A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
Amint azt a Renaulution 2021. januári stratégiai terve is bejelentette, a Dacia, amely már a B-szegmens vezető márkája Európában, meg akarja hódítani a C-szegmenst. A márka a C-SUV szegmensbe lép be a Bigsterrel, egy teljesen új modellel, amely a Dacia értékeit példázza – megfizethető, de menő, Eco-Smart, megbízható és kalandos piese auto ieftine.
Az új Bigster dizájnja a robusztusságot és azt a képességet mutatja, hogy támogatja az ügyfeleket munkájuk, szabadidős és családi tevékenységeik során. Az új Bigster erős jelenlétét és szilárdságát tovább hangsúlyozza a SUV modellekre jellemző kompakt, függőleges eleje. Az elülső része megőrizte a Dacia dizájnt, a széles, fényes fekete hűtőrácstal, közepén az ikonikus „Dacia Link” logóval. A faragott vízszintes első motorháztetőt úgy tervezték, hogy a vezető jól lássa az utat. Az új Bigster stílusa a lényegre törekszik, nem feledkezve meg a "menő" érintésről, ami szintén része a C-SUV márkaértékeinek és vásárlói elvárásainak. De a Dacia menő a maga módján. A grafikai dizájn egy kis lezser eleganciát kölcsönöz az elsőnek és az ajtóknak, valamint a hátsó rendszámtábla fölé. És ahelyett, hogy követnék a fényes fekete irányzatot, a Dacia tervezői a fényes fekete és a matt keveréket választották, erősebb és tartósabb felületet alkotva. Az új Bigster: masszív, menő és környezetbarát.
Az elülső és a hátsó védőburkolatok masszívan festettek, így tartósabbak és ellenállóbbak. Az egész karosszériát – az oldalakat, a kerékíveket és a lökhárítók alsó részét – körbeölelő védelmet a Starkle® gyártja. A Dacia ezt az anyagot a fenntarthatóbb megközelítés érdekében használja. A márka mérnökei által kifejlesztett és újrahasznosított anyagokat tartalmazó Starkle®-t nyers, festetlen formában használják (további információ lent). A nagyon Dacia, és ezért nagyon funkcionális, az új Bigster alkalmazkodik a C-SUV szegmens vásárlóinak ízléséhez és szokásaihoz. Az új Bigster alapfelszereltsége 17 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a csúcsminőségű Journey változathoz pedig opcionálisan 19 colos grafikai felni is rendelhető. Magasabb felszereltségi szinteken a vásárlók fekete tetőt választhatnak, amely kéttónusú felületet hoz létre, amely kiemeli a jármű dizájnvonalait – ez az első a Daciánál. Új karosszériaszín – Indigo Blue – is elérhető. Ez az új Bigster kizárólagos fémes árnyalata eleganciát ad, csillogó állapotot, de egyszerűvé teszi.
Az új Bigster belsejében a tervezők a legfontosabbra összpontosítottak: a térre, az ergonómiára és a kényelemre. A magasra szerelt függőleges műszerfal megnöveli az első utasok rendelkezésére álló helyet.
A nagyobb hatékonyság érdekében a vezetési információk a 7 vagy 10 hüvelykes digitális műszerfalon vannak csoportosítva (a felszereltségi szinttől függően), míg a multimédiás rendszerrel kapcsolatos információk a 10,1 hüvelykes központi érintőképernyőn jelennek meg (az összes Bigster verzió alapfelszereltsége). . Elegáns zöld vonal fut a két képernyő között, vizuálisan integrálva őket a műszerfalba. Felszereltségtől függően az új Bigster háromféle középkonzolt kínál elöl: alacsony, közepes vagy – a Daciánál most először – magas konzolt kartámasszal (hűtőrekesszel), indukciós töltővel és bőséges tárolóhellyel. Különös hangsúlyt kap az ülések kárpitozása.
Felszereltségtől függően az egyszerűségen és vonzerőn (Bigster Essential és Expression), a tartósságon és a könnyű tisztíthatóságon (Extreme) vagy a fokozott kényelemen (Journey) van a hangsúly. Végül a Dacia Y-alakú jele kiemeli az új Bigster belső és külső dizájnja közötti kapcsolatot: ₋ Belül, az Y alakú szellőzőnyílásoknál (az Extreme felszereltségi szinten rézbarna színben) és az ajtókilincseknél. ₋ Kívül az Y-alakú fényjelzésben elöl és a LED-es lámpákban hátul. ₋ Az új Bigster egy egyedülálló jármű, amely Dacia áron biztosítja a C-SUV szegmens vásárlói számára szükséges összes szükségeset, tükrözve a márka „legjobb ár-érték arányú” pozícióját. Az új Bigster a CMF-B-re, a Dacia ipari stratégiájának középpontjában álló platformra épül, és a rugalmasság különösen nagyvonalú belső teret biztosít. Az autó jellemzőit úgy alakították ki, hogy megfeleljenek a C-SUV szegmens vásárlóinak igényeinek, a következők tekintetében: akusztika (akusztikus szélvédő, vastagabb üvegezés, motor akusztika), befejező elemek (új szőnyeg, érzékelő LED) és üléskényelem (utastér beállítása) deréktámasz, hátsó üléstámla stb.), valamint elöl kétzónás klímaberendezés, hátul szellőzőnyílásokkal. Az új Bigster az egyik legtágasabb jármű a C-SUV szegmensben, és eleget tesz ezen a piacon a vásárlók egyik legfontosabb követelményének. Az autóban öt személy kényelmesen elfér a csomagjaikkal együtt.
A fejtér a kategóriájában a legjobb elöl és hátul is, a tágasság különösen érezhető érzetéért. A hátsó utasok kategóriájában a legjobb lábteret kapják a kivételes kényelem érdekében hosszú utakon. Az új Bigster csomagtartója is kategóriájában a legjobb – a VDA szerint akár 667 literes, a csomagtartó héja alatt megnövelt hellyel. Fontos jellemzője a családi kirándulásoknak. A csomagtér hossza és magassága új mércét állít fel a C-SUV piacán. Az új Bigster számos praktikus funkciót és részletet kínál, amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy a lehető legtöbbet hozhassák ki a kivételes belső térből. A 40/20/40 arányban osztott pad típusú hátsó ülés lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az utasok kényelmének veszélyeztetése nélkül szállítsanak terjedelmes tárgyakat. Ha csak ketten ülnek hátul, a kényelem tovább fokozható a háttámla középső részének lehajtásával, amely két pohártartót és egy telefontartót tartalmazó kartámaszsá válik. Lehajtott háttámlákkal a Bigster lapos csomagtérpadlót kínál, kivételesen 2,7 méteres maximális teherhosszal.
Az Easy Fold funkció megkönnyíti a hátsó háttámlák kihajtását a csomagtartóból a csomagtér bal és jobb oldalán található két kar segítségével. A tartós, könnyen tisztítható gumibetét ideális védelmet nyújt a csomagtartó padlójának. Használaton kívül könnyen feltekerhető és tárolható. Az Extreme változat alapfelszereltsége, és minden Bigster modellhez tartozékként kapható. Az új Bigsterben megtalálható a YouClip, a Dacia intelligens tartozékrendszere is. Könnyen használható és ötletes rendszer a tartozékok széles választékának praktikus és erős rögzítéséhez az utastér kulcsfontosságú helyein. A Bigster alapfelszereltsége öt YouClip pont található: a műszerfalon, az utaskonzol oldalán, a középkonzol hátulján, a csomagtartóban és a csomagtérajtó belső oldalán. Az ügyfelek további két pontot adhatnak hozzá a tartozékként kapható fejtámla-támasz segítségével. A YouClip rögzítési pontok használhatók táblagép-állványhoz, poggyásztáskához, telefonállványhoz indukciós töltővel vagy anélkül, ruhaakasztóval vagy az intelligens 3 az 1-ben eszközzel, amely egyesíti a pohártartót, a táskakampót és a hordozható világítást. Ez a 3 az 1-ben rendszer a Bigster Extreme alapfelszereltsége. Minden YouClip kompatibilis tartozék elérhető a Dacia hálózatában.
Az új Bigster megfelel a C-SUV szegmens vásárlóinak alapvető követelményeinek a felszereltség tekintetében, a mindennapi kényelemre és a kényelemre helyezve a hangsúlyt a változattól függően standard vagy opcionális felszereltség széles választékával. A Bigsterhez való hozzáférést megkönnyíti a kihangosító kulcs és az elektromos csomagtérajtó. A Bigster Journey alapfelszereltsége és az Extreme esetében opcionális, az elektromos csomagtérajtó háromféleképpen aktiválható: a csomagtartón a rendszámtábla világítása melletti gombbal, a műszerfalon lévő gombbal vagy a kulccsal. Az új Bigster minden modellje alapfelszereltségként 10,1 hüvelykes központi érintőképernyővel rendelkezik.
A Bigster Essential és Expression Media Display multimédiás rendszert tartalmaz négy hangszóróval és vezeték nélküli csatlakozással az Apple CarPlay®/Android AutoTM rendszerrel. A Bigster Extreme és Journey a Media Nav Live multimédiás rendszerrel rendelkezik, amely nyolc éven keresztül valós idejű forgalmi információkkal és térképfrissítésekkel is biztosít összekapcsolt navigációt. A Media Nav Live Arkamys 3D audiorendszerrel rendelkezik 6 hangszóróval. A vezetési élmény magas színvonalát támasztó új Bigster alapfelszereltsége 7 hüvelykes (Essential és Expression) vagy 10 hüvelykes (Extreme és Journey) digitális műszerfal. A testreszabható színes kijelző lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy az általuk leghasznosabbnak tartott információkat jelenítsék meg. Az új Bigster használói értékelni fogják a kétzónás klímát a hátsó utasok számára speciális szellőzőnyílásokkal, a nyitható panorámatetőt, a vezeték nélküli okostelefon-töltőt és még sok mást. Ez a változattól függően standard vagy opcionális felszerelés, így az ügyfelek mindig választhatnak. A vezetési pozíció ergonómiája alapvető a biztonság szempontjából. A Journey felszereltségi szinttel az új Bigster alapfelszereltségéhez tartozik az elektromos vezetőülés magasság- és dőlésszabályzói, valamint a manuálisan állítható deréktámasz. A Bigster Journey és Extreme a hibrid változatoknál alapfelszereltségként adaptív sebességtartó automatikát (ACC) is tartalmaz, hogy megfeleljen az üzleti ügyfelek és a flottatulajdonosok igényeinek a hosszú utakon. Az új Bigster megfelel a legújabb európai GSR II biztonsági szabványoknak, számos vezetőtámogató rendszerrel, minden felszereltségi szinten: fejlett vészfékrendszer (városi/városon kívüli járművek, gyalogosok, kerékpárosok és motorosok figyelembevételével), közlekedési tábla felismerés sebességgel figyelmeztetés, hátrameneti parkolás asszisztens, vészfékezési figyelmeztetés, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó asszisztens, vezetői figyelemfigyelő és eCall segélyhívó rendszer.
Az ügyfelek életének megkönnyítése érdekében a Dacia ezeket a rendszereket a My Safety nevű intelligens funkcióval kombinálja. Ez lehetővé teszi a vezetőnek, hogy azonnal felhasználói módba kapcsoljon bizonyos ADAS-okat indításkor, hogy ne kelljen mindegyiket idő nélkül módosítania. Az új Bigster az első olyan autó, amelyet a Dacia új villamosított hajtásláncaival szállítanak, és kategóriája legjobb hatékonyságát nyújtják. Értékeihez ragaszkodva a Dacia növeli a fenntartható anyagok felhasználását a Bigsteren.
Hibrid, csak benzinnel és benzinnel és propán-butánnal
A Dacia Bigster a Renault-csoport első modellje, amely megkapta a vadonatúj HYBRID 155 erőforrást, amely egy 107 LE-s 4 hengeres benzinmotort, két villanymotort (egy 50 LE-s motort és egy nagyfeszültségű indító/generátort) és egy akkumulátort kombinál. 1,4 kWh (230 V) teljesítménnyel és automata elektromos sebességváltóval. Négy sebességfokozattal rendelkezik a belső égésű motorhoz, és további kettővel az elektromos motorokhoz. Ez a kombinált technológia a tengelykapcsoló hiányának köszönhetően lehetséges. A HYBRID 155 erőforrás kiegészíti az új Duster és Jogger HYBRID 140 sorozatát. Nagyobb teljesítményt (+ 15 LE), nagyobb nyomatékot (+ 20 Nm-től 170 Nm-ig csak a belső égésű motornál) és megnövelt vontatási kapacitást (+ 250 kg körülbelül egy tonnára) biztosít. A hatékonyság is javult, 6%-kal csökken az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, elsősorban az optimalizált motorfordulatszám szabályozásnak köszönhetően. A regeneratív fékezést az akkumulátor nagy energia-visszanyerő képességével és az automata sebességváltó hatékonyságával kombinálva a Bigster a városban töltött idő 80%-ában teljesen elektromos üzemmódban tud maradni. Ráadásul az autó mindig teljesen elektromos üzemmódban indul.
A Dacia palettájában először kínált ilyen teljesítményfokozatú erőforrás az új Dusterben kapható TCe 130-ra épül. Ez az első szintű villamosítás egyesíti az új generációs 1,2 literes 3 hengeres benzines turbómotort, amely Miller-cikluson alapul (optimalizált hatásfok és csökkentett szivattyúveszteség), 48 V-os enyhe hibrid rendszerrel és 6 sebességes kézi sebességváltóval. A hibrid rendszer támogatja a belső égésű motort az indítási és a gyorsítási fázisban, optimalizálja a vezetési élményt, és körülbelül 10%-kal csökkenti az átlagos üzemanyag-fogyasztást (5,6 l/100 km) és a CO2-kibocsátást (129 g/km) az egyenértékű PB-gázhoz képest. hatalom. A regeneratív fékezés a vezető számára teljesen átlátható folyamat részeként tölti fel a 0,8 kWh-s akkumulátort.
A Dacia vitathatatlanul vezető LPG Európában, és az egyetlen autógyártó, amely benzin/LPG kettős üzemanyag-motort kínál minden belső égésű modelljéhez ECO-G jelzéssel. Az új Bigsterrel a Dacia új távlatokat nyit a motorral, amely kétféle üzemanyagot kombinál egy 48 V-os mild hibrid rendszerrel. Az enyhe hibrid rendszer támogatja az 1,2 literes 3 hengeres turbómotort, akár benzinnel, akár LPG-vel működik, az indítási és a gyorsítási fázisban a nagyobb vezetési élmény és a nagyobb hatékonyság érdekében. A regeneratív fékezés a vezető számára teljesen átlátható folyamat részeként tölti fel a 0,8 kWh-s akkumulátort. PB-gázzal üzemelve az új Bigster ECO-G 140 átlagosan 10%-kal kevesebb CO2-t bocsát ki, mint egy ezzel egyenértékű, nem hibrid benzinmotor. Két, összesen 99 liter üzemanyagot (50 liter benzint és 49 liter LPG-t) tartalmazó tartállyal akár 1450 km-es hatótávolságú. A csomagtér padlója alá szerelt LPG-tartály nem veszélyezteti a csomagteret. A műszerfalon található kapcsoló gyors és zökkenőmentes átállást tesz lehetővé egyik üzemanyagtípusról a másikra.
Az új Bigster úgy készült, hogy letérjen a járt útról, összkerék-hajtással, 6 sebességes kézi sebességváltóval és 48 V-os enyhe hibrid rendszerrel a maximális hatékonyság érdekében. Ez a hibrid rendszer támogatja az 1,2 literes 3 hengeres turbómotort indításkor és gyorsításkor, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást, miközben nagyobb vezetési élményt nyújt. A regeneratív fékezés a vezető számára teljesen átlátható folyamat részeként tölti fel a 0,8 kWh-s akkumulátort.
Az Eco Smart megközelítésével összhangban a Dacia büszke arra, hogy az új Bigsterben nagyobb arányban használ fenntartható anyagokat. Összességében a Bigster csaknem 20%-ban újrahasznosított műanyagot tartalmaz, ami magasabb, mint az autóiparban megszokott. Az új Bigster a Dacia mérnökei által kitalált Starkle® anyagot használja, amelyet először használtak az új Dusterben. A Starkle® akár 20%-ban újrahasznosított polipropilént tartalmaz. Mivel nyersen és festetlenül használják, kisebb a szénlábnyoma a gyártás során. Az alvázvédők és a kerékívek, valamint az első és a hátsó lökhárító egyes részei Starkle® anyagból készülnek, amely színes megjelenéséről ismerhető fel. Az új Bigster első és hátsó védőburkolata tömören festett, ez a technika kevesebb festéket használ, miközben az alkatrészek hosszabb ideig jól néznek ki Ulei motor.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-14 - Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
- 2024-11-07 - Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések