A Liebherr új belső égésű motorja ammóniával fog működni

Az építőipari gépekre szakosodott Liebherr nem akar lemondani a klasszikus belsőégésű motorról – és úgy döntött, hogy klímabaráttá alakítja etrier frana bosch pret fata si spate.

A Liebherr új belső égésű motorja ammóniával fog működni

Jön a forradalom a nehéz építőipari gépek szektorában? A 2025-ös Bauma kiállításon a Liebherr szakemberei egy környezetbarát belső égésű motor koncepcióját mutatják be, amely nem használ sem benzint, sem dízelt.

A fosszilis tüzelőanyagok helyett az egység „zöld” ammóniára fog támaszkodni energiaforrásként. A színtelen és szagtalan gáz, amely hidrogén és nitrogén vegyülete, viszonylag könnyen tárolható és szállítható, nagy az energiasűrűsége – és CO₂-kibocsátás nélkül ég, ha megújuló forrásból származik.

Liebherr: kétféle üzemanyag, nulla károsanyag-kibocsátás?

A bemutatott koncepció egy Dual-Fuel motoron alapul, amely egyszerre kétféle üzemanyagot képes használni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ammónia adja a fő energiamennyiséget, míg a gyújtást vagy gázolaj, vagy klímasemleges hidrogén biztosítja, amelyet ideális esetben közvetlenül az ammóniából vonnak ki katalizátor segítségével. Az új gép érdekessége, hogy nem bocsát ki CO₂-t vagy fosszilis kibocsátást – de igazi belső égésű motor marad.

A Liebherr a technológiát ott kívánja alkalmazni, ahol a teljesen elektromos hajtások nem tudnak megbirkózni: a bányászatban, a nagygép-szektorban és a távoli területeken, ahol nincs megbízható tápegység. A vállalat szerint ez egy fontos lépés az Off-Highway alkalmazások fenntartható energiaellátása felé.

A 2025-ös Bauma kiállításon debütál az ammóniás motor

Az új koncepciómotor világpremierje a müncheni Bauma kiállításon (április 7. és 13. között) lesz – az építőipari és bányászati felszerelések legfontosabb vásárán. A motormodellt a Liebherr főstandjának átriumában mutatják be.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Jön a forradalom a nehéz építőipari gépek szektorában? A 2025-ös Bauma kiállításon a Liebherr szakemberei egy környezetbarát belső égésű motor koncepcióját mutatják be, amely nem használ sem benzint, sem dízelt

A fosszilis tüzelőanyagok helyett az egység „zöld” ammóniára fog támaszkodni energiaforrásként