A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
A C3 Aircross tavaly júniusi hivatalos bemutatását követően a Citroën a C5 Aircross Concept világpremierjével megerősíti piaci jelenlétét a SUV-szegmensben. Ez tükrözi a márka elképzelését a jövőbeli sorozatgyártású SUV potenciális formáiról és tartalmáról a C szegmensben. Ebből a szempontból a C5 Aircross Concept újabb visszaigazolása a márka dinamikus lendületének a teljes megújulás folyamatában, valamint annak, hogy az egyes piaci szegmensek egyéni elvárásainak megfelelő modellpalettát kínál. Konkrét esetben – intelligens megoldást kínálni azoknak a vásárlóknak, akik megfizethető SUV-modellt keresnek, jellegzetes karakterrel, tágas belsővel, kényelemmel, valamint a családi használatra megkövetelt magas szintű praktikum és funkcionalitás mellett. Úgy tűnik, hogy az új koncepció kidolgozása is alátámasztja a Citroën azon kinyilvánított törekvését, hogy a modern fogyasztók számára megfelelő jelen legyen ezen a kulcsfontosságú piaci területen Bieleta directie cap de bara Meyle.
A Stellantis Group STLA Medium platformjának technológiai alapjain megalkotott C5 Aircross Concept egy többenergiás hajtáskoncepcióval és erőteljes kiállással, tele erővel és karakterrel. Testformái egy masszív és izmos tömbre emlékeztetnek, szerves harmóniában faragtak, és az optimális aerodinamikára törekszenek. Értelemszerűen és a gyakorlatban is az SUV-modellek formái, arányai és méretei aerodinamikai szempontból nem túl kedvezőek, de az új modell tervezői számos intelligens „trükköt” alkalmaztak, hogy csökkentsék azok negatív hatását. A karosszéria masszív, testes térfogata sima felületekkel párosul, magassága korlátozott, a hátsó túlnyúlás pedig megnyúlt. Az eleje lenyűgöz az alacsonyan dőlt motorburkolattal, míg a tetővonal hátrafelé ereszkedik és a közel függőleges csomagtérfedél. Az ívelt karosszériaformákat a hátsó oldalablakok területén aerodinamikai elemek kísérik, a Citroën Light Wings stílusú hátsó lámpákat pedig úgy alakították és integrálták, hogy optimálisan irányítsák a légáramlást. Általánosságban elmondható, hogy a tervezés eltávolított mindent, ami felesleges, a hasznos javára
és a lényeges, miközben hangsúlyozzák a márka új identitását és modern szellemiségét. A 4,65 méteres hosszával a koncepciómodell példátlan arányaival tűnik ki, amelyek a belső tér bőségére utalnak. A C5 Aircross Concept nyugodt utazást és a teljes kapcsolódás érzését ígéri, hogy elkísérje a családokat színes és változatos mindennapjaikban.
Izmos és dinamikus SUV modell, amely megerősíti a márka ambícióit
Az erősen vitatott és egyre egységesebb SUV-piac hátterében a Citroën merész lépést tesz, és új perspektívát mutat a formatervezés és a dinamika terén a C5 Aircross koncepciójával. A modell homogén, sűrű térfogatot mutat, amely nagy belső teret ígér, és hangsúlyozza az általános sziluett egyszerű filozófiáját. Az új megoldás az elülső rész függőlegesen elhelyezett formáival szervesen integrálja az új Citroën emblémát, és erőt és egyenletes harmóniát sugároz.
Így a C5 Aircross Concept elszakad a jelenlegi trendektől a lágy és lekerekített stílus felé, és egy sokkal masszívabb és komolyabb SUV formáit veszi fel. Ily módon a dizájn megerősíti a márka új stílusfilozófiáját, és magabiztos jelenlétet demonstrál, amelyet az eredeti karosszériaarányok támogatnak. Építészetében az 1,66 méteres magasság és a 4,65 méteres hosszúság (+15 centiméter a jelenlegi C5 Aircrosshoz képest), a karcsú vonalak és a sárvédők területén energikus "vállak" egyesül, amelyek kiemelik a modell atletikusságát. . Ezt az erőteljes és vonzó arányegyensúlyt modern, izmos térfogatok és olyan dizájn egészíti ki, amely megkülönbözteti a koncepciómodellt e piaci szegmens többi képviselőjétől.
