De Tomaso Pantera L: az elfeledett olasz-amerikai V8-as legenda
Az olasz dizájn amerikai erővel párosul – az 1972-es De Tomaso Pantera L igazi egzotikum. A modell egy példányát jelenleg árulják a használtautó-piacon cap planetara skf pret.

Egzotikus, ritka és nagyon vonzó: az 1972-es De Tomaso Pantera L ötvözi az olasz dizájnt a Ford-motor által generált brutális erővel. Ha szereti a klasszikus, szuper sportautós megjelenésű Muscle Car-okat, akkor a használtautó-börzén a címen találhat magának egy remek ajánlatot. Eladó a 280 LE-s V8-as kupé sárga példánya.
Az 1970-es évek elején Alejandro De Tomaso argentin versenyző és konstruktőr a két világ legjobbjait akarta ötvözni: egy olasz sportautó dizájnját és vezetési érzetét egy amerikai V8-as erejével. Az eredmény a Pantera, ami olaszul a macskacsalád ragadozóját is jelenti.
A Lusso (L) a standard Pantera továbbfejlesztett változata volt néhány technikai fejlesztéssel. A motorháztető alatt a legendás 5,7 literes 351C Cleveland Cobra Jet V8 található, amely 280 LE-t ad le. megfelelő nyomatékkal az agresszív hangzásért és erőteljes gyorsulásért. A középre szerelt motor, a hátsókerék-hajtás és az 5-fokozatú kézi sebességváltó kombinációja lenyűgözővé teszi a Pantera vezethetőségét – az „amerikai izom” nyers varázsa és az európai sportautó precizitása keveréke.
Előzmény és állapot: karakteres gyűjtői mágnes
A De Tomasót, amelyet a németországi Neuss város kereskedése kínál, 2015-ben importálták az Egyesült Államokból Németországba, és addig egy texasi férfié volt. Az öreg kontinensre való megérkezése óta számos javítás és módosítás történt: új gyújtáskábelek, átdolgozott fékrendszer, új motortömítések és új kormánymű. Emellett az első és a hátsó lámpákat az európai szabványoknak megfelelően alakították át, hogy a Pantera zavartalanul közlekedhessen a német utakon. 2016 óta az autó külön regisztrációval rendelkezik, mint veteránautó. Mindössze 61 158 mérfölddel a kilométer-számlálón ez a De Tomaso kifogástalan állapotban van.
Pantera: a kívülálló a 70-es évek szuper sportautói között
Míg az 1970-es években a Ferrari és a Lamborghini kifinomult technológiával és V12-es motorokkal szerelte fel modelljeit, addig De Tomaso az egyszerű, erős és vad gépekre összpontosított. Ez a Panterát nemcsak erőssé tette, hanem könnyebben karbantarthatóvá is tette, mint sok olasz versenytársát.
Következtetés
A De Tomaso Pantera sosem volt tömegmodell, hanem egzotikus ékszer az ínyencek számára. Aki pedig talál egy jó állapotú Pantera L-t, annak igazi ritkasága lesz. 98 890 euróért (kb. 200 000 leváért) a 70-es évek teljesítményét kapod, amely útközben és garázsban is lenyűgöző. Ha V8-as dinamikát keres olasz csomagban, érdemes alaposabban szemügyre vennie ezt a klasszikust.
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: a furcsa kupé Brazíliából
- 2025-02-17 - Aion V - a kínai nép autója
- 2025-02-15 - A Peugeot 325 LE-s és 4x4-es családi SUV-t dob piacra
- 2025-02-14 - A németek tartózkodnak az új autók vásárlásától
- 2025-02-13 - 40 éve annak a Renault-nak a premierje óta, amely veszélyt jelentett a Ferrarira és a Porschére
- 2025-02-12 - A Volkswagen első terepjárója fél évszázaddal ezelőtt készült
- 2025-02-11 - 89 kilométer futás elég?
- 2025-02-10 - A Renault új korszakot nyit az elektromos kishaszonjárművekkel
- 2025-02-07 - Európában az autók 1,8 százaléka elektromos
- 2025-02-06 - Renault 21: az 1980-as évek divatjának erős visszhangja
