Aion V - a kínai nép autója
A VW ID.4 vagy a Renault Scenic 4,61 méter hosszú vetélytársa a kissé furcsa "Aion V" nevet viseli, és ugyanúgy néz ki. Van valami a Mercedes EQB izmos megjelenésében és a Volvo XC40 skandináv egyszerűségében – de semmi sem tűnik ki a kompakt terepjárók tömegéből. Ha egyszer elbújik a sarkon, elfelejted curea transmisie cu caneluri gates pret.

Az utasok számára azonban a dolgok egy kicsit másképp néznek ki. A 2,75 méteres tengelytávval a hátsó ülés bőséges lábteret kínál, ami ebben az osztályban még elektromos járművek platformján is ritka. A sofőr pedig az ID.4-et jelző pilótafülkében ül, mint korlátozott ergonómiával rendelkező digitális amatőr.
Nem véletlenül kapott helyet a középkonzolon egy XXL-es képernyő, a kormány mögött pedig egy második kijelző, amely impozánsabb és több információt nyújt, mint az ID modellek. Magasra és előre szerelve pedig redundánssá teszi a Head-up kijelzőt, amire Guangzhou (egyelőre) amúgy sem tud választ.
Azonban bevetettek egy valószínűleg csak Kínában létező trükköt: míg az európaiak és az amerikaiak csak a langyos és az enyhén hűtöttek között tudnak különbséget tenni a légkondicionált üléseikben, addig az Aion V első ülései közötti fűthető rekesz mínusz 18-tól plusz 50 fokig tartja a hőmérsékletet. Így a hideg kávé latte nyáron jéghideg marad, az elvitelre szánt burger pedig forrón érkezik az asztalra.
Aion V 70 000 BGN alatt.
Másrészt a hajtáslánca és mindenekelőtt az akkumulátorai több mint versenyképesek – különösen, ha az ára jóval 70 000 BGN alatt kezdődik. Az elülső villanymotor 204 vagy 224 LE-t mozgósít. és legalább 180 km/h-s maximális sebességet tesz lehetővé, az autó padlójában lévő akkumulátorban pedig 75 kWh kapacitású lítium-ion cellák találhatók. és akár 521 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
- 2025-02-20 - A parkolóhelyekért folytatott háború sötét krónikája Szófiában: a levágott gumiktól a halálokig
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: a furcsa kupé Brazíliából
- 2025-02-15 - A Peugeot 325 LE-s és 4x4-es családi SUV-t dob piacra
- 2025-02-14 - A németek tartózkodnak az új autók vásárlásától
- 2025-02-13 - 40 éve annak a Renault-nak a premierje óta, amely veszélyt jelentett a Ferrarira és a Porschére
- 2025-02-12 - A Volkswagen első terepjárója fél évszázaddal ezelőtt készült
- 2025-02-11 - 89 kilométer futás elég?
- 2025-02-10 - A Renault új korszakot nyit az elektromos kishaszonjárművekkel
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: az elfeledett olasz-amerikai V8-as legenda
- 2025-02-07 - Európában az autók 1,8 százaléka elektromos
