Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt

Nézze meg, mit írt az Bulgaria 20 évvel ezelőt magazin online de piese auto.

Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt

Minden jó dolog hármasban jön össze. Riválisai – a VW és az Opel – után most a Ford is bemutatja új képviselőjét a kompakt kategóriában. A Focus új generációjának megjelenése határozottan nem nevezhető meglepőnek - a főbb pontokat az új modell méretének és belső tulajdonságainak növekedésében kell keresni.

Az autók kompakt kategóriája pillanatnyilag könnyen felveheti a versenyt az őszi zöldséges bódékkal a kínált áruk mennyiségében és változatosságában... Ezt a bőséget jobban szemügyre véve azonban a gyümölcsök között könnyen megtalálható a kevés bestseller. és zöldségek, amelyekre az egész üzlet épül a bódé tulajdonosának. A többi csak hozzájárul a vásárló szemének ínycsiklandó színes szín kialakításához.. Parbriz.

Az európai autópiac ezen szegmensében az ismert kompakt kasszasikerek, a VW Golf és az Opel Astra játsszák a meghatározó szerepet, míg a többiek színes mise-en-scene kialakításáról gondoskodnak. Az első generációs Ford Focus volt az egyik másodlagos karakter ebben a teljesítményben, és eredeti dizájnjával és tökéletes közúti dinamikus futóművével alulértékeltnek számított. A második kiadás készítőinek szándéka, hogy a tömegfogyasztók számára vonzóbb ajánlatot tegyenek a kompakt európai étlapon.

Ezt a feladatot minden bizonnyal megkönnyíti mind az első generáció világszerte elért jelentős sikerei (1998-as bevezetése óta négymillió Ford Focus kelt el), mind pedig az a tény, hogy a piacon debütáló Focus II műszaki platformja -November, már komoly potenciált mutatott be a Ford C-Maxban, a Volvo S40/V50-ben és a Mazda 3-ban.

A Focusnál nem lesznek jelentős stílusbeli változások

A modell kezdettől fogva ötajtós és háromajtós ferdehátú változatban lesz elérhető, a spanyol valenciai gyárban gyártott Turnier kombi változat pedig később jelenik meg. A jövőre várhatóan piacra kerülő szedán változat Spanyolországban is lekerül a szállítószalagokról. Elődjéhez hasonlóan a Focus II is igazi "publicista" lesz, és a világ több mint 80 piacán lesz elérhető.

A Ford cég számára rendkívül fontos új modellt meglehetősen óvatosan és körültekintően fejlesztették ki mind a stílus, mind a műszaki alapok tekintetében – hiányoznak az olyan lenyűgöző tervezési változtatások és műszaki újítások, mint az Opel Astra. Az igaz, hogy a karosszéria eleje és hátulja újszerű formát kapott, de a korábbi modellel való hasonlóságok annyira meggyőzőek, hogy teljesen kizárják az egybeesés lehetőségét. A legszembetűnőbb és legszembeötlőbb elemek közé tartoznak a sárvédők domború ívei, amelyek már ismerősek a Mondeo, Fiesta, Fusion és S-Mach stílusából.

Az erősen lejtős tetővonal hátul a Focus II-t a sportkupéra jellemző eleganciával ruházza fel, és kiemeli általános dinamikus megjelenését. A modell első generációjához hasonlóan az a döntés, hogy a hátsó üveget a magas bal és jobb hátsó lámpablokkban „keretezzük”. Az új Focus külső és belső összbenyomása a masszívság, a stabilitás és az erősség – ezt a szubjektív érzést a Ford mérnökei tovább erősítik azzal az ígérettel, hogy a második generációs modell karosszériája a leginkább csavarodásálló ebben. autó osztály. Az a tény, hogy a legelső kiadás egyfajta etalon lett ebből a szempontból, teljes mértékben megmagyarázza, miért maradt meg ez a jól bevált szerkezeti koncepció a Focus II-ben is. Komoly méretnövekedést tapasztalt azonban, amivel az új Ford modell is megadja magát az osztályban zajló gyorsulásnak. Külső hossza (4,34 m) és tengelytávja (2,64 m) megegyezik a C-Machével, de nagyobb, mint a Golf V-é. A szélesség (1,84 m), magasság (1,45 m), az első ill. a hátsó lábnyomok (elöl 1535, hátul 1531 mm) is megnőttek, így az új Focus meglehetősen nagy autóvá vált, csodálatosan illusztrálva a „kompakt osztály” koncepciójának nyújthatóságát…

A nagy méretek több helyet jelentenek – nem csak az utasoknak, hanem a csomagtérnek is, amely a Focus II-ben 385 literes rekordtérfogatnak örvend ebben az osztályban. A vezető kényelmesen és biztonságosan ül a szépen elrendezett műszerfal mögött, amelynek anyagai és kivitelezési szintje jelzi a Ford minőségi fejlődését. Összességében a belső tér érezhető "finomhangoláson" esett át az előző modellhez képest, és sokkal értékesebb benyomást kelt.

Az autó megnövekedett méretei azonban nem csak pozitív eredményeket hoznak - a Focus II projekt fejlesztési vezetője, Gunnar Herrmann szerint a modell első prototípusainak közúti viselkedése sok problémát okozott csapatának. szakemberek, mivel ez nagyon eltért a kívánt rendkívül magas szinttől. A futómű-frissítésben végzett célzott beavatkozásoknak köszönhetően azonban az új Focus hozzáállása a kívánt irányba került, és az autó valóban dicsőségére tesz szert alkotóinak, az aktív közúti viselkedés és a nagyon jó kényelem figyelemre méltó kombinációját kínálva. Ennek az összetett kombinációnak az eléréséhez szükség volt a hajtásláncot a karosszériától további váz és rugalmas párnák segítségével elkülöníteni, az elülső szerkezetet pedig egy kereszttartó hozzáadásával tovább erősíteni, kanyarstabilitást biztosítva.

Az új Focus előnyei között meg kell említeni a nagyon jó zajcsökkentő intézkedéseket - a vastagabb oldalablakok, a dupla ajtótömítések és a karosszéria aerodinamikájának finom változtatásai szinte teljesen elszigetelik az utasteret a beáramló levegő okozta zajoktól. áramlás, a futómű működése és a gumik érintkezése az útfelülettel. Ezen erőfeszítések eredményeként az új Focus 100 kilogrammal nehezebb elődjénél, de közel 20%-kal halkabb is – ez komoly alap a Ford azon törekvésének megvalósításához, hogy a kompakt osztályban ebből a szempontból is vezető pozíciót foglaljon el. .

Általánosságban elmondható, hogy a hátsó tengely kerekeinek komplex, független, többlengőkaros felfüggesztésének sémája a hosszgerendákkal megmaradt az előző modellből, de a Focus II-ben a sportos Focus RS-ből ismerős, dupla csuklós keresztirányú stabilizátorra támaszkodva, ami csökkenti a karosszéria oldalirányú dőlését dinamikus vezetési stílusban egy kanyarszakaszban.

Az új modell motorkínálata négy benzines és két dízelmotorból áll. A legkisebb egység üzemi térfogata 1,4 liter, teljesítménye 80 LE, ezt követi az 1,6 literes és 100 lóerős motor, az új 1,6 literes motor pedig 115 lóerős és a Twin Independent Variable Camshaft Technologia (a szelep nyitási idejének megváltoztatására szolgáló rendszer a különböző fordulatszám-üzemmódokban növeli a hengerek feltöltésének hatékonyságát és segít a jobb nyomatékjellemzők elérésében, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást), és az egységek választékát a benzin koronázza meg motor kétliteres üzemi térfogattal és 145 lóerős teljesítménnyel.

A dízelmotorok a PSA Peugeot-Citroën közös fejlesztésének termékei, teljesítményük 109 és 136 LE. Opcionálisan mindkét motor elérhető lesz részecskeszűrővel, amely üzemanyag-adalékanyagot tartalmaz, hogy megfeleljen az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványoknak.

A Ford modellek hagyományos Trend, Sport és Ghia belső vonalait a jövőben a Titanium csúcsteljesítmény egészíti ki. A Ford egyelőre csak az új modell áráról hallgat, de úgy gondoljuk, hogy a "jegyzések" a hagyományos szinten maradnak, csak a Golf és az Astra árai alatt, ami azt jelenti, hogy a legtöbb európai piacon a Focus II. 15 000 eurós összegtől minimálisan eltérõ árral kezdje.

Érdekesen és ígéretesen hangzik. És miért nem annak bizonyítékaként, hogy egy előadás legérdekesebb szereplői is előkerülhetnek a mise-en-scénából...

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Minden jó dolog hármasban jön össze

Az autók kompakt kategóriája pillanatnyilag könnyen felveheti a versenyt az őszi zöldséges bódékkal a kínált áruk mennyiségében és változatosságában