Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
2019-ben körülbelül 3,6 millió új autót regisztráltak Németországban; 2020-ban a koronavírus-járvány miatt lényegesen kevesebben lesznek. 2025-től, amikor az új Euro 7-es károsanyag-kibocsátási szabvány EU-szerte életbe lép, valószínűleg jóval kevesebb lesz – mivel sok jelenlegi modellben egyáltalán nem lesz ilyen. Mert az Ursula von der Leyen vezette Európai Bizottság a valaha volt legszigorúbb károsanyag-kibocsátási szabványokat tervezi a következő Euro-szabvány bevezetésekor Senzor debit aer Hella.
A flotta szigorú CO2-kibocsátási normái már régóta tisztázottak, most olyan szennyező anyagokról vitatkoznak, mint a NOx (nitrogén-oxidok), amelyek már számos európai városban vezetési tilalmakhoz vezettek. Az EU nevében megvitatásra kerül egy 66 oldalas tanulmány, amelyhez Európa-szerte érkezett szakértők („Járművek kibocsátási normáival foglalkozó tanácsadó csoport”). Íme néhány fő hivatkozási pont:
• A jövőben az új autóknak maximum 30 mg/km NOx-kibocsátást kell tudniuk, egy későbbi forgatókönyv szerint pedig akár 10 mg/km-t is. A korábbi megengedett értékek 60 mg benzinmotoroknál, 80 mg dízelmotoroknál voltak. A szén-monoxidot 1000/500 mg-ról 300, illetve 100 mg-ra kell csökkenteni.
• Szigorúbbá kell tenni az RDE teszt eljárást, amely mobil eszközzel méri a határértékek betartását valós vezetési körülmények között is (PEMS, Portable Emission Measurement System). Az RDE (Real Driving Emissions) betart bizonyos paramétereket (átlagsebesség, külső hőmérséklet, magasság, legalább 16 km-es futásteljesítmény). Példa: hidegindítás után, amíg a katalizátor be nem melegszik, az autók több károsanyag-kibocsátást bocsátanak ki, mint üzemi hőmérsékleten, teljes gázzal haladva is. Az új teszteljárásban a teljes gázadás megengedett, elméletileg mindig, csak a távolság 5 km-rel rövidebb. A jövőben az autóknak meg kell felelniük ezeknek az értékeknek -10 és +40 Celsius fok közötti hőmérsékleten, akár 1000 vagy 2000 méteres tengerszint feletti magasságban (eddig maximum 700 m) és elméleti "élettartam" 15 év vagy 240 000 futásteljesítmény (eddig - 160 000). A szabályokat a tetőboxokra, kerékpártárolókra vagy pótkocsikra is alkalmazni kell.
• A PEMS mérésénél a korábbi 25-30 mg-os tűréshatárt el kell hagyni. Általánosságban ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy egy autó megbízhatóan 30 mg alá „essen”, ténylegesen 0 mg NOx-t kell kibocsátania. Ez kihívást jelentene a modern belső égésű motorok számára, amelyek soha nem voltak környezetbarátabbak. Az iparág szakértői "hadüzenetről" beszélnek, valamint a dízel- és benzinmotorok gyakorlatilag végéről, ha az Euro 7 valósággá válik. „A Bizottság azt szeretné elérni, hogy a gyakorlatban a jövőben az autók semmilyen közúti helyzetben ne bocsáthassanak ki károsanyag-kibocsátást – legyen szó egy utánfutó vontatásáról a hegyekben, vagy amikor „ütközik” a városban. Ez technikailag lehetetlen, és ezt mindenki tudja” – bírálta a VDA (Németországi Autógyártók Uniója) vezetője, Hildegard Müller. A mérnökök szerint a szabványokat úgy határozták meg, hogy azokat egyáltalán nem lehetett teljesíteni.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-14 - Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések