Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
Nézze meg, mit írt az Bulgaria 20 évvel ezelőt magazin online de piese auto.
Minden jó dolog hármasban jön össze. Riválisai – a VW és az Opel – után most a Ford is bemutatja új képviselőjét a kompakt kategóriában. A Focus új generációjának megjelenése határozottan nem nevezhető meglepőnek - a főbb pontokat az új modell méretének és belső tulajdonságainak növekedésében kell keresni.
Az autók kompakt kategóriája pillanatnyilag könnyen felveheti a versenyt az őszi zöldséges bódékkal a kínált áruk mennyiségében és változatosságában... Ezt a bőséget jobban szemügyre véve azonban a gyümölcsök között könnyen megtalálható a kevés bestseller. és zöldségek, amelyekre az egész üzlet épül a bódé tulajdonosának. A többi csak hozzájárul a vásárló szemének ínycsiklandó színes szín kialakításához.. Parbriz.
Az európai autópiac ezen szegmensében az ismert kompakt kasszasikerek, a VW Golf és az Opel Astra játsszák a meghatározó szerepet, míg a többiek színes mise-en-scene kialakításáról gondoskodnak. Az első generációs Ford Focus volt az egyik másodlagos karakter ebben a teljesítményben, és eredeti dizájnjával és tökéletes közúti dinamikus futóművével alulértékeltnek számított. A második kiadás készítőinek szándéka, hogy a tömegfogyasztók számára vonzóbb ajánlatot tegyenek a kompakt európai étlapon.
Ezt a feladatot minden bizonnyal megkönnyíti mind az első generáció világszerte elért jelentős sikerei (1998-as bevezetése óta négymillió Ford Focus kelt el), mind pedig az a tény, hogy a piacon debütáló Focus II műszaki platformja -November, már komoly potenciált mutatott be a Ford C-Maxban, a Volvo S40/V50-ben és a Mazda 3-ban.
A Focusnál nem lesznek jelentős stílusbeli változások
A modell kezdettől fogva ötajtós és háromajtós ferdehátú változatban lesz elérhető, a spanyol valenciai gyárban gyártott Turnier kombi változat pedig később jelenik meg. A jövőre várhatóan piacra kerülő szedán változat Spanyolországban is lekerül a szállítószalagokról. Elődjéhez hasonlóan a Focus II is igazi "publicista" lesz, és a világ több mint 80 piacán lesz elérhető.
A Ford cég számára rendkívül fontos új modellt meglehetősen óvatosan és körültekintően fejlesztették ki mind a stílus, mind a műszaki alapok tekintetében – hiányoznak az olyan lenyűgöző tervezési változtatások és műszaki újítások, mint az Opel Astra. Az igaz, hogy a karosszéria eleje és hátulja újszerű formát kapott, de a korábbi modellel való hasonlóságok annyira meggyőzőek, hogy teljesen kizárják az egybeesés lehetőségét. A legszembetűnőbb és legszembeötlőbb elemek közé tartoznak a sárvédők domború ívei, amelyek már ismerősek a Mondeo, Fiesta, Fusion és S-Mach stílusából.
Az erősen lejtős tetővonal hátul a Focus II-t a sportkupéra jellemző eleganciával ruházza fel, és kiemeli általános dinamikus megjelenését. A modell első generációjához hasonlóan az a döntés, hogy a hátsó üveget a magas bal és jobb hátsó lámpablokkban „keretezzük”. Az új Focus külső és belső összbenyomása a masszívság, a stabilitás és az erősség – ezt a szubjektív érzést a Ford mérnökei tovább erősítik azzal az ígérettel, hogy a második generációs modell karosszériája a leginkább csavarodásálló ebben. autó osztály. Az a tény, hogy a legelső kiadás egyfajta etalon lett ebből a szempontból, teljes mértékben megmagyarázza, miért maradt meg ez a jól bevált szerkezeti koncepció a Focus II-ben is. Komoly méretnövekedést tapasztalt azonban, amivel az új Ford modell is megadja magát az osztályban zajló gyorsulásnak. Külső hossza (4,34 m) és tengelytávja (2,64 m) megegyezik a C-Machével, de nagyobb, mint a Golf V-é. A szélesség (1,84 m), magasság (1,45 m), az első ill. a hátsó lábnyomok (elöl 1535, hátul 1531 mm) is megnőttek, így az új Focus meglehetősen nagy autóvá vált, csodálatosan illusztrálva a „kompakt osztály” koncepciójának nyújthatóságát…
A nagy méretek több helyet jelentenek – nem csak az utasoknak, hanem a csomagtérnek is, amely a Focus II-ben 385 literes rekordtérfogatnak örvend ebben az osztályban. A vezető kényelmesen és biztonságosan ül a szépen elrendezett műszerfal mögött, amelynek anyagai és kivitelezési szintje jelzi a Ford minőségi fejlődését. Összességében a belső tér érezhető "finomhangoláson" esett át az előző modellhez képest, és sokkal értékesebb benyomást kelt.
Az autó megnövekedett méretei azonban nem csak pozitív eredményeket hoznak - a Focus II projekt fejlesztési vezetője, Gunnar Herrmann szerint a modell első prototípusainak közúti viselkedése sok problémát okozott csapatának. szakemberek, mivel ez nagyon eltért a kívánt rendkívül magas szinttől. A futómű-frissítésben végzett célzott beavatkozásoknak köszönhetően azonban az új Focus hozzáállása a kívánt irányba került, és az autó valóban dicsőségére tesz szert alkotóinak, az aktív közúti viselkedés és a nagyon jó kényelem figyelemre méltó kombinációját kínálva. Ennek az összetett kombinációnak az eléréséhez szükség volt a hajtásláncot a karosszériától további váz és rugalmas párnák segítségével elkülöníteni, az elülső szerkezetet pedig egy kereszttartó hozzáadásával tovább erősíteni, kanyarstabilitást biztosítva.
Az új Focus előnyei között meg kell említeni a nagyon jó zajcsökkentő intézkedéseket - a vastagabb oldalablakok, a dupla ajtótömítések és a karosszéria aerodinamikájának finom változtatásai szinte teljesen elszigetelik az utasteret a beáramló levegő okozta zajoktól. áramlás, a futómű működése és a gumik érintkezése az útfelülettel. Ezen erőfeszítések eredményeként az új Focus 100 kilogrammal nehezebb elődjénél, de közel 20%-kal halkabb is – ez komoly alap a Ford azon törekvésének megvalósításához, hogy a kompakt osztályban ebből a szempontból is vezető pozíciót foglaljon el. .
Általánosságban elmondható, hogy a hátsó tengely kerekeinek komplex, független, többlengőkaros felfüggesztésének sémája a hosszgerendákkal megmaradt az előző modellből, de a Focus II-ben a sportos Focus RS-ből ismerős, dupla csuklós keresztirányú stabilizátorra támaszkodva, ami csökkenti a karosszéria oldalirányú dőlését dinamikus vezetési stílusban egy kanyarszakaszban.
Az új modell motorkínálata négy benzines és két dízelmotorból áll. A legkisebb egység üzemi térfogata 1,4 liter, teljesítménye 80 LE, ezt követi az 1,6 literes és 100 lóerős motor, az új 1,6 literes motor pedig 115 lóerős és a Twin Independent Variable Camshaft Technologia (a szelep nyitási idejének megváltoztatására szolgáló rendszer a különböző fordulatszám-üzemmódokban növeli a hengerek feltöltésének hatékonyságát és segít a jobb nyomatékjellemzők elérésében, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást), és az egységek választékát a benzin koronázza meg motor kétliteres üzemi térfogattal és 145 lóerős teljesítménnyel.
A dízelmotorok a PSA Peugeot-Citroën közös fejlesztésének termékei, teljesítményük 109 és 136 LE. Opcionálisan mindkét motor elérhető lesz részecskeszűrővel, amely üzemanyag-adalékanyagot tartalmaz, hogy megfeleljen az Euro 4 károsanyag-kibocsátási szabványoknak.
A Ford modellek hagyományos Trend, Sport és Ghia belső vonalait a jövőben a Titanium csúcsteljesítmény egészíti ki. A Ford egyelőre csak az új modell áráról hallgat, de úgy gondoljuk, hogy a "jegyzések" a hagyományos szinten maradnak, csak a Golf és az Astra árai alatt, ami azt jelenti, hogy a legtöbb európai piacon a Focus II. 15 000 eurós összegtől minimálisan eltérõ árral kezdje.
Érdekesen és ígéretesen hangzik. És miért nem annak bizonyítékaként, hogy egy előadás legérdekesebb szereplői is előkerülhetnek a mise-en-scénából...
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-14 - Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
- 2024-11-07 - Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések