89 kilométer futás elég?
A hosszú távú tesztek időközi eredménye parbriz.

ELEKTROMOS maratonfutónk öregszik és ez a kilométereken is látszik: az eredeti akkumulátor 18,8 kWh kapacitással. (nettó) most már csak 89 elektromos kilométer hatótávolságot tesz lehetővé teljesen feltöltött állapotban. Ez a berlini Brandenburgi kaputól Potsdamig és vissza tartó távolságnak felel meg, ami után újra fel kell tölteni. Ez nem 100 kilométer futásteljesítmény, lehetséges, hogy ez az autó beválik neked? Talán. Számos vezetési profil létezik, amelyekhez az autó megfelel. Persze csak bizonyos feltételek mellett. Először is: mindig szem előtt kell tartania a legközelebbi töltőállomást. Másodszor: ismernie kell az akkumulátorjelzőt. Miért? Az első néhány kilométeren a hátralévő hatótáv alig csökken, majd gyorsan leesik a középtartományban 70 és 40 százalék között, és az alsó tartományban ismét pontos, ha komolyra fordulnak a dolgok. Ez a legfontosabb: ha már csak néhány kilométer van hátra, bízhat az autóban! Ezt tisztáztuk, és mivel az akkumulátorkapacitás pontosan megtervezhető, nem csak városi vezetés közben bízom magamban, ahol minden kanyarban szó szerint tölthetek. Ehelyett bátran az autópálya felé terelem a kis futásteljesítményű autót, ahol 70 kilométer után gyorstöltő állomás vár. Ambícióm: a hatótávolság-növelő nélkül vezetni. És tényleg működik, még 15 kilométert tudnék menni. 20 perc töltés, vagyis egy kávé és egy kanyarban séta után készen áll az i3 a következő 90 kilométerre. Az i3 még éjszaka is országúton és bekapcsolt távolsági fényszóró mellett is jól kezelhető. Télen érdemes egy kis takarót magunkkal vinni, mert nem működik az ülésfűtés. Mindennapi használatra alkalmas autó? igent mondok. Felmerül a kérdés, hogy mi lesz ezután, mert az akkumulátor idővel nem javul. „Vezessen tovább” – tanácsolja Wieland Bruch, a BMW kedves szóvivője az elektromos mobilitásért. Az akkumulátor cseréje túl drága lenne, és csak körülbelül 140 kilométeres hatótávot állítana vissza. Nem éri meg, nem sokkal több, mint most. Számomra is világos: az i3 még nincs kész.
+ tíz éves és sok ember vezette? Nem mutatja a korát.
- Mínusz? A merev futás a vékony kerekekkel, nincs más kifogásom ezzel az autóval szemben.
BMW i3 REX
KEZDÉS 2014. március 6
ÁR EXTRAKAL 46502 euró
EDDIG 155 486 km-t TETTÜNK meg
TESZT FOGYASZTÁS 17,3 kWh/100 km
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: a furcsa kupé Brazíliából
- 2025-02-17 - Aion V - a kínai nép autója
- 2025-02-15 - A Peugeot 325 LE-s és 4x4-es családi SUV-t dob piacra
- 2025-02-14 - A németek tartózkodnak az új autók vásárlásától
- 2025-02-13 - 40 éve annak a Renault-nak a premierje óta, amely veszélyt jelentett a Ferrarira és a Porschére
- 2025-02-12 - A Volkswagen első terepjárója fél évszázaddal ezelőtt készült
- 2025-02-10 - A Renault új korszakot nyit az elektromos kishaszonjárművekkel
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: az elfeledett olasz-amerikai V8-as legenda
- 2025-02-07 - Európában az autók 1,8 százaléka elektromos
- 2025-02-06 - Renault 21: az 1980-as évek divatjának erős visszhangja
