Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések
Fékbetét elöl és hátul - ATE, Textar, TRW, Delphi, Brembo, Bosch, Ferodo – online áruházunkban különböző autómárkákhoz, mint például Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo, és még sok más. A fékbetétek súrlódási anyagból állnak, amelyet egy fém támaszlemezhez alakítanak és ragasztanak vagy nitelnek. Az idő múlásával a súrlódási réteg természetesen elkopik, és időszakos cserét tesz szükségessé. A járműgyártók meghatározzák a betétek minimális vastagságát. Sok jármű felszerelve kopásérzékelőkkel, amelyek figyelmeztetik a vezetőt, amikor a súrlódási réteg a minimális vastagság közelébe ér. Néhány betét kopásjelzőkkel is rendelkezik, amelyek hangot adnak ki, amikor a cserére szükség van.
Ennek ellenére a fékbetétek csak egy elemét képezik a teljes javításnak. Gyakran előfordul, hogy a betétekkel kapcsolatos zaj és egyenetlen kopás nem a betétekből ered, hanem a kopott kísérő alkatrészekből. Olyan alkatrészek, mint a csipeszek, rugók és hézagok, kulcsfontosságú szerepet játszanak a fékbetétek megfelelő, zajtalan és egyenletes működésének biztosításában. Fékbetéteket / placute frana rendelhet minden autóhoz, teherautóhoz vagy motorhoz Románia online áruházából. Kínálatunk tartalmaz betét készleteket kísérő kiegészítőkkel, egyedi alkatrészeket és kiegészítő készleteket, amelyek megkönnyítik a teljes munkát optimális teljesítmény és hosszabb élettartam érdekében a fékbetétek számára. A legtöbb esetben ezeknek az alkatrészeknek az eltávolítása szükséges a betét telepítéséhez - azoknak az új tartozékokkal való helyettesítése biztosítja a legjobb eredményeket az idő és a pénz befektetése szempontjából.
Amikor a legtöbb járművet tervezik, a fékbetét súrlódási anyagának formulázása az "átlagos" vezetőnek "normál" vezetési körülmények között való működését célozza. Azonban, ha a teljesítmény iránti szenvedélyes érdeklődő vagy, valószínűleg nem illik az átlagos profilba. Az agresszív utcai vagy pályás vezetéshez vagy teherautójának vontatásához, szállításához vagy terepjáró kalandokhoz való megerősítéshez tett módosítások azt mutathatják, hogy ezek a fékbetétek nem megfelelőek az Ön használati mintáihoz. Ha növelni szeretné a fékező teljesítményt, tekintse meg változatos kínálatunkat a magas teljesítményű fékbetétek között.
Az eredeti felszerelésű betétek általában elegendőek a kényelmes utazáshoz, napi ingázáshoz és városi vezetéshez, de hiányozhatnak a kanyargós utak, nehéz terhek vontatása vagy magas sebességű és intenzív pályás tevékenységek igényeinek kielégítésében. Az ilyen használat jelentős hőt generál a fékezéshez és a gyorsan mozgó vagy nehéz terhekkel rendelkező járművek megállításához szükséges súrlódás miatt. Ez a hő túlmelegedést és a gyári betétek elhalványulását okozhatja, ami hosszabb fékezési távolságokhoz vezet idővel.
Bemutatunk egy válogatást a különféle vezetői igényeket kielégítő teljesítményfékbetékekből, amelyeket gondosan megfogalmaztak a vezetői szenvedélyek, versenypilóták, gondos teherautótulajdonosok, sürgősségi intézkedéseket végzők és flottakezelők számára. Ezeket a betéteket a legjobb fékbetétgyártók készítették, és széleskörű súrlódási anyagokkal rendelkeznek, hogy megtalálja a tökéletes megfelelést az Ön specifikus igényeihez. Ezek a különleges formulák kerámiákat, alacsony fém tartalmú összetevőket, félmegfémeket és olyan keverékeket foglalnak magukban, amelyek akár aramid ro
Bemutatjuk a gondosan kidolgozott választékunkat a teljesítményfékbetétekből, melyek kielégítik a vezetés iránt lelkesedők, versenypilóták, szorgalmas teherautótulajdonosok, vészhelyzeti válaszadók és flottakezelők igényeit. Ezek a betétek széleskörű súrlódási anyagokkal rendelkeznek, amelyeket a legjobb fékbetétgyártók készítettek, biztosítva, hogy megtalálja a tökéletes megfelelést specifikus igényeihez. Ezek a különleges formulák kerámiákat, alacsony fém tartalmú összetevőket, félmegfémeket és keverékeket foglalnak magukban, amelyek akár aramid rostokat és szénrostokat is tartalmazhatnak. Minden fékbetét készletet úgy terveztek, hogy egyedi tulajdonságok kombinációját nyújtsák. Tehát, akár fokozott fékerőt keres mindennapi járművéhez, alkalmi pályás körözésekhez, terepjáró kalandokhoz egy 4x4-es járművel, vagy egy harmonikus fékező képességű és strapabíró teherautóhoz, választékunkban megtalálhatók az ideális betétek az Ön igényeihez.
Mi is az a fékbetét?
A fékbetét a féktárcsa és a féknyereg között helyezkedik el, hogy csökkentse a fémtől fémen történő súrlódást. Az idő múlásával a betétek cserére szorulnak. Amikor a vezető megnyomja a féket, hallhat egy csikorgó hangot, vagy a jármű egyik oldalra húzódhat. Ezek jelek arra, hogy a betétek elkopottak.
Mikor kell lecserélni a fékbetéteket?
