Retrospektív: Seat Altea – tökéletes formák?
Amit az Bulgaria írt 20 évvel ezelőt Pivot Lemforder.
A Seat szerint a jövő családi autói elöl úgy néznek ki, mint a futurisztikus Altea, a karosszéria hátulján pedig markáns durranás lesz.
A modern ügyfélkör autós ízlése folyamatosan változik, és komoly gondokat okoz a tervezőknek, akiknek vagy (véletlenül) valamilyen új stílusirányzatot kell kialakítaniuk a fejlődéshez, vagy (kevésbé véletlenül) le kell másolniuk valami ismerőst. A cég legújabb modelljeiből ítélve a Seat tervezői mindkét kategóriába...
Az Altea tavaly ősszel bátran deklarált minőségi ugrást a VW spanyol "lányának" dizájnvonalában futurisztikus lekerekített formáival, amelyek úgy tűnik, megtestesítik a Walter de Silva vezetésével megszületett új dizájn kezdetének koncentrált erejét. Ezzel a kifejező sugallattal ellentétben az új Toledo úgy tűnik, próbál némi önmérsékletet hozni, és az időben visszafelé haladva konzervatívabb gondolkodású potenciális vásárlókat szeretne felkelteni. Az új modell elrendezésének fő fénypontja a lépcsős hátsó rész, amely a hivatalos sajtóközlemény szerint… „újradefiniálja a vonzó középkategóriás szedánt! sportos és elegáns karakterrel."
A hátsó kialakítása a Renault stílusára emlékeztet
Elég csavaros magyarázat... Mindenesetre legalább annyira, mint a hátul található "kiegészítés", amely 18 cm-rel meghosszabbítja az Altea karosszériáját, és feltűnően hasonlít a Renault Vel Satis társához. Ebből a szempontból semmi esetre sem vitatható, hogy a Toledo nem néz ki eredetinek. Ellenkezőleg – a csomagtérajtó olyan ügyesen csavarodott és ívelt, hogy a szeszélyes ívek mögé egy csomagtartót alakíthatunk ki, amely a maga 500 literével éppúgy elfér, mint a Toledo két centivel rövidebb korábbi verziójában, és 91 literrel nagyobb, mint az Altea csomagtartója.
A Toledo az Alteától örökölte a hátsó rugalmas változtatások okos lehetőségeit is. Például az aszimmetrikusan tagolt hátsó ülések néhány mozdulattal teljesen lehajthatók a padlóba, a fejtámlák szétszerelése nélkül.
Ennél egyszerűbb módot aligha lehet feltalálni... Az egyetlen probléma a hátsó ülés bal oldalon elhelyezkedő szélesebb része - a jobb oldali közlekedésű országokban a hátsó utas minden bizonnyal jobban szeretné, ha a jobb oldalon lenne, így hogy nem kell fel- és leszállnia a vitorla oldaláról.
Az Alteához hasonlóan a Toledo is a VW Golf V műszaki platformjára épül, amelyet elsőkerék-hajtása különböztet meg. Az új modell motorválasztékában két benzines (75 kW/102 LE és 110 kW/150 LE) és két dízel (77 kW/105 LE és 103 kW/140 LE) szerepel, a két "gyengébb" motorral. alapfelszereltségként ötfokozatú sebességváltóval, a két "erősebb" pedig hatfokozatú mechanikus sebességváltóval párosul. Opcionálisan az erőteljes benzinmotorhoz hatfokozatú, Tiptronic kézi kapcsolású automata váltóval is rendelhető, a dízel pedig akár a sportos, hatfokozatú csoda DSG-vel is felszerelhető.
Tekintettel arra, hogy az új spanyol minden lényeges műszaki alkatrésze és részlete a wolfsburgi raktárakból érkezik, nullára rúg annak a veszélye, hogy a Toledo kellemetlen meglepetéseket okozzon az úton. A modell minden változata alapfelszereltségként tartalmazza az ESP elektronikus stabilizáló programot, amely garantálja a stabilitást és a negatív érzelmek hiányát még az ambiciózus vezetési stílusból adódó limit üzemmódokban is.
A jelenlegi üzemanyagárak mellett normális, hogy az érdeklődés elsősorban a dízel változatokra irányul, amelyek azonban csak a következő évben kerülnek majd részecskeszűrővel. A Seat hivatalos közleménye szerint a késés oka a konszern általános politikája ebben az ügyben.
A jelenlegi üzemanyagárak mellett a gázolaj a legjobb választás
Kár, mert a dízelmotoros, 140 lóerős változat. c) nem csak a viszonylag alacsony üzemanyag-fogyasztás miatt, hanem mindenekelőtt a nagy nyomatékon alapuló dinamikának köszönhetően. Ehhez képest a toledói benzines alternatívák az ideges versenylovakra emlékeztetnek, állandó sarkantyúzásra és magas fordulatszámra van szükségük, ami viszont az üzemanyag-fogyasztási mutatókban találja meg logikus következményeit.
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal és karbon karosszériakészlettel a Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - A Volvo frissítette az XC90-et, kevesebb motorral kínálja majd
- 2024-11-19 - A Toyota két klassz off-road koncepciót mutat be a 2024-es SEMA kiállításon
- 2024-11-19 - 40 LE-vel több – a különleges modell a legerősebb sorozatú Fabia
- 2024-11-18 - Használt kombi erősségei és gyengeségei: Seat Leon ST
- 2024-11-18 - Az új Ford Courier: az űr kiskirálya felnőtt! (TESZT)
- 2024-11-17 - Az új Fiat Grande Panda: olasz báj pixelben
- 2024-11-14 - 700 km futásteljesítmény az új elektromos Peugeot E-3008-hoz
- 2024-11-14 - A Renault Master elnyerte a 2025-ös év furgonja díjat
- 2024-11-14 - Visszatekintés: amikor a Citroën a C4-gyel bátorodott
- 2024-11-13 - Visszatekintő: pályamódosítást az Opel Vectránál
- 2024-11-13 - Az új, hétüléses VW Tayron: több, mint egy nagy Tiguan
- 2024-11-13 - Mercedes G 63 AMG V12: a legendás "kocka", mindössze 5 darabban gyártják
- 2024-11-12 - Így nézhet ki az E30 M3 a BMW új formanyelvén
- 2024-11-12 - Alfa Romeo Alfetta GT 1.8 - egy 50 éves legenda
- 2024-11-12 - Az új "AUDI" logó nélkül! Vége a négy gyűrűnek?
- 2024-11-11 - A VW Multivan és a California dupla hajtású dugaszolható hibridet kap
- 2024-11-11 - Defekt: jobb javítás, mint új?
- 2024-11-11 - A Porsche Macan további változatai
- 2024-11-07 - Az új BMW M2: 460 "lóval" az M4 soros hatosából és 14,9 hüvelykes képernyővel
- 2024-11-07 - Az Euro 7 "megöli" a gázolajat és a benzint?
- 2024-11-06 - 50 éves lett a Mercedes-Benz legendás 5 hengeres dízelje
- 2024-11-06 - A Citroën bemutatta a jövőbeli C5 Aircross előfutára
- 2024-11-06 - A Peugeot megfizethetőbbé teszi kulcsmodelljeit
- 2024-11-05 - Egy amerikai autó 6,2 literes V8-as motorral régi?
- 2024-11-05 - A VW vezetője szerint a gazdaságossági intézkedéseknek nincs alternatívája
- 2024-11-05 - Az új Audi A5: a visszafogott elegancia remeke (VIDEO)
- 2024-11-04 - Az új Mercedes CLA a kínai Geely óriáscég egységét használja majd
- 2024-11-04 - A történelem legerősebb Abarthja most pályateszteken megy keresztül
- 2024-11-01 - A Volvo vezető-megértési rendszere – 2024 egyik legjobb találmánya
- 2024-11-01 - Visszatekintés: Ford Focus II – radikális változás 20 évvel ezelőtt
- 2024-10-30 - A Hyundai új korszakot nyit az autótervezésben a hétüléses elektromos SUV IONIQ 9-el
- 2024-10-30 - Az Audi bezárja brüsszeli gyárát
- 2024-10-29 - A Stellantis szilárdtest akkumulátorokat helyez egy elektromos Dodge Charger Daytona töltőbe
- 2024-10-29 - A Skoda a legerősebb Fabiát mutatta be limitált "rali" változatban
- 2024-10-28 - A Renault bemutatja az új CLIO-t és a ZOE-t a 10. évfordulós Renault Fest-en
- 2024-10-28 - Az új Golf GTI Clubsport S: Olyan szemtelen 40 évesen!
- 2024-10-28 - A Tiguan kiszorította a Golfot az első helyről
- 2024-10-26 - A dízel reneszánsza a G-osztályban a korlátozott kiadású Past II Future-ban
- 2024-10-26 - A Toyota 5 milliomodik autójának gyártását ünnepelte az Egyesült Királyságban
- 2024-10-26 - A Jeep megrendelést adott az Avenger 4xe-re és az exkluzív The North Face Editionre
- 2024-10-25 - Használt luxuslimuzinok: BMW 7-es sorozat (F01)
- 2024-10-25 - M235 Gran Coupé kisebb erővel az arculatváltásban
- 2024-10-25 - Így fog kinézni az új Dacia Sandero
- 2024-10-24 - A Volkswagen Jetta GLI 40. évfordulós kiadása: az amerikai GTI
- 2024-10-24 - Drift üzemmód és 270 km/h végsebesség az új Golf R-hez
- 2024-10-24 - Egy 10 éves autó Németországból 120.000 km-rel? Teljesen lehetséges!
- 2024-10-23 - A Hyundai a szélvédőt hatalmas kijelzővé varázsolja
- 2024-10-23 - Old Seat Alhambra (7N): családi recept Spanyolországból
- 2024-10-23 - Audi RS 4 B5: a jövő klasszikusa – de már csillagászati áron
- 2024-10-22 - Használt luxuslimuzinok: Audi A8 (D4)
- 2024-10-22 - A Dacia hivatalosan is bemutatta legnagyobb SUV-ját
- 2024-10-22 - Az Alfa Romeo Junior szinte egyszerre debütált Párizsban és Szófiában
- 2024-10-21 - Ez a legjobb ár-érték arányú Mercedes E 500?
- 2024-10-21 - 100 000 km a BMW M3-mal: elég megbízható hosszú távon? (FOLYTATOTT TESZT)
- 2024-10-20 - Mercedes CLK 63 AMG Black Series: használt autó
- 2024-10-20 - Az új Land Cruiser a 2024-es Szófiai Autószalonon debütált
- 2024-03-02 - Ablaktörlő lapát - Cserealkatrémk-e? Típusok és hogyan válasszunk?
- 2024-01-20 - Fékbetét - Alkalmazás, típusok, javítások és kérdések