Az elülső sziluett szilárdan ül az első és a hátsó tengely kiszélesedett nyomvonalain, a már említett markáns „vállak” kíséretében – ez szilárd alapot az erőteljes kiálláshoz és a dinamikus jelenléthez az úton. Ugyanakkor a hatalmas térfogatok bőséges belső térről árulkodnak, és egyértelműen jelzik, hogy ez egy családi autó. A karosszéria oldalvonala viszont határozott mozgásérzetet kelt elölről hátrafelé a két feszített műanyag felület közé szorított él dinamikus vonalán keresztül, amely fokozatosan visszahajlik, és vizuálisan "nyomja" a karosszériát a hátsó kerekekre, fokozva ezzel. a stabilitás érzése. Ez a megoldás egyfajta gerinceként hat a tagadhatatlanul elegáns dizájnnak, amely feszültséget, energiát és a felesleges díszítések tudatos elutasítását árasztja.
A hangsúlyos függőleges hátsó profil azonnali nagy raktér benyomást kelt. Az első ajtók enyhe bemélyedése pedig segít megőrizni az általános grafikai egyensúlyt, és lehetővé teszi a dizájn függőleges körvonalazását, követve a Citroën legújabb fejlesztései mögött meghúzódó filozófiát. Ezt a megközelítést tükrözi a C5 Aircross Concept elülső ajtaján és elején található függőleges színes klipek is – igazi családi jel, játékos kacsintás formájában a C3 és C3 Aircross számára.
A lámpák grafikája, mint az innovatív design szimbóluma
Az elülső részben a márka legújabb modelljeire jellemző három elemből álló új fénygrafika kelt erős benyomást - keskeny világos szegmensek, amelyek átható tekintet érzetét keltik és erősítik a test szélességének érzetét. A fényblokk is hozzájárul
a modell presztízsesebb státuszáért a modern stílus, technológia és karakter kombinációjával. A sima, izmos formák a sárvédők és az első burkolat kialakításában pedig kellemes kontrasztot alkotnak a technokrata stílussal a hűtőrács és a fényszórók elrendezésében.
Hátul a csomagtérajtó fekete csíkjának magasabb pozícióját használják, ami további vizuális szélességet és hiteles megjelenést biztosít. A háromkomponensű fénygrafika szellemiségét megtartva a tervezők új, modellspecifikus módon, lenyűgöző architektúrával értelmezték – a fényelemek közül kettő elválik az oldalsó díszléctől, és úgy tűnik, mintha ketten lebegnének a térben. uszonyok a test oldalán. Az elemeknek ezt az elrendezését és elrendezését Citroën Light Wings-nek hívják. Az eredeti megjelenésen túl a jó aerodinamika elérését is segíti azáltal, hogy optimálisan irányítja a komplex légáramlásokat ezen a testrészen.
Maximálisan hatékony formák
A C5 Aircross Concept áramvonalas karosszériaformái nem véletlenek – a magas aerodinamikai hatékonyságra való törekvés vezérelve a stúdió kialakításában. Alkotói azt a feladatot tűzték ki maguk elé, hogy leküzdjék ezt a kihívást – azt a korlátot, amelyet a hagyományos SUV-modellek formája, arányai és elrendezése szab az aerodinamikai jellemzőik javítására. Ennek eredményeként a C5 Aircross Concept úgy lett megtervezve, hogy optimalizálja a formatervezés aerodinamikai hatékonyságát és esztétikai tulajdonságait. A koncepciómodell minden részletét gondosan átgondolták és kiértékelték e végső cél elérése érdekében – anélkül, hogy az autó identitását vagy a hasznos belső teret veszélyeztetnénk. A mérnökök és tervezők végül megközelítőleg 30 kilométerrel nagyobb autonóm elektromos hatótávot tudtak elérni, mint a jelenlegi C5 Aircross autópályán.
