A németek tartózkodnak az új autók vásárlásától
Németországban a használtautó-eladások januárban 6,9 százalékkal nőttek az előző év azonos hónapjához képest. Nem meglepő, hogy az év első hónapja mindig szignifikánsan erősebb, mint az előző év decembere – vagyis az a 26,2%-os plusz, amelyet a KBA az előző hónaphoz képest növekedésként közöl, csak formalitás. Az új autók piaca továbbra is gyenge: -2,8% az előző év azonos hónapjához képest és -7,6% decemberhez képest supapa egr pierburg pret.

De merre tart a németországi használtautó-piac? 2025 nem lesz könnyű év az egész autóipar számára. A vámokkal, jövedéki adókkal és az ország politikai térképének változásaival kapcsolatos bizonytalanság arra készteti az embereket, hogy vásárlás helyett tartózkodjanak a vásárlástól. Ha a fogyasztók végül a vásárlás mellett döntenek, azt elsősorban a használtautó-piacon teszik, mert ott sokkal könnyebben találnak megoldást a megfizethető mobilitásra, mint az újautó-piacon.
Az újautó-kereskedők egyre többet kezdenek "játszani" a használt autókkal. A DAT Report 2025 tanulmányában azt találtuk, hogy a használt autók piaci részesedése összességében ismét nőtt, áraik változatlanok maradtak – pl. Nagy kedvezmények csak nagyon ritka esetekben érhetők el. 2024 vége felé még a kedvezmény mértékében is enyhe csökkenés következett be a legutóbbi ajánlati árhoz képest. Ez vonatkozik általában minden típusú hajtásra és különösen az elektromos modellekre. Konkrétan használt elektromos járművekre esetenként még kisebb kedvezmény jár, mint a belsőégésű motoros autóknál. Valószínű, hogy a kereskedők az ilyen típusú járművek árait közvetlenebbül a piaci helyzethez igazították.
A KBA adataiból tudjuk, hogy 2024-ben Németországban valamivel több használt elektromos autót adtak el, mint újat. Ha a vásárlók ezt a típusú meghajtót választják, általában hajlandóak kifizetni az érte kínált árat.
És visszatérve a KBA adataihoz: a SUV- és az off-road-szegmens továbbra is nagyon népszerű – csak januárban ezek adták az összes új autó regisztrációjának 44 százalékát. Nagyon komoly a kereslet a SUV-k iránt a használt piacon is. Saját DAT-szegmentációnk egy kicsit részletesebb, mint a KBA-é, és lehetővé tette számunkra, hogy megállapítsuk, hogy a SUV-k használt autóként való népszerűsége ellenére maradványértékük nem sokkal marad el a többi szegmensétől. A múltban pedig a SUV-k maradványértékei mindig magasabbak voltak, mint a klasszikus szegmensek (pl. C).
- 2025-02-20 - A parkolóhelyekért folytatott háború sötét krónikája Szófiában: a levágott gumiktól a halálokig
- 2025-02-18 - Volkswagen Karmann Ghia TC 145: a furcsa kupé Brazíliából
- 2025-02-17 - Aion V - a kínai nép autója
- 2025-02-15 - A Peugeot 325 LE-s és 4x4-es családi SUV-t dob piacra
- 2025-02-13 - 40 éve annak a Renault-nak a premierje óta, amely veszélyt jelentett a Ferrarira és a Porschére
- 2025-02-12 - A Volkswagen első terepjárója fél évszázaddal ezelőtt készült
- 2025-02-11 - 89 kilométer futás elég?
- 2025-02-10 - A Renault új korszakot nyit az elektromos kishaszonjárművekkel
- 2025-02-08 - De Tomaso Pantera L: az elfeledett olasz-amerikai V8-as legenda
- 2025-02-07 - Európában az autók 1,8 százaléka elektromos
