyorstöltést akár 350 kW-os egyenárammal. Az akkumulátor 15-80%-os feltöltése mindössze 15 percet vesz igénybe. Előzéskor a kormányon található gomb biztosítja az erőnövelést. Egy másik gomb lehetővé teszi a fékenergia-visszanyerés négy fokozatba állítását. Végül a MULTI-SENSE rendszer négy vezetési módot kínál majd: Snow, Standard, Sport és Racing, amely magában foglalja a sodródást segítő funkciót is.

Sportos, összefüggő belső

A belső tér sportos hajlítását mutatja a körbefutó ülések és a hatpontos hevederek, a súlycsökkentés érdekében elsősorban karbonból készült alkatrészek, valamint az ülések és a műszerfal olyan prémium anyagok, mint az Alcantara. A rally-stílusú függőleges kézifék kiegészíti ezt a felvillanyozó hangulatot.

A vezető felé néző 10,1 és 10,25 hüvelykes OpenR képernyők az eredeti Renault 5 Turbo és Turbo 2 műszerfala által ihletett felületen keresztül jelenítik meg a vezetési, navigációs és multimédiás információkat. Ugyanakkor a legális közúti autóktól elvárható modern, összekapcsolt vezetési élményt nyújtják, még akkor is, ha sportos karakterisztikája van. Ebben a tekintetben a Renault 5 és Renault 4 E-Tech electric modelleken már megtalálható, integrált Google-szolgáltatásokkal rendelkező OpenR Link rendszer a Google szolgáltatások széles skálájához kínál majd hozzáférést, amelyeket idővel folyamatosan frissítenek. Ezek közé tartozik a Google Maps, amely lehetővé teszi a sofőrök számára, hogy megtervezzék utazásukat, és előre jelezzék a díjat úti céljuk felé vezető úton.

Teljesen testreszabható megjelenés

A Renault 5 Turbo 3E számos külső és belső színben lesz elérhető, amelyek közül néhány a Renault 5 Turbo és Turbo 2 már megszokott megjelenését idézi, mint például a sorozatgyártású modelleken jelenlévő Rouge Grenade, vagy a „Tour de Corse 1982” rally modell sárga, fehér és fekete versenyfestménye. Új opciók is elérhetők lesznek „úri sofőr” stílusban vagy kortárs hangzással.

Ugyanakkor az ügyfelek a személyre szabási lehetőségek széles választékát kapják, a külső színektől a belső díszítésekig (ülések, műszerfal, ajtópanelek, középkonzol stb.). A Renault tervezőivel együtt képesek lesznek kombinálni a változatokat, hogy megalkossák saját, igazán egyedi autójukat.

1980-as számozott kiadások

Egy kivételes autó igényes ügyfelek számára kivételes marketing megközelítést igényel! A Renault 5 Turbo 3E több kulcsfontosságú piacon, köztük Európában, a Közel-Keleten, Japánban és Ausztráliában 1980 darabból álló sorozatban kerül forgalomba – tisztelegve az eredeti Renault 5 Turbo piacra dobásának évének –, és a sorozat minden egyes autója számozást kap. A vásárlók a rendelés során választhatják ki számukat. A megrendelések a következő hetekben nyílnak meg, az első szállítások 2027 első felében várhatók.

Műszaki adatok

Méretek és súly

Hossza: 4,08 m

Szélesség: 2,03 m

Magasság: 1,38 m

Tengelytáv: 2,57 m

Szabadmagasság: 118 mm

Tömeg: 1450 kg

Platform

Speciális elektromos platform

800 voltos építészet

Erőátvitel és akkumulátor

A hátsó kerekekbe épített villanymotorok 2 x 200 kW (540 LE / 4800 Nm)

70 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor

Hatótávolság a WLTP szerint akár 400 km

Töltők

AC kétirányú, 11 kW (AC töltési idő: 0-100%: 8 óra)

DC, 350 kW (DC töltési idő: 15-80%: 15 perc)

Dinamika

0-100 km/h: < 3,5 mp

Maximális sebesség: 270 km/h (pályán)

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

"Egy brutális autó, amelyet rallykra, driftekre és versenyzésre építettek, az utakhoz igazítva

A Renault 5 Turbo 3E feleleveníti az 1980-as évek Renault 5 Turbo és Turbo 2 ikonikus örökségét, két olyan autót, amelyek modernitásukat lenyűgöző rally képességekkel jelölték meg, és amelyek ma már gyűjtőautóként is keresettek