A karosszéria elülső részének kialakítása sima és nem feltűnő, a motorburkolat elülső része kissé lejjebb van és süllyesztett, hogy megkönnyítse a légáramlás áthaladását. A térfogatok teljesek és harmonikusak, a vonalak megszakítása nélkül, a C5 Aircross koncepció karosszériája pedig tökéletesen kiegyensúlyozott az aerodinamikai áramvonalasság tekintetében. A 4,65 méteres teljes hosszával az autó elegáns, megnyújtott hátsó túlnyúlással és 1,66 méteres magasságban korlátozott magassággal, ami lehetővé teszi a szembejövő légáram teljes hosszában történő optimális irányítását.
Hátul is speciális intézkedéseket hoztak az aerodinamikai teljesítmény javítására. A tető simán dől hátra, az utastér mennyezete a felső részén ívelt. Az inspiráció, amelyet a tervezők a technológia és az elektronikai eszközök világából merítettek, különösen nyilvánvaló a hűtés és szellőzés megközelítésében. A tető hátsó oldalsó oszlopain található dombornyomott csíkok szintén segítik a légáramlás irányítását a karosszéria ezen részén.
Az integrált Citroën Light Wings hátsó lámpák is a mérnökök és a tervezők ezen a területen végzett munkáját tükrözik. A fénygrafika sajátos "bordáit" ebbe a váratlan helyzetbe húzva a koncepciómodell alkotóinak sikerült jelentősen megváltoztatniuk az aerodinamikát ezen a nagyon fontos részen, és megőrizték mind az utas-, mind a csomagtér térfogatát, valamint a a lehető legjobb racionalizálás. A lámpák kialakítása egyesíti a szabad zónákat és a főtestből kifejezetten kiálló bordákat, amelyek nagyon jó alapot teremtenek a magas aerodinamikai hatásfok elérésére.
A jó aerodinamika másik nagyon fontos szempontja a légellenállás csökkentése az autó mögötti légáramlás örvénylő hatásának korlátozásával. Ezek az örvények negatív hatással vannak a mozgásra, és természetes akadályt jelentenek a hosszú autonóm hatótáv elérésében. A C5 Aircross Conceptben a hátsó lökhárító felé ívelt térfogatot úgy alakítják ki, hogy a menetsebességtől függően az örvényterület felé irányított légáramlás részben megfordíthassa a légellenállási trendet és pozitív előre tolóerőt hozzon létre. Az aerodinamikai hatékonyság javítása érdekében a tetőfelületet is bemélyítették, a karosszéria más részein pedig szárnyak és csatornák találhatók, tovább javítva a koncepciómodell aerodinamikai teljesítményét.
A Citroën most először mutat be STLA Medium platformon futó modellt.
A Citroën modellkínálata az európai piacokon modern technológiai platformokra épül, pontosan a különböző piaci szegmensek követelményeihez szabva. Az új C3 és C3 Aircross a Smart Car platformot használja, amely a magas európai szabványokhoz igazodik, és olyan vezetőtámogató és kapcsolódási rendszerekkel van felszerelve, amelyek képesek megfelelni a vásárlók elvárásainak ebben a szegmensben. A C5 Aircross Concept ezzel szemben egyfajta SUV-modell előhírnöke, amely a Citroën kínálatában először alkalmazza az új STLA-Medium platformot. A leendő modell különböző hajtástípusokat (belső égésű motorokat, hibrid rendszereket és 100%-ban elektromos hajtást) használ majd, és képes lesz alkalmazkodni ezen a piaci szegmensben a vásárlók széles körének igényeihez és felhasználási területeihez. Ez a fejlett technológiai platform lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy számos vezetőtámogató rendszer, valamint a kommunikációs kapcsolat és az infotainment rendszerek legújabb formái előnyeit élvezhessék. A platform emellett kiváló rugalmasságot tud majd kínálni a belső tér méreteinek és térfogatának átalakítása tekintetében, így ideális építészek és tervezők számára. Hosszú tengelytávjával a C5 Aircross Concept ideális családi használatra is, bőséges helyet biztosítva öt személy számára.
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések