A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
A Scorpio az egyik legnagyobb kihívást jelentő és legizgalmasabb projekttel ünnepli évfordulóját – az új Abarth 600e-vel, amely az eddigi legerősebb Abarth 280 LE-vel. és 0-ról 100-ra gyorsul 5,85 másodperc alatt Caseta directie Spidan.
Ez a forradalmi modell egy kihívásokkal teli projekt eredménye, amelyben nemcsak az Abarth szakértői, hanem a Stellantis Motorsport mérnökeinek szakértelme is részt vett. Együtt fejlesztettek ki egy korszerű sport BEV platformot – a Perfo eCMP-t, ahol a technológia transzfer megtörténik, és megszületett az új Abarth 600e.
Egy ördögi autó, teljesen felszerelve, hogy rendkívüli vezetési élményt és teljesítményt nyújtson, valamint a védjegyének számító erőt és hatástalanító agressziót. Magával ragadó „gonosz” lényege az izmos külsőben és a nagy alapterületen, a széles felnikben, az aerodinamikus hátsó légterelőben és az agresszív, mégis sportos belső térben mutatkozik meg. A Michelin, a Sabelt, a JTEKT Torsen és az Alcon versenyszakértőivel együtt az Abarth számos körülmény között tanulmányozta és tesztelte a legmegfelelőbb megoldásokat az eddigi legerősebb Abarth tökéletes kombinációjának kialakításához.
A Stellantis Motorsporttal együttműködésben kifejlesztett új modell fontos lépést jelent az Abarth számára, mivel új mércét állít fel az elektromos hot-hatch-ek és a sportos stílus és a városi autók villamosításával kombinálva versenyjellegének köszönhetően.
A Scorpion két változatával – a sportos Abarth 600e Turismóval és a korlátozott Scorpionissima sorozattal, amely 1949 példányban kapható – minden vezetési körülmény között izgalmas élményt kínál a sofőröknek – ezzel tisztelegve a márka alapítási éve előtt.
Holnaptól az eddigi legerősebb Abarth mindkét változatban – az új Abarth 600e Turismo és a Scorpionsima modellben – rendelhető lesz a főbb európai országokban.
Úgy tervezték, hogy a legerősebb Abarth legyen
Az ok, amiért az új Abarth modell a legerősebb, mégis az autó belsejében rejlik néhány kulcselemben. Ezek közül a "rejtett" alkatrészek közül az autó dobogó szíve az Abarth villanymotor, amely házon belüli fejlesztés. A modell messze felülmúlja a meglévő elektromos hot hatch teljesítményét, hiszen 207 kW-os és 280 LE-s motorral szerelték fel. – az Abarth autók valaha elért legnagyobb teljesítménye. A villanymotort a FORMULA E próbapadon, valódi pályaszimulátorral tesztelték. Ezenkívül a Scorpionissima 0-tól 100-ig 5,85 másodperc alatt, a Turismo pedig 0-tól 100-ig körülbelül 6,24 másodperc alatt gyors és érzékeny bármilyen terepen. A nagyobb teljesítmény érdekében ez a szörnyeteg autó 345 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, és korlátozott, 200 km/h-s végsebességet is elérhet akár 334 km-es akkumulátor-hatótávval (WLTP kombinált ciklus), a felszerelt gumik típusától függően.
Az új Abarth 600e mindkét változata három vezetési móddal van felszerelve. A Turismo üzemmód simább gyorsulást és 110 kW teljesítményt biztosít az Abarth 600e Turismo esetében, 140 kW teljesítményt a Scorponissima esetében, 300 Nm nyomatékkal kombinálva a szórakoztató és hatékony vezetést 150 km/h-ra korlátozott végsebesség mellett. Ez a konfiguráció tartalmazza a sportgáz-kalibrálást, a sportkormányzás kalibrálását és a szabványos ESP-kalibrálást is. E tulajdonságok mellett a második vezetési mód, a Scorpion Street a Turismo modellhez 150 kW-ot, a Scorponissima esetében pedig 170 kW-ot kínál 345 Nm nyomatékkal és 180 km/h-ra korlátozott végsebességgel. A harmadik mód, a Scorpion Track agresszív gázkar-kalibrációt, sportosabb kezelhetőséget és "szórakoztató" ESP-beállításokat tartalmaz. A Scorpion Track konfiguráció az Abarth a legszórakoztatóbb módja, a legnagyobb teljesítménnyel, 200 km/h végsebességgel, 345 Nm nyomatékkal és nagyobb, 207 kW (280 LE) teljesítménnyel az Abarth 600e Scorpionsima és 175 esetében. kW (240 LE) a Turismo változathoz.
Abarth 600e – az Abarth és a Stellantis Motorsport versenyzési know-how-jából született
Az új Abarth 600e azon motorsport-szakértők által kifejlesztett versenyzési know-how eredménye, akikkel az Abarth együtt dolgozott ebben a kihívásokkal teli projektben. Az Abarth és a Michelin 2021-ben kezdett együttműködni, közvetlenül a specifikációk elkészítése után. Az elvárt természetes sportos karakter közvetítésének vágya mellett figyelmet fordítottak a gumik biztonságára, várható élettartamára és energetikai jellemzőire is. Az optimalizált gumikeveréknek és a különleges architektúrának köszönhetően a MICHELIN Pilot Sport EV abroncsokat úgy tervezték, hogy megfeleljenek az Abarth 600e által biztosított 280 LE-nek, miközben kiváló tapadást biztosítanak ennek a sportos SUV-nak, száraz és vizes úton egyaránt.
Az Alconnal közösen kifejlesztett fékek a versenyzés világából származnak, nagyobb felülettel rendelkeznek, és a négydugattyús monoblokk féknyeregnek köszönhetően stabilitást és hőszabályozást biztosítanak. Az Alcon szakértelmének különleges hozzájárulása az új Abarth 600e-t tökéletessé teszi azok számára, akik izgalmas vezetési élményt keresnek a versenypályától a normál közúti forgalomig. Ami a fékezést és a sebességet illeti, az Abarth továbbra is meglepi közösségét, mivel a márka szakértői a nagyobb teljesítmény és a megállási stabilitás célját követték az Abarth 600e-hez igazított 380 mm-es Alcon fékekkel és féknyergekkel a hihetetlen eredmények érdekében.
Ezenkívül az új Abarth 600e a JTEKT Torsen mechanikus, korlátozott csúszású differenciálművével rendelkezik, amely jobb röppályát, jobb kezelhetőséget, kiváló kanyartartást és csúszós körülmények között is biztonságot nyújt. Az Abarth és a JTEKT Torsen szakértelmének kombinációja ezt az új autót még egyedibbé és versenyképesebbé teszi. A korlátozott csúszású differenciálmű további nyomatékot biztosít a külső keréknek, az autó kezelhetőségét pedig javítja a reteszelés, amely gyorsításkor eléri a 36%-ot, fékezéskor pedig a 34%-ot. A pályán szerzett know-how-jukkal az Abarth és a Stellantis Motorsport versenyszakértői különös figyelmet fordítottak néhány kulcsfontosságú elemre, hogy sikeressé tegyék ezt az elektromos autókkal kapcsolatos kihívást jelentő projektet. Növelték a felfüggesztés merevségét, és egy hátsó stabilizátorrúddal erősítették meg az alvázat.
Az Abarth 600e hűtőrendszere nagy kapacitású hűtőfolyadék-szivattyúval kitágítja az akkumulátor lemerülésének határait, ami korlátozhatja az autó teljesítményét. Emellett speciális kalibráció biztosítja a hatékony hűtést sport üzemmódokban is.
A versenyszellemet a Sabelt ülések stílusa és műszaki jellemzői is kifejezik, amelyek biztosítják a teljesítményt, a dinamikát és a stabil vezetési támogatást. A versenyergonómia a íveket tartalmazó körbefutó forma révén érhető el. Ezenkívül a Scorpionsima ülései az oldalirányú támasztást hangsúlyozzák, és testrészenként négy különböző, nagy sűrűségű habbal lettek optimalizálva. Szintén a limitált kiadáson, az oldalsó szellőzőnyílások, valamint az erős és hangsúlyos támaszték és a biztonsági övváz olyan pálya megjelenést biztosítanak, amely hiteles versenyzési érzést kelt az igazi rajongók számára.
Úgy tervezték, hogy szolgálja – az új Abarth 600e külsejét
A teljesítmény maximalizálása érdekében az új Abarth 600e sajátos külső és belső jellemzőkkel rendelkezik. A külsőtől kezdve a dizájnt két fő téma ihlette – az első a múltból merít ihletet, értelmezve az Abarth 850 TC elülső radiátorának nagy, brutálisan négyzet alakú térfogata adta kontrasztot, amelyből a "cassettone" becenevet is kapta. (dresser), bizonyos sportági és érzelmi hatást fejt ki; a második téma a játék világa és a digitális technológia által ihletett erőteljes grafikával gazdagítja a négyzetes geometriát, amely ferde vonalakból áll, amelyeket a felületekre gravíroznak, és a levegőbeömlő rácsává válnak. Ez a formai és alkalmazási logika a hátsó lökhárítóban is megtalálható a kívánt hatás hangsúlyozása érdekében.
Ezenkívül az Abarth úgy döntött, hogy kiemeli a különbséget négy elemen – az első és hátsó lökhárítón, a légterelőn és a kerekeken – dolgozik. Elöl a mérnökök és a tervezők meghosszabbították a sziluettet, hangsúlyozva az úgynevezett "cápa orrot", javítva az aerodinamikán, és így a konkrét lökhárítót jellegzetes térfogattal és háromdimenziós Abarth felirattal látták el. Az elülső rés a leengedett szerkezetnek és a megnövelt alapterületnek köszönhető, elöl 30 mm-rel, hátul pedig 25 mm-rel. A lökhárítóban található aerospoiler és elszívó rendkívül szögletes formáit szélcsatornában tanulmányozták és tesztelték, hogy javítsák az új Abarth 600e teljesítményét. Ami a 20"-os könnyűfém keréktárcsákat illeti, ezek fenségesek és vonzó dizájnt mutatnak – az 5 küllős kerekeket úgy tervezték, hogy visszaadják a skorpió szúrójának stilizált formáját, és bepillantást engedjenek a sportfékekbe és a féknyeregbe. Ezenkívül a kupakját mono csavarok ihlették, és modern fazettált kialakítású. Az Abarth 500e-n már debütált elektromos skorpió is ezt a modellt jellemzi, néhány külső kiemeléssel gazdagítva – a sárvédőkön található logó és az előlapon található Abarth embléma mellett a középvonalon is megjelenik a szeretett skorpió, az első és hátsó lökhárító és légterelő fekete felületére gravírozva. Az Abarth 600e Turismo mellett a limitált kiadású Scorpionsima fényes fekete karosszériát, speciális oldalmatricát és színes első féknyergeket tartalmaz majd.
Az összhatás – az autó elejéről és hátuljáról a sajátos hátsó lámpa panellel és inspiráló formával – erős egyéniséget és jelentős merész hatást kölcsönöz az autónak.
Az autó agresszivitását kiegészítve a fekete tükörsapkák és fogantyúk kontrasztot alkotnak mindkét modell színével – az Abarth 600e Turismo a méreg savasságára utaló, izgalmas Acid Greenben, az Antidote White, a Shock Orange és a Venom Black színben lesz elérhető. a limitált kiadású Scorpionissima Acid Green és az exkluzív Hypnotic Purple színben lesz elérhető, amelyet a hipnotikus after-call effektus ihletett. Az Abarth színnevei lenyűgöző történetet mesélnek el a „Scorpion Sting” stratégiáról, amely megerősíti azt a hatást, amelyet a márka az új autóval szeretne elérni.
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések