Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
Az 1974 és 1987 között gyártott, sportos Alfetta GT/GTV nem csak az a felelősségteljes küldetése, hogy leváltsa a Bertone által megalkotott "105" sorozat kedvelt kupéit, hanem sokkal nehezebb körülmények között kell megbirkóznia ezzel a nehéz feladattal. Az 1970-es évek két olajválsága és a nyolcvanas években az erős és extravagáns autók iránti általános kereslet csökkenése után nem csoda, hogy az Alfetta-alapú kupék jóval kisebb példányszámban keltek el, mint elődeik. Ez azonban semmilyen módon nem befolyásolja imázsukat, és ma ezek a rendkívül elbűvölő autók megérdemelt, nagy elismerésben részesülnek az Alfa Romeo rajongók körében piese auto Alfa Romeo ieftine online.
A Giulia GT-nél nagyobb és tágasabb kupé fejlesztése már 1968-ban megkezdődött, az első tanulmányok az 1750-es GTV alvázon alapultak, de ezt követően az ésszerűbb döntés született az új, fejlettebb Alfetta platform alkalmazása mellett (bár 11 cm-rel rövidebb tengelytáv). A mechanikus csomag más, de a projekt küldetése ugyanaz: a Giulia GT-nél lényegesen több helyet biztosítani négy személynek és csomagjaiknak, megőrizve elegáns, sportos megjelenését. E látszólag egymásnak ellentmondó követelmények eredménye egy lenyűgöző, ék alakú, Giugiaro által tervezett gyorshátú, amely ma is ugyanolyan jól néz ki, mint ötven évvel ezelőtt.
Az Alfetta GT piaci debütálásához választott időzítés aligha lehetne helytelenebb. 1974 nyarán dobták piacra az olajembargó által megrázott világban, ahol a megbénult gazdaság és az üzemanyagárak miatt a sportautók eladása összeomlott. Kezdetben csak egy változatot kínáltak 1,8 literes négyhengeres motorral, két kétkamrás Dell Orto karburátorral, amely 122 lóerőt fejlesztett ki. 5500 ford./percnél 1976 után az eredeti 1,8 literes modellt a 2,0 literes GTV váltotta fel, egy 1,6 literes alapmodell bevezetésével, amely elsősorban az olasz piacot célozta meg. A nagyobb lökettérfogat ellenére a lóerő-csúcs és a nyomaték eleinte a korábbi 1,8 literes modellel azonos tartományban maradt, de ezt 1979-ben korrigálta a 130 lóerős 2,0 literes GTV, az áthangolt felfüggesztés és a luxusbelső. 1976 és 1980 között a GTV-modell az Egyesült Államok piacán is elérhető volt, bár a masszív szövetségi biztonsági lökhárítók kompromittálták, és 110 LE-s motorral szerelték fel. Spica mechanikus üzemanyag-befecskendező rendszerrel.
2009 elején a fotókon bemutatott autó a szófiai Zvezdelin Grozdanov nagy tematikus gyűjteményének részévé vált, amely csak az olasz márka ikonikus modelljeit tartalmazza a 60-as és 70-es évekből. 1,8 literes, 122 LE-s motorral felszerelt Alfetta GT-je a legkorábbi, 1975-ben gyártott sorozat része volt.
Következtetés
Fél évszázaddal piaci debütálása után az Alfetta GT nagyon keresett a gyűjtők körében, még mindig inspiráló dizájnnal rendelkezik, féktelen sportos karakterével nyűgöz le, és sokkal szórakoztatóbb vezetni, mint elődjét.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-14 - Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
- 2024-11-07 - Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések