Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron

Az Audi RS 4 B5-ből mindössze 6030 darab készült – ezért az erős kombi egyre több gyűjtő érdeklődését felkelti. A különböző példányok ára azonban nagyon eltér� piese auto online dezmembrari.

Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron

Az Audi RS 4 első generációja 1999-ben jelent meg a legendás RS 2 utódjaként. Elődjétől eltérően azonban ez a modell nem a Porschéval együttműködve készült, hanem a quattro GmbH fejlesztette ki. Kezdetben csak 3000 darabot terveztek Ingolstadtban, de a kereslet olyan komolynak bizonyult, hogy az Audi összesen 6030 darabot gyártott az első generációs RS 4-ből!

Az RS 4 B5 már nem tartozik azok közé a modellek közé, amelyek "tartják" magukban a klasszikussá válás lehetőségét, de még túl új ehhez, és az árai is kedvezőek. A potens kombi évek óta keresett klasszikusnak számít – a gyűjtők pedig hajlandók nagyokat fizetni érte. Amikor 1999-ben piacra dobták, a gyors Audi alapára 127 000 márka volt – ez brutális összeg egy A4-esnél. De az RS 4-nek nincs sok közös vonása polgári megfelelőjével.

127.000 márka – az ár a bemutatóteremben

A karosszéria "robbanásai" és a nagy légbeömlő nyílások azonnal elárulják a csúcsmodellt. És ha azt gondolja, hogy az RS 4 csak a tömeg tekintetében "gyarapodott", téved: 1999-ben a kombi ugyanolyan teljesítményt fejlesztett ki, mint a Ferrari F355. Ez a motorháztető alatti rendkívül erős 2,7 literes V6-os biturbó egységnek köszönhető. A motort először az S4-ben dobták piacra, amelyben 265 lóerőt termelt. De az RS 4-nél a „lovak” lényegesen többek – köszönhetően a Cosworth szakembereinek (akkor a VW csoport tagja) támogatásának. A jelentős módosításoknak, mint például a nagyobb turbófeltöltőknek és intercoolereknek, valamint az adaptált hengerfejeknek és az új kipufogórendszernek köszönhetően az RS 4 381 lóerőt ad le. és maximális nyomatéka 440 Nm. És 1999-re ezek lenyűgöző mutatók!

0-100 km/h 4,9 másodperc alatt

Az erőt mind a négy hajtott kerékhez hatfokozatú kézi sebességváltó továbbítja. Az 1620 kg-os RS 4 4,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig elektronikusan 250 km/h-ra van korlátozva. A motor azonban "csatába hoz" - ez is megmagyarázza, miért van olyan sok RS 4 hangolva.

Az RS 4 B5 egy teljesen eredeti példánya (a modell csak Avantként érhető el) jelenleg a Best Cars UG német márkakereskedésnél kapható. Az autót 2000 szeptemberében vették először nyilvántartásba, és az elmúlt 24 évben mintegy 194 000 kilométert futott.

A fotókon nem látszik az Audi komoly futásteljesítménye, komoly sérülés vagy egyéb hiba nem látszik. Hibák vannak a felniken (végül is az eredeti), valamint a bőr belsőn is - elvégre negyedszázados a gép.

A fontosabb az, hogy a technikával kapcsolatban minden működött. Az eladó szerint az RS 4 „Avus Silver Metallic” színű volt, és teljes szerviztörténettel rendelkezett. Ezenkívül sok alkatrészt nemrégiben cseréltek (vezérműszíj vízszivattyúval, üzemanyagszivattyú, kormánycsuklók, tömítések és gumik). Az olaj is új volt.

Végül a legfontosabb kérdés továbbra is az: mi a költség? Az RS 4 B5 egzotikus a használt autók piacán – ennek ellenére mindössze 6030 darabot gyártottak belőle. A hatalmas árkülönbségek hatnak rájuk: a legolcsóbb példányok 70 000 BGN körül indulnak, de általában tuningolt vagy nagyon kopott gépekről van szó (és sok esetben mindkettőről).

A 100 000 kilométernél kevesebb futásteljesítményű gyűjtők legdrágább kincsei akár 180 000 BGN-t is elérhetnek. Ezért tűnik korrektnek a német RS 4 ajánlata egy második tulajdonostól – 38 990 euróért (kb. 78 000 BGN) szerepel. Természetesen ezért a pénzért nem múzeumi darabot kap, hanem egy tisztességes autót, amiben élvezheti majd.

Következteté Pompa combustibil Meat & Doria.

Ez a példa valószínűleg nem fogja érdekelni a legtöbb gyűjtőt nagy futásteljesítménye miatt, de az RS 4-et kedvelő rajongók számára jó választásnak tűnik!

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

Az Audi RS 4 első generációja 1999-ben jelent meg a legendás RS 2 utódjaként

Az RS 4 B5 már nem tartozik azok közé a modellek közé, amelyek "tartják" magukban a klasszikussá válás lehetőségét, de még túl új ehhez, és az árai is kedvezőek