A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája

Most már teljesen világos, hogy a VW-nek meg kell húznia a szíjat. Szóba kerülnek az üzembezárással és elbocsátással járó kemény forgatókönyvek. A cég ügyvezető igazgatója, Blume szerint ugyanakkor a megtakarítási intézkedésekhez vezető utat „rugalmasan meg lehetett volna tervezni” Curea transmisie cu caneluri Gates.

A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája

A Bild am Sonntagnak adott interjújában a Volkswagen vezérigazgatója, Oliver Blume hangsúlyozta, hogy a cég széleskörű költségcsökkentési intézkedéseinek nincs alternatívája. Blume hangsúlyozta, hogy a költség- és termeléscsökkentési célokat határozottan megszabták, de az eléréséhez vezető út rugalmas lehet.

Különös hangsúlyt fektetnek a Volkswagen hazájában tapasztalható magas költségekre: „Németországban a költségeknek jelentősen csökkenniük kell” – mondja Blume. Hangsúlyozta, hogy a VW németországi gyáraiban a munkaerőköltség gyakran kétszerese a csoport többi európai gyárának átlagának.

A szakszervezetek információi szerint legalább három németországi üzemet bezárással fenyegetett, bár a Volkswagen egyelőre nem adott konkrét tájékoztatást ilyen tervekről.

A folyamatban lévő kollektív tárgyalások az intézkedések egyikeként a bérek tíz százalékos csökkentését írják elő. Blume azt is megjegyzi, hogy a fejlesztés és a forgalmazás, valamint más területek költségeinek csökkentésére lesz szükség ahhoz, hogy a vállalat versenyképes legyen.

A kihívásokkal teli körülmények ellenére a Volkswagen gazdaságilag viszonylag stabil volt. Jelenleg a cégcsoport eladásai némileg meghaladják az előző évi szintet, az új termékek kedvező fogadtatásra találtak. Az üzemi eredmény azonban több mint 20 százalékkal maradt el az előző évitől.

Autóalkatrészek AutoPower
Autóalkatrészek AutoPower

A Bild am Sonntagnak adott interjújában a Volkswagen vezérigazgatója, Oliver Blume hangsúlyozta, hogy a cég széleskörű költségcsökkentési intézkedéseinek nincs alternatívája

Különös hangsúlyt fektetnek a Volkswagen hazájában tapasztalható magas költségekre: „Németországban a költségeknek jelentősen csökkenniük kell” – mondja Blume