Általában a jármű fékbetéteit 30 000 és 50 000 kilométer között kell lecserélni, míg a féktárcsákat 45 000 és 100 000 kilométer között. Azonban az pontos érték változhat a vezetett terep, az időjárási körülmények és a vezetési stílus függvényében.
A fékbetéteket akkor kell lecserélni, amikor elérte a minimális vastagságot vagy jelentősen elkoptak. A járműgyártók megadják a betétek minimális vastagságára vonatkozó specifikációkat, amelyek egyértelmű jelzésként szolgálnak arra, hogy cserére van szükség, amikor közelítik ezt az értéket. Cserélni kell őket, ha kopásjeleket észlel, például csikorgó hangot hall fékezés közben, egyenetlen oldalra húzódást észlel fékezéskor, vagy szokatlan zajokat hall.
Egy másik jel, hogy a fékbetéteket le kell cserélni, a kopásérzékelők használata lehet. Sok modern jármű rendelkezik érzékelőkkel, amelyek figyelmeztetéseket adnak ki, amikor a betétek jelentős kopást érnek el és cserére szorulnak.
Fontos betartani a járműgyártó által javasolt karbantartási ütemtervet és rendszeresen ellenőrizni a fékrendszert a kopás jelei után, megfelelő intézkedéseket hozva, mielőtt a problémák kritikussá válnának. A rendszeres megelőző karbantartás meghosszabbíthatja a fékbetétek élettartamát, és biztosítja az hatékony és biztonságos fékrendszer működését.
Egyszerű lecserélni a fékeket?
A fékbetét csere viszonylag egyszerűtől a bonyolultabbig terjedhet, attól függően, milyen szintű autós ismerettel rendelkezik, milyen fékeket használ a járműve, és melyik specifikus alkatrészeket kell lecserélni.
Az alapvető fékbetét cseréhez, ha van némi mechanikai ügyessége és a megfelelő eszközei, ez egy feladat, amit sok autótulajdonos meg tud oldani. Itt egy általános áttekintés a folyamatról:
- 1. Szükséges eszközök és anyagok összegyűjtése: Általában szüksége lesz egy keresztkulcsra, emelőre és emelőállványra, C-illesztőre vagy féknyereg szerszámmal, valamint új fékbetétekre.
- 2. Emelje fel a járművet: Használja az emelőt a jármű emeléséhez, majd rögzítse emelőállványokkal.
- 3. Távolítsa el a kereket: Lazítsa meg a kerekek anyáit, vegye le a kereket, majd tegye félre.
- 4. Féknyereghez való hozzáférés: Azonosítsa a féknyerget, és a jármű típusától függően eltávolíthat néhány csavart vagy pint a fékbetétekhez való hozzáférés érdekében.
- 5. Vegye le az elhasznált fékbetéteket: Használjon C-illesztőt vagy féknyereg szerszámot a féknyereg dugattyújának összenyomásához, hogy könnyebben lehessen levenni az elhasznált fékbetéteket.
- 6. Új fékbetétek telepítése: Csúsztassa be az új fékbetéteket a helyére. Figyeljen oda az esetlegesen át kell helyezni a régi betétekről az újakra.
- 7. Újraegyesítés: Tegye vissza mindent, győződjön meg róla, hogy minden csavar és pin megfelelően van meghúzva.
- 8. Ismételje meg a másik oldalhoz: Ha az elülső fékeket cseréli, meg kell ismételni a folyamatot a másik oldalhoz. Ismételje meg a hátsó fékeket szükség esetén.
- 9. Fék levegőztetése (szükség esetén): Ha megnyitotta a fékfolyadék rendszerét, lehet, hogy levegőztetni kell a fékeket, hogy eltávolítsa a levegőt a fékvonalakból.
Fontos megjegyezni, hogy ez egy általános áttekintés, és a lépések specifikusak lehetnek a jármű típusától függően. Ha nem érzi magát kényelmesen ezekkel a feladatokkal, vagy ha összetettebb fékrendszeri alkatrészekkel, például tárcsákkal vagy féknyergekkel foglalkozik, célszerű szakmai segítséget kérni.
Mindig konzultáljon a jármű kézikönyvével a konkrét utasításokért, és ha bizonytalan, fontolja meg a segítségkérést egy képzett szerelőtől vagy fékszerviz szakembertől. A fékrendszerek létfontosságúak a járműbiztonság szempontjából, tehát fontos, hogy biztosítsa a helyes kivitelezést.
Mi történik, ha nem cserélem le a fékeimet?
Ha megengedik, hogy elkopjanak a csere előtt, más fékrendszeri alkatrészek, különösen a féktárcsák vagy dobok is károsodhatnak. A kopott vagy kompromittált fékbetétekkel való vezetés a járműves közlekedés számára biztonságtalan körülményekhez vezethet, emellett gyakran költséges javításokkal jár.
Elülső vagy hátsó fékek kopnak-e gyorsabban?
Egy ilyen rendszer az a fékrendszer. Ez a jármű működésének egyik legfontosabb eleme, ezért különös figyelmet kell rá fordítani gyakori csere és karbantartás során. A legtöbb járműben az elülső fékbetétek általában gyorsabban elkopnak, mint a hátsók, mert nagyobb részét képzik a fékerőnek, különösen a fékezés kezdeti szakaszában. A jármű súlya a fékezés során az elülső részre mozdul, nagyobb nyomást gyakorolva az elülső fékekre.
A kopás sebessége azonban változhat a vezetési szokások, a jármű súlyelosztása és a fékrendszer tervezése alapján. Fontos követni a gyártó ajánlásait, és rendszeresen ellenőrizni minden fékrendszeri alkatrészt annak érdekében, hogy meggyőződjön arról, hogy megfelelően működnek.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-14 - Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
- 2024-11-07 - Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?