Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
Amit Bulgária írt 20 évvel ezelőt magazin online piese auto Citroen.
Az Xsara utódja az egyszerű C4 nevet viseli. Az új modell két változata azonban minden, csak nem egyszerű...
A legendás francia márka újjáéledő szelleme végre elérte a kompakt osztályt. Az új Citroën C4, amely a Párizsi Autószalonon ünnepli premierjét, mindenekelőtt modern és szokatlan formáival nyűgöz le – ezzel a látványsal fokozatosan megszoktuk, hogy az emblémát viselő autókat a két chevronnal társítjuk. Ezzel a 90-es években a Citroën-kínálatban uralkodó stilisztikai unalom végleg a történelembe vetődik.
A kupé változatot a hátsó avantgárd dizájn jellemzi
Az év végén a C4 mindkét változata egyszerre jelenik meg a piacon – a lekerekített ötajtós változat és a sportorientált változat háromajtós, szinte teljesen üvegezett hátsó résszel, egészen eredeti formákkal. A Citroën mindkét változatnál kiemelkedően jó aerodinamikai teljesítményt ígér – a mindössze 0,28-as légellenállási együttható valóban rekordalacsony érték a kompakt osztályban.
Még örömtelibb, hogy a külső eredetiség mellett a Citroën jó néhány meglepetéssel is készült az új modellek belsejében. Ebben természetesen a műszerfalé a főszerep – a franciák már senkit sem tudnak meglepni a felső rész közepén elhelyezett műszerfallal, de a fix középső résszel ellátott kormány még nem látott a sorozatgyártásban egészen mostanáig. Az új modell megalkotói szerint számos egyéb előnye mellett ez a konstrukció lehetővé teszi, hogy a légzsák mindig optimálisan legyen elhelyezve a vezető testéhez képest.
A Citroën második jelentős áttörése a sorozatgyártású autótechnológiában a sávtartó rendszer. Az első lökhárító alatt található infravörös érzékelők érzékelik a vízszintes jelölés fehér vonalait, és jelzést küldenek a vezetőnek, ha a jármű elhalad mellettük, elhagyva a sávot. 80 km/h sebességig a figyelmeztetés nem hangjelzéssel, hanem enyhe rezgéssel történik a vezetőülésben.
A harmadik innovatív ötletnek növelnie kell az autóban való tartózkodás kényelmét és élvezetét. A Citroën mérnökei a műszerfalba épített dezodort készítettek, amely gondoskodik az utastér kellemes hangulatának folyamatos fenntartásáról. Az aromadiffúzor a műszerfal felső részén található, és fokozatmentesen állítható. Kiderül, hogy az eddig népszerű "szagos" gyártói hogyan néznek majd erre az újításra...
Végül, de nem utolsósorban feltűnő, hogy általánosságban véve az új modell mindkét változatának felszereltsége egészen friss kiegészítéseket kapott a felsőbb autóosztályból - a C4-et "forgató" bixenon fényszórókkal és radarvezérléssel is kínálják majd. sebességtartó automatika, valamint gumiabroncsnyomás-szabályozó rendszerrel.
A modell piaci debütálását öt benzinmotorból álló 88 és 177 LE közötti teljesítmény, valamint három modern, 90 és 136 lóerő közötti dízelmotor kíséri majd. A két legerősebb dízelmotort (109 és 136 LE-vel) alapfelszereltségként részecskeszűrővel is felszerelik.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
- 2024-11-07 - Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések